Zavřít recenzi

Suzuki Ignis 1.3

“Horší, ale levné auto s pohonem všech kol”
  • Rok výroby: 2006 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 96 000 km 
  • Stav km nyní: 108 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 7.5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

3
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 5.0
Auto jsme kupovali jako druhé do rodiny k Toyotě Yaris, se kterou auto můžu hodně srovnávat. Hlavním důvodem k pořízení tohoto auta byl pohon všech kol. Máme prudší výjezd k domu a s Yarisem jsem často musel couvat s nohou na podlaze. Což má žena odmítala. Tak jsme hledali levnou čtyřkolku.

Co se týče vzhledu je to lehce zaoblená krabice od bot. Kvalita zpracování je spíše podprůměrná a použité materily také. Po drobné nehodě, při které žena vzala roh o svodidla, jsem se snažil vyklepat blatník. Mohu říci že lemy šli ohýbat prsty. Auto je spíše papírové, je opravdu lepší nebourat.

Interier je trochu obyčejný, ale svůj účel plní. Přístrojová deska je přehledná, jen to červené podsvícení je trochu otravné, naštěstí jde snížit intenzita. Bohužel jsme auto koupili s neoriginálním rádiem, tak není možné nastavit na displeji čas (trochu nedomyšlené). Co se týče prostoru uvnitř vozu, tak ho tam příliš není. Při nastavení sedadla na max výšku, už mi nestačí ani popojet sedadlem zcela vzad. Další problém jsme měli s délkou pásů, kdy při pokusu připoutat dítě ve vajíčku jsme narazili hodně brzy na konec. To nemluvím o tom že se u spolujzdce nedá vypnout airbag. Řešili jsme to stejně jako ostatní, vyjmutím pojistky airbagů. Kufr také nepatří mezi obry, ale vzhledem k velikosti auta je lehce nadprůměrný, jen škoda že se nedají posunout zadní sedadla jako v Yarisu. Také ve večerních hodinách máte problém v kufru cokoliv najít, chtělo by to více světla.

Po otočení klíčku do polohy start motor naskakuje bez problémů, jen ten zvuk startéru je jako by baterie mlela z posledního. Auto má velmi kratkou jedničku, tak se rychle rozjíždí, ale nenechte se zmást je to lenoch. Ačkoliv by papírově mělo být výrazně silnější než litrový Yaris, opak je pravdou. První týdny jsme hledal jestli mi nezůstavají viset brzdy, nebo jestli není problém v motoru. Po té jsem se svezl jiným Ignisem a bylo to stejné. Motor trochu ožívá při vyšších otáčkách, ale stejně tak ožívá jeho apetit. Když jsme u spotřeby, tak se dlouhodobě pohybovala kolem 7.5l/100km. U Yarise to bylo 5.6l/100km. Výhodou vyššího množství spáleného benzínu je to, že auto topí opravdu rychle a dobře.O něco hůře nám ovšem ofukovalo přední sklo, rohy zůstavali vždy zamlžené.

Další necností tohoto auta je podvozek. Jeho jedinou výhodou je výška, takže neodřete nárazník ani velkých obrubníků. Jinak auto odskakuje, nedrží kloudně na silnici a při vyšší rachlosti je to už adrenalinový sport.

Za dva roky provozu tohoto auta nás naštěstí nepotkali žádné velké problémy. Odešla lamda sonda, což místní servis Suzuki diagnostikoval 4x, než na to přišel. Zlomila se průžina. Poslední závada byla nefunkční klimatizace, což jsme ani neřešili, protože jsme auto stejně prodávali. Ostatní byli spíše drobné, ale i tak otravné problémy. Předchozí německý majitel měnil převodovku na 94000km, což byla opravdu drahá oprava.

Osobně bych si toto auto znovu nekoupil. Nepřesvědčilo mě ani zpracování, ani spolehlivost, ani jízdní výkony. Jeho hlavní výhodou je jen pohon 4x4. Nechápu proč by někdo koupil toto auto pouze s předním náhonem, když je velký výběr daleko lepších aut. U mě to vyhrál Yaris na celé čáře. Jen rozdíl ve spotřebě při nájezdu kolem 20000km za rok je 12000,-. To nemluvím o zpracování, interieru a spolehlivosti.

Závady a opravy na autě

Nějaké ty drobné závady, ale třeba i zlomená pružina, nefunkční klimatizace a lamda sonda. Není to uplně zavad prosté vozidlo.
<
Přejít na standardní verzi stránky »