Zavřít recenzi

Škoda Kamiq 1,5 TSI

“Očekávání bylo větší”
Foto 1 / 4
  • Rok výroby: 2021 
  • Typ motoru: 1,5 TSI 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 17 600 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6,7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.6
Auto bylo kupované jako nové, nyní je po dvou letech najeto cca. 17.500km. Při výběru auta byl kladen důraz na snadné ovládání (čím méně funkcí nastavovaných přes dotykovou obrazovku, tím lépe jelikož s autem budou nejvíce jezdit ti nejstarší z naší rodiny), spotřebu, prostornost v rámci zvýšeného B segmentu a samozřejmě cenu. V porovnání s konkurencí v rámci prohlídek autosalónů a zkušebních jízd, (srovnáváno s Renault Captur, Jeep Renegade, Ford Puma, Peugeot 2008, Citroen C3 Aircross, Mazda CX 3, Suzuki Vitara, VW T Cross, Opel Mokka, Crossland) vyšel pro nás jako nejpřijatelnější právě Kamiq v jedné z nižších výbav s manuální klimatizací, ale se čtyřválcovým motorem 1,5 TSI. Putování po autosalonech bylo velice podnětné. Kolikráte byl člověk překvapen některými vlastnostmi a detaily v řešení, o kterých si myslel, že jsou samozřejmostí a ony nebyly. A tak bylo například zajímavé zjistit, že u některých konkurentů například úplně chybí všechna stropní madla nebo že autu s nastartovaným motorem chrastí interiér aniž by se dalo do pohybu, případně je na zadních sedadlech tak málo místa, že jsou snad určena jen pro malé děti. Subjektivně nejprostornější s papírově nejvýkonnějším motorem nakonec skončil u nás doma právě Kamiq. Jednalo se o skladový vůz za velice příznivou cenu. Na auto bylo ještě před převzetím namontováno tažné zařízení (muselo se čekat asi dva týdny, nebylo nikde na skladě). Po dvou letech provozu si výběrem už tak jistý nejsem. Některé věci člověku začnou vadit až po delší době a zpravidla je nemá šanci odhalit během zkušebních jízd nebo prohlídek, případně je přehlédne či se objeví až s provozem. Začněme pozitivy. Jako nejlepší částí vozidla se prozatím jeví motor. Krásně a plynule táhne, je kultivovaný a ve většině otáček poměrně dobře odhlučněn. Když píši poměrně, myslím zejména na relativně zvýšenou hlučnost projevující se při zrychlování mezi 2-3000 otáček, kdy mi přijde, že hluk vychází především od výfuku a pak se nešťastně šíří celým interiérem. Jakmile se však přejde v ustálenou rychlost, motor si jen ševelí. Vypínání dvou válců při nízké zátěží je zatím téměř neznatelné. Na tak malý a poměrně lehký vůz je tedy výkonu na rozdávání. Přesto mi předchozí 1,4 TSI, který znám z Octavie 3. generace přišel pocitově dravější. Pokud se nejezdí převážně po městě, lze s vozidlem jezdit velice ekonomicky, spotřeba je pak lehce přes 5 litrů/ 100km. Ve městě však spotřeba razantně stoupá a není problém jezdit i za 8-9 litrů. Průměr pak máme 6,5-6,7 s tím, že těch kratších jízd je poměrně dost, což mi přijde jako docela slušný výsledek. Dalším jednoznačným pozitivem je prostornost kabiny, která rozměrově plně postačuje i pro 4 dospělé osoby. I zde bych však nemohl dát 10 bodů z 10. Jako určité negativum vidím především nesmyslně rozměrný středový tunel v prostoru u nohou zadních cestujících, doplněný ještě trčícím panelem s výdechy klimatizace a USB porty. Nechápu proč auto u kterého se nepočítá s verzí 4x4 musí mít navržen takto rozměrný paskvil, který pak do jisté míry omezuje komfort cestujících vzadu a jediný výsledek je ten, že je za chvíli zaneřáděný od bot. Dalším pozitivem, který se týká zejména zakoupené výbavy, je poměrně jednoduché ovládání většiny palubních systémů a díky jednoduchosti se zatím též nemuselo řešit žádné zasekávání displeje či jiné problémy s palubní elektronikou. Všechno funguje jak má. Bohužel i tady je jedna piha na kráse, a tím je vypínání zbytečně moc aktivního asistenta jízdy v pruzích (Lane Assist). Nevím proč to nešlo vyřešit jedním tlačítkem, proč se to musí vypínat přes vstup do menu. Jinak interiér je na první pohled a svou třídu kvalitně zpracovaný, tedy až na pár maličkostí, které zmíním dále v textu. Objem zavazadlového prostoru se zdá v reálu menší než je jeho papírová hodnota. V základním uspořádání kufru bez jeho zmenšení dvojitou podlahou, vzniká při sklopení zadních opěradel velký schod, což nepovažuji za nejlepší řešení. Raději bych uvítal větší kufr bez schodu při sklopených opěradlech, než zmenšený kufr s podlahou zarovnanou s hranou kufru a sklopenými opěradly. Řízení a řazení je OK, určitě patří k tomu lepšímu v dané třídě, i když dráhy řadicí páky by mohly být o fous kratší. A nyní se dostávám k tomu nejpodstatnějšímu a ne zrovna pro škodovku lichotivého, co ovšem nebylo možno při koupi vozu odhalit. Po dvou letech a necelých 20.000 km je interiér poměrně dost rozvrzaný, tedy alespoň na poměry skoro nového auta. Na nerovnostech (dlažební kostky a podobně) drnčí jak něco v palubní desce, tak stropnice a výplň dveří. Taktéž se při přejezdu i menších nerovností z nejrůznějších míst ozývá různé praskání a podobné pazvuky. Ono totiž stačí i prstem zatlačit na některé tvrdé plasty na palubce případně na dveřích a ozve se vrzání a praskání (bohužel stejný problém má i mnohem dražší Kodiaq, kde ještě navíc často vrže madlo ve dveřích řidiče). Tento neduh je asi největším zklamáním a docela mně to překvapilo, jelikož jsem zvyklý i na podstatně více jeté Scaly a Octavie a tam jsem nic takového nezaznamenal. Údajně se však tento problém objevil i u některých nových Fabií. Dá se s tím žít, ale štve to. U Kamiqa mám podezření zda jednou z příčin není příliš tvrdý podvozek což je druhé zklamání. Na rozbitých cestách je totiž jízdní komfort dosti diskutabilní. Dále se někdy (snad v závislosti na vlhkosti a teplotě) ozývá od přední nápravy vrzání, patrně uložení. Dalším zklamáním jsou zadní brzdy. Kotouče reznou a rez už je hloubková a nejde odstranit ani při intenzivním brždění. Opět zřejmě systémová slabost těchto škodovek. Dále přibližně v 16.000km vozidlo hlásilo nízký stav hladiny oleje, při kontrole byl zjištěn úbytek pouze několik deci. Asi 2x za dobu provozu došlo k hlášení poklesu tlaku v pneumatikách, měřením se nic nepotvrdilo, stačilo pouze resetovat nastavení. Po dvou letech byla první servisní prohlídka za cca. 6000,-Kč, dle vyjádření servisu, zadní kotouče v pořádku, má se více brzdit což je samozřejmě úsměvné tvrzení. Servisy o problému vědí, ale nehodlají ho na svoje náklady řešit. Tolik tedy ke zkušenostem po dvou letech užívání. Pokud bych tedy měl vše shrnout, musím konstatovat, že vozidlo dosud nemělo žádnou klasickou závadu, negativa jsou spíše kosmetického rázu, ale přesto dokážou naštvat. Celkově se však jedná o slušně postavené a fungující auto, kde pozitiva převažují nad negativy a pokud si v zásadních věcech udrží i nadále svou spolehlivost, budu si moci i po letech říci, že bylo dobrou volbou.

Závady a opravy na autě

Korodující zadní kotouče, vrzání od podvozku - patrně uložení přední nápravy, drnčící a praskající interiér
<
Přejít na standardní verzi stránky »