Zavřít recenzi

Suzuki Alto 0.996

“Svůj účel městkého vozítka plní na výbornou.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2011 
  • Typ motoru: 1.0 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 25 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 5.5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.6
Vůz byl koupen nový jako druhé auto do rodiny. Zcela účelově na popojížděčky do práce, nákupy, vyzvednout dítě z tréninku. Jednou za měsíc delší cesta (55km na chalupu). Odpovídá tomu i průměrný roční nájezd kolem 8tkm.
Auto je v trochu vyšší výbavě. DO centrál, el. okna, dokonce klimatizace (která velmi efektivně snižuje výkon motoru asi na polovinu...).
Předností na Altu mnoho nenajdete. Je to ryze městské auto převážně pro jednoho až dva lidi, navíc žádné reprezentanty v basketbalu. Nastupujete-li do Alta v zimě, sundejte si nejprve bundu, neboť každý centimetr vašeho objemu vás bude znatelně sunout ke středu vozu.
Těžké nákladní vozy a autobusy používají takzvanou ,,motorovou brzdu", kdy se zavře klapka na výfukovém potrubí a zpětný tlak brzdí válce motoru. Nic takového Alto nepotřebuje, neboť jak jsem uvedl výše, je vybaveno klimatizací. Stačí tedy ve větší rychlosti zapnout klimu a dostaví se efekt, jako když vyhodíte brzdné padáky (teď fakt přeháním, zas tak brutálně to necukne...). Při delší jízdě může řidič nabýt dojmu, že se účastní podniku ,,Rallye tisíce jezer" kdesi ve Finsku. Není tomu tak, to se jen tříválcový motor o objemu 996ccm snaží nahradit chybějící kroutící moment a výkon alespoň zvukovou kulisou.
Ale abych jen ironicky nekritizoval. Alto je jednoduše městké vozítko pro klidné a levné přesouvání městem, do práce, na nákupy, za koničky. Kufr není velký, na zadních sedadlech je místa tak pro malé děti. Za to vás Alto odmění nízkou spotřebou. Kompaktními rozměry kdy nebudete mít (většinou) problém s parkováním. Nízký poloměr zatáčení, vyvážené servo a velká zpětná zrcátka vám ono parkování ulehčí.

Pro:
obyčejné auto, nemetalický lak, nenápadné, nezajímavé (z pohledu vandalů či zlodějů)
nízká spotřeba
5dv verze
naprosto dostačující výbava

Proti:
opravdu mrňavé auto, basa piva v kufru je 50% kapacity
výkon motoru je ždímán ze zvýšených otáček (pochopitelně)
plasty v kabině zcela pochopitelně působí levným dojmem

Osobně jsem zastáncem větších aut typu Laguna či Scénic. Jak kvůli komfortu, bezpečnosti, přepravní kapacitě. Na druhou stranu jsem si vědom, že za provoz velkého auta ve městě platí řidič neúměrnou daň (provozní náklady), co mohu potvrdit osobní zkušeností se Scénikem 2.0 RT.
Alto mne doveze do práce za měsíční náklad 450, Kč, Scénik to uměl za dvojnásobek. Občas asi není na škodu se zamyslet nad finančním rozdílem mezi ,,chci" a ,,stačí mi". A dokonce, světe div se, i tu cestu kolem 100km lze v Altu absolvovat bez následných psychických problémů (to akorát syn to bere jako výlet do sociální minulosti lidstva - průřez toho, jak asi tak lidi žili v pravěku...).

Závady a opravy na autě

Vůz byl zakoupen nový takže na nějaké závady je snad ještě čas.
Provozní věci jsou samozřejmostí (olej, stěrače, glacidet).
<
Přejít na standardní verzi stránky »