Zavřít recenzi

Mercedes-Benz ML 320

“Za mě spokojenost”
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 230 000 km 
  • Stav km nyní: 290 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 18 měs.
  • Průměrná spotřeba: 13 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.4
W 163 - první generace ML. Pro mě historicky splněný sen. Tohle auto není vyloženě pro závodníky - 3,2 benzín je tak akorát, pro vyloženě dynamickou jízdu je určitě lepší sáhnout po 430 nebo po verzi AMG. S autem se dá jet samozřejmě i relativně rychle, ale rychlost nad 180 mu prostě nesedí.
Spotřeba je kolem 13 litrů, což ovšem při takhle těžkém autě a permanentním náhonu na všechny 4 kola je normál - s tím je nutno dopředu počítat. Pokud by někdo provedl přestavbu na plyn, tak by náklady šly k polovině, ale tohle je věc, které nefandím, takže jsem plyn nechal pro náš kotel doma a do auta lil jen to, co tam patří :-).
Když vezmu design - je to starší auto, ale mě se pořád líbí. Neurazí, nepůsobí okázale, přesto potěší. Vevnitř je to o trochu horší. Zatímco z mercedesů jsme byli zvyklí vídat ušlechtilá dřeva a hezké, rozmanité materiály, tak zde je to záplava méně ušlechtilého plastu. Nicméně - nic v něm ani po těch letech nevrzalo, neskřípalo a nedrnčelo, jako je tomu například u Superbu, se kterým jezdím nyní.
Prostor je tak akorát, sedíte pěkně vyvýšeně nad silnicí, sedadla jsou pohodlná. Kůže opravdu celkem dost vydrží - nic nebylo prodřené ani ošoupané.
Odhlučnění od motoru a okolních šumů bylo dobré.
Automat řadil v pořádku, bez kopanců či škubání, i když v porovnání s dnešními převodovkami byl samozřejmě o něco pomalejší.
Ovládání oken je na středovém tunelu - není to úplně pohodlné - přeci jen na dveřích by to bylo víc při ruce. Díky umístění je modul náchylný na zanesení.
Pokud si tohle auto koupíte, tak Vaším hlavním nepřítelem nebude servis - tam moc nepobudete, ale budete se muset vypořádat s korozí. Dříve nebo později určitě. U mě začínaly kvést lemy blatníků, spodky dveří a kapota u masky.
Velkou výhodou je oproti konkurentům (XC90 či X5) otevírání pátých dveří v jednom kuse - neušpiníte se o hranu spodní poloviny dveří.
Z uživatelského hlediska je trochu otrava umístění rezervy pod autem, takže když píchnete, dvojnásobné špíně se nevyhnete.
Když vezmeme image - kdo v tomhle autě chce honit vodu, bude dnes působit přinejmenším úsměvně. Toto auto si koupíte pro radost, pro pocit, že projedete lehčí terén bez zádrhelů ( samozřejmě off -road v něm nehledejte).
Auto mi celou dobu dělalo radost a užil jsem si s ním každý kilometr
Z hlediska servisu - díly jsou dobře dostupné - jak v originálu, tak vrakoviště či druhovýroba. Na internetu je spousta fór, kde je možné se o těchto autech dost dozvědět.

Silné stránky

robustnost
vzhled
pohodlí
dostupnost náhradních dílů
servisní náklady

Slabé stránky

náchylnost ke korozi
ovládání stahování oken - ergonomie

Závady a opravy na autě

Viskospojka chlazení
Zadní pružiny
čidlo bočního zrychlení
palivová pumpa
modul stahování oken (stačilo rozebrat a vyčistit)
čepy a silentbloky řízení
brzdový spínač

koroze
<
Přejít na standardní verzi stránky »