Hodnocení a zkušenosti s autem
Mám auto hatchback HTP 44 kW od května 2009. Předem zdůrazňuji, že jsem se s ním spřátelil. V zásadě jsem nebyl zklamán. Věděl jsem, co kupuju. Je to malé auto a z toho hlediska se musí posuzovat.
Vcelku vítané jsou ty různé přihrádky, což ve Fabii I nebylo, i když jsou spíš minimálních rozměrů.
Přesto nemůžu říct, že nemám výhrady.
Stejně jako jednomu ze zde diskutujících se mi nelíbí pouze jeden couvací reflektor a absence teploměru chl.kapaliny. To se mi zdá jako zbytečný krok zpátky proti Fabii I, vyciťuji z toho prioritu snahy výrobně nějak ušetřit před úsilím o vývojové zlepšení.
Komplikovaná je taky manipulace se zadními světlomety. Není tam přesná poloha a člověk to musí přesně přidržovat, má-li to při zpětné montáži lícovat opravdu bez hran.
Motor mi připadá proti Fabii I 40 kW poněkud hlučnější, ale po delším ježdění je lepší tah (porovnání do kopce)
přeci jen do jisté míry patrný. Udivují mne ale ty nízké spotřeby, o kterých se tady píše. Já jsem s tím - kromě prvního tankování při zajíždění - nejel pod 7,2 l/100 km, spíš víc. Tady někteří uvádíte i o méně než l l nižší číslo. Tak snad se to zajede. Pro úplnost dodávám, že u Fabie I jsem jezdil za celoroční průměr 7.0 l. Jsem spíš defrenzivní řidič, nedupu na to.
Nejsme tlustí, nicméně sedáky vpředu by snesly pohodlnější řešení.
Nemůžu se ale zbavit pocitu, že ve vývojové řadě tak jak ji uvádím ze svých škodovek jde o systematické zmenšování , které nepovažuju za žádoucí. Máme se ženou pocit, že se postupně vracíme k trabantu, s nímž jsem kdysi začínali. Samozřejmě tím myslím pouze prostornost. To nevidím jako pozitivum. Tento vývoj by se měl ve Škodovce zastavit a spíš poněkud obrátit, asi jako u Pola nebo Punta
(nesrovnávám!).
Jinak se nenaplnily hrozby, že do auta nějak teče, jak prostor rezervy tak podlaha jsou naprosto suché. Pokud takové závady byly, tak se to musí týkat minulosti.
Jízdně je auto příjemné, řízení i řazení.
Se zájmem si přečtu jiné názory a zkušenosti.