Zavřít recenzi

Renault Clio L.S. Blue

“Supr auto za supr cenu”
  • Rok výroby: 2009 
  • Typ motoru: 1.2 benzín 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 10 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.4
Auto jsem si objednal v listopadu roku 2008 a už v Prosinci mi bylo předáno. Byl to takový pěkný dárek k Vánocům... moje první auto.
Přemýšlel jsem o Mazdě 2 a Toyotě Yaris. Ale vyhrálo to Clio, díky ceně, výbavě a vzhledu.

Vybral jsem si Clio 3 dveřové v limitované sérii blue, což je základní verze plus klimatizace, el. okna v předu, navíc jsem si přidal výškové nastavení sedadla řidiče, el. a vyhřívaná zpětná zrcátka mlhovky a metalízu modrou extreme. Motor mi musel stačit základní 1.2. benzín, protože motor s turbem je nabízen až k vyšší výbavě a cena tím dramaticky roste.
Právě ale motor můžu považovat za jedinou mírnou slabinu.
Většinou jezdím v autě sám a po městě a na to je motor plně dostačující, mimo město je to ještě také v pořádku, horší už je to s předjížděním, tam zrychlení chybí. A předjíždění do kopce raději ani nezkouším. Na jízdu po dálnici auto také není moc vhodné a to také díky kratším převodům. Při 130 km/h má motor už 4500 ot./min. = vysoký hluk, vysoká spotřeba.

Spotřeba vozu je jinak příjemná. Při mé nejčastější jízdě do práce, což je z velké části v obci, je 6,5 l/100 km. Při delších cestách je to asi 5,5 l/100 km.

Co se týče komfortu, jsem velmi spokojen. Sedadla jsou pohodlná a řízení poměrně měkké. Pedály jdou zlehka, stejně tak jako na dotyk příjemný kožený volant. Trochu připomínku mám k převodovce, ta má sice příjemně krátké dráhy, ale není příliš přesná. Zpátečka občas nejde zařadit.
Prostor ve vozu je si myslím na kategorii slušný, i na zadních sedadlech je celkem dost místa.
Velmi příjemnou funkcí jsou automatická světla. Zapínají se při nastartování a vypnou se při otevření dveří řidiče při vypnutém motoru. Kdo chce může světla ovládat sám klasicky na levé páčce, bohužel otočný knoflík jde velmi zlehka a už několikrát se mi stalo, že při použití směrovky jsem si světla omylem vypnul.

Po roce užívaní má Clio najeto 10 000 km a s vozem jsem velmi spokojen, zatím vše funguje jak má. Snad zdraví bude držet dál.

Závady a opravy na autě

Bez poruchy
<
Přejít na standardní verzi stránky »