Zavřít recenzi

Suzuki Jimny 1.4i

“Skvělý po všech stránkách pro potřeby práce mimo silnici ale i na delší přesuny, pro mladé na blbnutí či na hory.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 100 000 km 
  • Stav km nyní: 200 000 km 
  • Způsob řazení:  
  • Status vozu při koupi:

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 6.8
24 hodinový závod, bez zásadnějších úprav vyjma tlumičů a pružin, toto autíčko s přehledem vyhrává.
Hodnocení vždy uvádím s ohledem na ceny značkových dílů, na celkové provozní náklady tedy i včetně nákladů na údržbu.
Hodnotím pouze vozy se kterými dlouhodobě jezdím a jejich servisem se dlouhodobě zabývám.
I když může být moje recenze v některých ohledech negativní, neznamená to že by se toto negativum nedalo odstranit, nebo vylepšit.
Nikdy nehodnotím jen podle vlastních znalostí, ale beru i v potaz názory majitelů, aby moje recenze byla co nejkvalitnější.

Silné stránky

Jízda terénem, bezporuchovost.

Slabé stránky

Přetáčivost na kluzkém

Závady a opravy na autě

Benzínový motor, nevykazuje vady ani po 200000km
Jimny je všeobecně bezúdržbové auto, má ovšem pár nepříjemných vlastností a závad.
Po cca 100tisících kilometrech se projeví vibrace přední nápravy a volantu, ty můžou být až tak velké že donutí řidiče skoro zastavit. Bohužel s opravou si v naší republice neví prakticky nikdo rady až na můj malý servis, kam dnes posílají tyto autíčka značkové servisy, hlavním důvodem této závady je vždy zanedbaná údržba.
Nicméně na servisy se nelze zlobit, těchto vozidel je příliš málo, na to aby servis získal dostatek zkušeností, proto doporučuji obrátit se výhradně na specialistu pro tyto vozítka.
Důležitá chyba servisů je též v používání špatných olejů, především u redukční převodovky, zde je třeba vždy použít výhradně olej s rozsahem 75W140, protože jinak odejde řetěz stálého převodu což je otázka až 20tisíc korun za opravu.
V zimně má pak trvalý zadní náhon tendenci auto přetáčet do hodin a je třeba toto brát v potaz.
Spotřeba v létě do 7 litrů je reálná v zimně se jezdí zhruba o litr víc, též s předním náhonem je spotřeba větší a v terénu může vyšplhat k deseti litrům.
Pro potřeby zemědělců, myslivců a všech kteří potřebují jezdit i ve velmi těžkém terénu je toto vozítko naprosto skvělé a vřele jej doporučuji.
Jiří Franěk
<
Přejít na standardní verzi stránky »