Zavřít recenzi

Suzuki Baleno 1,3 sedan

“Pohodové nenáročné auto.”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 1,3 
  • Stav km při koupi: 193 000 km 
  • Stav km nyní: 200 880 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.4
Manželka má Suzuki Swift , se kterým jsem najezdil víc než ona . Když jsem se rozhodoval , jaké auto si na chvilku koupím já , tak má volba padla na Suzuki Baleno. Chtěl jsem auto prostorné , tak jsem si vyhlídnul provedení kombi 1.6. Auto jsem si projel , byl jsem rozhodnutý , že ho vezmu , ale než jsem se rozhoupal , tak mě ho někdo vyfoukl. Druhý vybraný v pořadí byl sedan a ten mě nikdo nevyfoukl , i když jsem se rozhoupával také dlouho doufaje , že mě ho také někdo vyfoukne. Tím spíš , že je vybaveno pohonem na LPG. Důvodem je asi to , že kulatý tvar Balena se nikomu moc nezamlouvá. Také jsem si vyslechl pár posměšků typu , co jsem si to koupil za vranu. Já jsem si kupodivu zvyknul rychle , i když preferuji auta hranatější. Důvodem koupě nebyl tvar , ale spíše spolehlivost , kterou od japonského auta očekávám.

Svou recenzi začnu motorem. Jedná se 1,3 / 63 kW. Nejsem žádný závodník , takže pro jízdu povoleným limitem je úplně dostačující. Zatím jsem nějak neměl možnost jej vyzkoušet na dálnici , ale 130 km/h zvládne v pohodě. Nevím , jestli bych to vydržel déle já nebo auto , protože už je motor docela hlučný. Připravovaný limit 160km/h bych si dosáhnout netroufal. Po koupi jsem na autě nechal udělat rozvody , oleje , vodní pumpu a filtry. Také jsem dělal přední kotouče s obložením , protože tam byly už jenom žiletky. Rád poslouchám v autě hlasitěji hudbu , tak jsem si nevšiml , že drnčí katalyzátor . Minulý týden jsem dal rádio reklamovat a tak jsem v jednom podjezdu to drnčení zaslechl. Měření emisí to potvrdilo.Díval jsem se po nějakém katalyzátoru v náhradě , protože originál by stál čtvrtinu celého auta. Nevím , jestli ten katalyzátor už někdo měnil. V každém případě počítadlo kilometrů začíná už 2 , tak se moc nemůžu divit. Jak jsem se zmínil , v autě je namontováno LPG. Asi nejhorší kombinace je japonské auto a italský plyn . První 4 tisíce kilometrů jsem si chrochtal blahem a pak to začalo . Auto přestalo táhnout, nešlo na LPG přes 2000 otáček na žádný zařazený rychlostní stupeň. Při přepnutí na benzin si jenom ševelilo. Už při koupi auta jsem měl z LPG obavu , protože jsem neměl s tímto pohonem žádné zkušenosti. Nakonec mě zlomilo , že tam LPG bylo pouze 2 roky a samozřejmě cena plynu oproti benzínu.S mechanikem jsme si nějakou tu hodinu nad autem zanadávali , poradili se s několika dalšími montážníky LPG a nakonec ovládací elektroniku včetně elektronického ventilu z auta vyrvali. A už si zase další 3000 km chrochtám blahem.

Je tam daný ventil mechanický , který se podařilo nastavit tak, že auto jede stejně jako s elektronikou před závadou a dokonce s nižší spotřebou . Dnes jsem tankoval a spotřeba mě vyšla 7 litrů plynu. Spotřebu benzínu nevím , protože na něj jenom startuji a ručička se z poloviny nádrže nehne. Řazení bez problémů.
Podvozek . Baleno je vybaveno posilovačem , se kterým nemám problém a jeho nastavení mě vyhovuje. Někde jsem tu četl , že dlouho nic a pak smyk. Souhlasím s tím , že když do toho přesedne někdo z bavoráku , tak se vyseká . Na druhou stranu , vzhledem ke třídě vozu a jeho zaměření jsou jízdní vlastnosti optimální. Podvozek je prý jednoduché konstrukce . Denně s autem najezdím minimálně 70 km do práce . Cestou je několik ostrých zatáček , kde jsem neodolal vyzkoušet co podvozek vydrží. Je fakt , že ve stromořadí bych si zkoušet netroufl . Trasu jsem projížděl už s několika novějšími vozy a necítil jsem se vždy tak dobře jako v Balenu. Auto je docela nízké. Pneu mám předepsané 175/70/13. Výrobce nic jiné nepovoluje a já to toleruji . Je také dost možné , že jízdní vlastnosti docela v mém případě vylepšuje nádrž na LPG , kterou mám umístěnou v kufru mezi zadními koly , čímž je docela dobře trvale rozložená hmotnost.

Dostal jsem se ke kufru. Nádrž na LPG jej podstatně zmenšuje. Přesto zůstává odhadem ještě 300 litrů využitelného prostoru. Přístup k rezervě není nijak nádrží omezen. Bál jsem se , že něco neodvezu , tak jsem si pořídil střešní box , který jsem na střeše ještě neměl. Auto má i tažné. O malém vstupu do kufru a jednoduchých závěsech víka se nemá cenu rozepisovat. Několikrát obehranou písničkou zůstává i popis šedých tvrdých plastů v interiéru . Kupodivu po 10 letech a 200 tisícové porci kilometrů nic moc nevrže. Sedadla i polstrování nejeví žádné opotřebení přesto , že předchozí majitel tam asi vozil malé děti. Zalepené bombony byly všude. Přední sedadla mají sportovní nádech a jsou všestranně seřiditelná. Na zadních sedadlech je dostatek místa. Jsou položena docela nízko , což je pro starší lidi docela problém. Sedadla jsou sklopná a dělená , takže se můžu na bombu s LPG podívat i z druhé strany :-) Budíky jsou řešeny jednoduše a tím pádem přehledně. Nevhodně je řešeno umístění kontrolky dálkových světel v pravém rohu přístrojové desky schované za věncem volantu.
Stejné je to u pro Suzuki typického umístění tlačítka zadní mlhovky včetně kontrolky u levého kolena řidiče.Jinak je vše umístěno přehledně v dosahu řidiče.

Ovládáním vytápění táhly jsem se vrátil myšlenkami do Š. Favorit. Mám také pocit , že tam pracovala regulace přesněji . V Balenu je buď zima nebo horko. Nic mezi. Je také škoda , že táhla nejsou podsvětlena , pokud mě tam neodešla žárovka. Docela fajn je ovládání směru proudění vzduchu osvětlenými tlačítky. Oceňuji také vnitřní cirkulaci vzduchu. Baleno je ve výbavě GL.. Namátkou všechna elektrická okna , zrcátka , otáčkoměr , centrál klíčem ,2 x airbag , ale bez ABS. Je až z podivem , jak to všechno zatím funguje. Snad i ty airbagy.
Díky tvaru zadních dveří se celé zadní okna nestáhne , ale to je prkotina. Tenký, výškově nastavitelný volant jsem doladil potahem.Světlo v interiéru bych přivítal mezi slunečníma clonami a ne za předníma sedačkami. Baleno velice dobře svítí. Nad čím kroutím hlavou , je nezapojení zadní mlhovky na jedné straně. Myslel jsem si , že je špatná žárovka. Když jsem sundal světlo , tak mě spadla brada , protože tam nebyla objímka ani díra. Tady nechápu šetření Japonců . Až se budu nudit , tak si to dodělám.
Připadá mě , že karoserie má dobrou antikorozní ochranu , protože přes nespočet provozních šrámů nikde nekoroduje. Chystám se ale na nástřik podvozku , protože tam je povrchová koroze značná.

Sám za sebe hodnotím Baleno velice kladně.Bál jsem se při koupi 193 tisícové porce kilometrů. Pak jsem se podíval na stránky německým bazarů , kde je to běžný kilometrový proběh prodávaných vozů. Tak jsem se rozhodl to risknout a zatím nelituji. Při koupi 10 let starého jetého auto je nutné počítat s investicí a vychytáním much.Na druhou stranu jich u mého Balena tolik nebylo a doufám že nebude. Že nesklízím obdiv kolemjdoucích , mě také netrápí.

Závady a opravy na autě

Kromě běžné údržby žádný problém.
<
Přejít na standardní verzi stránky »