Zavřít recenzi

Suzuki Ignis hatchback

“Spolehlivý a univerzální vůz pro nenáročné ”
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru: 1,3 VVT 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 41 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.2
Ignise jsme koupili zcela nového, samozřejmě po shlédnutí
a vyzkoušení i jiných značek aut této kategorie. Kromě vzhledu a vysoké stavby karoserie nás zaujal i svým základním motorem a vnitřním prostorem. Měřím 190 cm
a v kategorii malých aut není snadné najít vůz, do kterého bych se dobře usadil bez pocitu stísněnosti. Hlavu nemusím
krčit ani vzadu, vepředu nic nezavazí, středový panel nevyjímaje. Posaz je vyšší, což je ideální pro nastupování
i vystupování, zejména pro starší a tělesně postižené osoby.
Sám jsem toto po úrazu velice ocenil.
Sedačky jsou tvrdší, avšak nebolí z nich záda ani po dlouhé
jízdě (sám mám problémy s bederní páteří, sedačky ji dobře
podepírají). Opěradla končí i při mé výšce v úrovni ramen,
což často nenajdete i u větších aut. Zadní lavice je na tom poněkud hůře. Ergonomie je dobrá, veškeré ovladače jsou po ruce a logicky uspořádané, snad jen některé by mohly být větší. Klimatizace i topení fungují na výbornou. Odkládacích míst je tak akorát, dobré jsou kapsy ve dveřích, kam nacpete
i 1,5 l láhev.
Do kufru se navzdory papírovým hodnotám vleze překvapivě
hodně zavazadel, když se dobře poskládají. Hodnota 236 l
je opravdu zbytečně snížena nízko umístěným krycím platem,
které se dá ale samozřejmě vyjmout, pod podlahou je pro mnohé velmi oceňovaná plnohodnotná rezerva.
Motor je kultivovaný a velmi živý, což je důležité pro případné
bezpečné předjíždění. Má na svůj objem solidní výkon 94 k,
při nutnosti rychlé akcelerace je pochopitelně potřeba
pohybovat se v otáčkách nad 4000. Výborný přístup je k baterii a žárovkám ve světlometech, což je kámen úrazu mnoha dnešních automobilů. Výška podvozku je k nezaplacení, pokud se pohybujete po nezpevněných cestách, při přejíždění obrubníků apod.
Ignise máme ve výbavě GL/AC, která obsahuje i praktické
střešní ližiny (hojně využíváme), manuální klimatizaci,
rádio s CD (žádná sláva), výškově stavitelné sed. řidiče,
plastové lemy kolem celého auta (dobrá ochrana proti
nečistotám a kamínkům), střešní spoiler a další drobnosti.

Jízdní vlastnosti jsou celkově solidní, řazení je tužší, ale přesné. Vůz sedí dobře v zatáčkách, což je ale vykoupeno tvrdším odpružením.

Co se nám nelíbí: palubní "počítač",který ukazuje jen okamžitou spotřebu, ven. teplotu a čas, špatně vyřešené
osvětlení kufru, pouze 2 airbagy, u zadní lavice sklopné jen
opěradlo (dělené 60:40), spotřeba by mohla být nižší,
motor nemá spodní kryt, opěrky hlavy mohly být víc nakloněné
dopředu, volant není nastavitelný...

Závěrem lze říci, že jde o nenáročné a zatím spolehlivé auto,
které od nás "požaduje" pouze doplňení benzínu a kap. do ostřikovačů, projedete s ním cestou - necestou a "neztratíte"
se s ním ani na dálnici.

Závady a opravy na autě

Dosud žádné, i všechny žárovky jsou původní.
<
Přejít na standardní verzi stránky »