Zavřít recenzi

Mercedes-Benz Vito

“Maximálně spokojen”
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 10 km 
  • Stav km nyní: 105 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 42 měs.

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.2
Tak od začátku, když jsem si vytoužené Vito před více než 3-mi lety vybíral, tak jsem tady pročítal tyto hodnocení majitelů a úplně jsem se zhrozil, co si to chci koupit!
Nicméně jsem se rozhodl toto vozidlo pořídit, abych se přesvědčil jestli je to taková hvězda jek se tváří, nebo je to opravdu takovej s*áč, jak tady jiní píšou. Vybíral jsem tehdy mezi Renaultem Traficem a Vitem, téměř to měl vyhranej Trafic, už díky ceně a z obav před koupí Vita, ale nakonec díky nově pozinkované karoserii a verzi Start to vyhrálo Vito 111 cdi KBI L za cenu 541000,- bez DPH s v podstatě plnou výbavou. namátkou AC, ABS ASR ESP - fantastická věc, El. okna zrcátka + vyhřívání, centrál, již zmiňované celoplastové obložení vnitřní části vozu atd., bez komfortních sedadel a jiných dokoupitelných nesmyslů. Potřeboval jsem tehdy auto pro práci a rodinu a chtěl jsem mít v zadu tři plnohodnotná místa pro tři lidi a velkej zavazadlovej prostor (cca 2,5m3)na všechny možný odstrkovátka, pejsky, plyšáky, bazény, kola, lyže a všechny ostatní krámy. To prostě žádný MPV nedá.
Takže: spotřeba - z počátku byla dost vysoká, i přes deset litrů, v zimě i víc, ale časem se srovnala na současných cca 8,6 - 9,6 litrů. Ta nižší je dosažitelná na dálku po dálnici cca do 140-ti km/h a ta vyšší je zhruba po městě. Běžné zatížení vozu, nemá na spotřebu téměř žádný vliv. Velký vliv na spotřebu, až 1 litr/100km, má kvalita paliva, tankuji jen OMV, SHELL, AGIP a Benzina. Motor není žádnej sprinter, ale má dostatek síly od téměř volnoběžnejch otáček, stačí točit do 2,5 tis a může se řadit, vytáčet ho nad 3 tisíce v podstatě nemá smysl. Jen pro info: na 6-ku 100km/h - 2000 ot. 120 - 2400 a 150 - 3000 otáček.
Opravy: jedna návštěva značkového servisu na 1. servis cca 36000km, cena díky do objednané geometrii cca 7000,- Kč, další pozáruční výměny a kontroly ve vlastním sevisu, zatím jen pravidelné. Spotřeba oleje minimální, preventivně občas kontroluju fyzicky, nevěřím snímačům množství čehokoliv. Výměna brzdových destiček PN + ZN mezi 80-90 tis. km. Před koncem záruky kontrola - prý výměna středového uložení kardanu, nevím, nebyl čas to překontrolovat.
Pneu+trakce: se zadním pohonem jsem maximálně spokojen, ESP nedovolí sebemenší "drift". originální pneu Continental jsem měnil letos na jaře cca při 80-ti tis. km se zůstatkovým vzorkem cca 2-3 mm. Zimní pneu Michelin - zatím jsem vyjel všechno bez řetězů a tam kde vidím, že bych měl problém, tak tam ani nezajíždím.
Koroze - žádná!!! Občasné vrzání sedaček neřeším, přeci jen je to "levnější" pracovní provedení Mercedesu.

Závady a opravy na autě

K současnému stáří 3,5 roku a 105000 najetým kilometrům zatím žádné výrazné závady.
Těsně po záruce - prasklá pružina ZN, cena cca necelé 3. tis vč. DPH - nechápu, možná je to tím, že nebylo nikdy pořádně přeložené. Po třech letech pravděpodobně od kamínku proražený chladič klimatizace, orig. díl necelých 5 tis. vč DPH + práce a naplnění. O žárovkách H7 se asi nemá smysl rozepisovat. 2x vybitý akumulátor vlastní blbostí.
<
Přejít na standardní verzi stránky »