Zavřít recenzi

Suzuki Vitara 1.6 8V

“Skvělé vozítko na všechny činnosti, práce, rodina, zábava.”
Foto 1 / 5
  • Rok výroby: 1988 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 100 000 km 
  • Stav km nyní: 160 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 6.6
Skvělé auto na všecky druhy činností, nejen na práci pro myslivce, zemědělce atd, ale i jako běžné auto do rodiny. Krátká verze je vhodnější do terénu, dlouhá pojme více do kufru a složením sedaček vydá za pickupa.
Vitara lze pro terén výrazně upravovat a vylepšovat, má ovšem větší nároky na úpravy oproti např. Jimnim nebo Samurai.
Při poctivé údržbě, je to bezporuchové vozítko.
S pohonem 4x4 který není bohužel stálý ale řaditelný, má pohon trvale na zadní nápravu, v zimně pak zadek rád ustřeluje, auto je přetáčivé ale s pytlem písku v kufru se zklidní, přesto je třeba na toto brát zřetel. Pohon 4x4 lze tedy využít jen na kluzkém povrchu, sníh, bahno apod. výjimečně při extrémním dešti.
Vitara při dobré úpravě, umí konkurovat i na závodech, není se tedy třeba obávat že si v terénu neporadí, vždy jen záleží kolik jsme ochotní investovat do případných úprav.
Na fotografii expediční úprava při cestě 4600 Km, Praha, Rakousko, Rumunsko, Albánie, Chorvatsko celkem 11 zemí a zpět za 7 dní kdy od Rumunska po Chorvatsko jela výhradně po nezpevněných cestách.

Silné stránky

Pohon 4x4
Bezporuchové při poctivé údržbě

Slabé stránky

Přetáčivost na kluzkém

Závady a opravy na autě

Na co si dát pozor při koupi první verze Vitary
Všudypřítomná koroze budky, především středový nosník, prahy, lemy, podběhy a přední podlahy.
Koroze rámu, nad zadními a za zadními koly.
Koroze předních ramen a silentblokůramen, stav pomocného čepu.
Popraskané uložení předních tlumičů nahoře v rámu.
Pískání převodovky především na 5 rychlostní stupeň.
Únik oleje na zadní straně hlavy motoru, protéká většinou kolem těsnění rozdělovače.
Funkce automatických volnoběžek předních kol, jejich životnost je omezená do většího terénu je vhodná záměna za manuální.
Uložení předních poloos v těhlici v kluzných ložiskách.
Stav předních brzdy, nerovnoměrné ojetí destiček značí zarezlé plovoucí brzdiče. Funkce omezovače brzd, občas teče.
Častá závada vypadané šroubky na vodících trubkách vahadel ventilů, motor klepe jako při neseřízených ventilech, problém je ovšem v nedostatečném mazání vahadel a jejich vydření.

Doplnění recenze ze dne 06.12.2011

Hodnocení vždy uvádím s ohledem na ceny značkových dílů, na celkové provozní náklady tedy i včetně nákladů na údržbu.
Hodnotím pouze vozy se kterými dlouhodobě jezdím a jejich servisem se dlouhodobě zabývám.
I když může být moje recenze v některých ohledech negativní, neznamená to že by se toto negativum nedalo odstranit nebo upravit.
Nikdy nehodnotím jen podle vlastních znalostí, ale beru i v potaz názory majitelů, aby moje recenze byla co nejkvalitnější.
Na přidaných fotografiích: brzdič jak vypadá při zanedbané údržbě, silentblok ramene je vydrolený a rameno se opírá o uložení, jak má silentblok v rameni vypadat, vypoštěcí otvor redukční převodovky bývá prasklý a je zde unik oleje

<
Přejít na standardní verzi stránky »