Zavřít recenzi

Suzuki Swift Sport 1.6 VVT

“Spolehlivé žihadlo, s povrzávajícími plasty, nemající v lásce robité cesty.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2010 
  • Typ motoru: 1586 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 25 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 13 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7,6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.0
Swiftíka jsme koupili nového minulý rok v říjnu (2009) jako náhradu za Octavii II 1.9 TDi, která byla na to, na co jsme ji používali, zbytečně velká a hlavně drahá a to ve všech směrech... Ve 120 tis km a po necelých pěti letech používání se totálně rozsypal motor a oprava by přesahovala desítky tisíc Kč, takže byl čas se rozloučit...
Sport se od běžného Swifta poměrně dost liší, ikdyž se to nezdá a to nejen motorem, ale i kompletně přepracovaným podvozkem, který v kombinaci se 17" litými koly není ideální společník do rozbombardované Prahy. Na zimních 15náctkách se komfort nepatrně zlepší, ale stejně je to děsný kostitřas... :-) Člověk ale úplně změní názor na podvozek, jakmile se vydá na okresky, tam se pak dají dělat věci, tady člověk již skutečně uvěří, že podvozek je od MONROE... :-) Tak zábavné auto, jako je tohle, dnes již člověk hledá opravdu špatně...
Naštěstí ani motor nedělá podvozku ostudu, 92 kW na 1100 Kg, to je opravdu více než dobré. Dokonce jsem několikrát četl, že zajetým Sportům běžne naměří i přes 100 kW. Je velmi příjemné, že auto je svižné v podstatě v jakékoliv rychlosti. Do 2800 ot/min řekněme, že zrychluje svižně a nad touto hranicí až do červeného pole (začíná v 7000 ot/min) to je nářez... :-) Velmi pozitivní pocity mám z řízení i z řazení. Převodovka je přesná, dobře odstupňovaná, řadicí páka se pohybuje po krátkých drahách, ale jedno minus přece má, chybí šestka a to hlavně na dálnici, kdy ve 140 km/h točí 4000 ot/min. Nad 160 km/h už je to o uši a hlavně pak je dobré, když člověk vlastní ropný vrt, protože pak se nestydí si vzít i 10/100km i více... Je to škoda, protože auto opravdu na to jezdit rychle, potenciál má. Do 200 km/h zrychluje tak, že je to až zarážející, na to, že jde "jenom" o Swift. Šestkou by klesly otáčky, spotřeba, hluk na palubě...
Ze začátku mě opravdu vyděsila spotřeba. Prvních 2000 km si bral po městě 10-11 l a to jsem jezdil delší trasy s důchodcovským stylem jízdy... Pak začala postupně klesat a dnes se to má tak, že po městě, bez toho aniž bych se nějak výrazně omezoval, se spotřeba drží mezi 7-7,5l / 100 km. Pokud člověk závodí na každém semaforu pak do 8l. Mimo město na dálnici je to podle rychlosti, taková "kompromisní rychlost" je mezi 140-150 km/h, kdy se dá spotřeba udržet do 7,5l/100 km. Ve vyšších rychlostech klidně i za 9l. Nejvhodnější jsou okresky tam lze bez problémů jezdit mezi 5-6 litry.

PLUSY:

-Za ty peníze naprosto špičková výbava, sportovní vzhled, sportovní jízdní vlastnosti, prostě hodně muziky za málo peněz...

-Motor, tichý (neplatí o dálnici), velmi velmi hbitý...

-Sedačky RECARO, skvěle drží tělo a jsou kupodivu velmi pohodlné.

-Dostatečný prostor pro cestující, já se svými 186 cm se za sebe bez obtíží a pohodlně posadím.

-Po sklopení sedaček vznikne rovná plocha.

-Na okreskách super podvozek, "skoro" rallyový speciál :-)

-Jedovaté bzdy.

-Řízení, řazení - excelentní

-Obratnost ve městě

-Snadné parkování a manévrovatelnost.

-Spotřeba, když se člověk drrrržžžíííííí na uzdě... :-)


MINUSY:

-Dveře zakousnuté do střechy, hezké ale v zimě nepraktické.

-Horní zakulacená strana čelního skla-je špatně vidět na semafory.

-Přepínání údajů na palubním PC, musíte se natahovat přes celou palubku až do kapličky k čelnímu sklu.

-"Komfort" uvnitř na nekvalitních silnicích, jedním slovem katastrofa. Když se bavíte se spolujezdcem, přeskakuje vám hlas jaké to jsou rány.

-Pro mě největší minus-absebce šestého převodového stupně, z výše uvedených důvodů.

-Jen jeden stupeň výřevnosti sedaček, má jen ON nebo OFF

-Zpracování interiéru: je z tvrdých plastů, což bych neřešil, jenže soudruzi z Maďarska to tam nalupali tak, tam už sem tam něco vrzne.

-Spořeba, když se blbne... ;-)

Celkově jsme s autem spokojeni až na nějaké ty mouchy, které to vypadá, že se z počátku již vychytaly. Můj osobní názor je, že Suzuki nikdy nemělo začít vyrábět v Maďarsku, protože na dílenském zpracování aut se to sakra podepsalo... Swiftů nebo SX4 znám v okolí hodně, povětšinou to jsou spolehlivá auta. Jen sem tam se vyskytne nějaká maličkost, týkající se právě spíše práce maďarských dělníků.

Závady a opravy na autě

Ano. Během prvních 1000 km, se rozsvítila kontrolka airbagu. V servisu vyřešeno během cca půl hodiny-špatný kontakt, takže opravdu maličkost.
Druhá závada byla tuším v 8000 km a to, že odešel tlumič na pravém předním kole, prý byl asi špatný z výroby, protože prý nějaké poškození zvenku nevykazoval. Opět jsem ale naprosto spokojen s prací servisu, protože jsem tam auto dal, řekli mi co je špatně, tlumič objednali, auto mi vrátili a za necelý týden jsem jel na výměnu, která trvala asi hoďku. Jinak k dnešnímu dni mám najeto 25000 km a auto jezdí již naprosto bez problémů a řekl bych, že i bude...
<
Přejít na standardní verzi stránky »