Zavřít recenzi

Fiat Marea 1.6 weekend 76 kW

“Nezmar ! Víc mě dostalo snad jen BMW 530D :-) :-D”
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 1600 
  • Stav km při koupi: 90 000 km 
  • Stav km nyní: 160 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.4
Auto jsme koupili po 1.majiteli z Itálie. Bylo nově dovezené, tudíž vše ještě ve stavu po majiteli (měl tam i nový výfuk :-)). Hned po koupi šlo na výměnu rozvodů,atd. + diagnostika ve Fiatu, kde prohlásili, že to auto je téměř jako nové...
Nyní je po necelých 2 letech na tachometru 160 000 km a auto jezdí stále dobře. Nutno dotat, že těch 70 tis. km, které auto během necelých 20 měsíců najelo bylo opravdu ostrých.
Auto je používáno při rekonstrukci domu, což znamená: sklopené zadní sedadla + přeflákaný vozík vozík - auto se zátěží nemá problém( vzpomněl jsem si jak jsme kdysi táhly se š120 kolem 800kg do kopce:-) - s máreou nesrovnatelný zážitek...).
Otec létá paragliding což pro auto znamená největší zátěž ( kvůli tomuhle koníčku odrovnal felicii s motorem 1.9D od VW za velice krátkou dobu...). Na kopce jezdí stylem 5 lidí+ 5 výstojí...(= +-+ 600kg...). Jezdí delší trasy (plné zatáček a stoupání) při kterých spěchá, takže motor se neustále vytáčí. Je až k nevíře co všechno ten motor zažil a jak stále dobře jede... Při úsporné (5.st- do 2500ot./min.)jízdě bere do 6,5 l/100 a při velice agresivní jízdě se zátěží něco mezi 8-9 l... Normální jízda kolem 3000 ot. cca 7,5 l.

Jediná vada: asi před 2 měsíci začla svítit kontrolka vstřikování- což by podle manuálu mělo znamenat rapidně snížený výkon a větší spotřebu. Auto však jede pořád dobře- jen spotřeba se zvdla o cca 0,5l. Výměna vstřiků se vejde do 10 000Kč, ale chyba bude asi stejně v něčem menším...
Po tom co to auto zažilo je to k nevíře. Jiné auta se po takovémto zacházení ani tolika km nedožijou (Renault 21 jsme dali do šrotu po 220 tis- a to bylo auto, se kterým se zacházelo tenkrát velice slušně- navíc obsah 2,2 by měl něco vydžet(zejména s poloviční zátěží),ale nevydžel... Tohle má ještě dalších 160 000 před sebou ( možná i víc, ale to už by nebylo jen ježdění bez starostí...)

Co se jízdních vlastností týče, já osobně nemohu posoudit... Je to praktické, pohodlné,rychlé ( má i tvrdší podvozek...) a hlavně téměr nezničitelné a spolehlivé auto.

Tatík patříl taky k těm co se po zaslechnutí FIAT pohrdavě ušklíbnul. Teď ??? Další bude asi Fiat Stillo :-D...
Opravdu bych nedal na kecy chytráku co ve fiatu buď vůbec neseděli, vlastnili Tipo/uno a nebo si koupili vyhoněnou a přetočenou plečku, se kterou někdo zacházel stejně jako my (za což si může sám,když je debil. Je lepší si vzít sebou mechanika kterému dáte 1 000Kč, než pak vrážet velké prachy do dílů...).
Záleží prostě jaký kus trefíte a jak se k němu kdo choval... Někdo si melé svou o nesmrtelnosti výše zmíněných Dieselových VW (které byli pro nás sklamáním...) a někdo se prostě dívá otevřenýma očima.

Závady a opravy na autě

Při koupi vozu bylo vadné čidlo teploty motoru ( oprava kolem 2 000 Kč.)

Nyní svítí ikona vstřikování- ale, když si přečtete co auto zažilo... Navíc vstřikování funguje a výkon je stejný.


Dále neodpustitelná chyba! Venkovní teploměr ukazuje o 2°C méně než je ve skutečnosti :-):-D.

Věci jako olej a jiné snad ne třeba zmiňovat...
<
Přejít na standardní verzi stránky »