Zavřít recenzi

Škoda Roomster 1.6 16V

“vcelku mile překvapil”
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru: 1.6 16V 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 32 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6.9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.6
Auto se kupovalo na sklonku roku 2007 jako služební a mělo nahradit Felicii Pickup s tím, že měl ještě navíc zastat funkci vozidla pro případnou přepravu 5ti zaměstnanců kamkoliv. Já osobně se musím hned zkraje přiznat, že jsem touto volbou nebyl příliš nadšen z důvodu, že jsem pro daný účel považoval tento vůz za příliš nákladný, leč byl jsem přehlasován.
Co se vnějšího vzhledu týká, musím i přes skutečnost, že krása je subjektivní vjem konstatovat, že to auto se mi absolutně nelíbí. Design firmy Škoda se v posledních letech ubírá směrem, který já nechápu...
Karoserie: jeví se velice masivní a tuhá, já bych skoro řekl až humpolácká a předimenzovaná, je to patrně důsledek snahy, aby vůz působil solidně, každopádně nějaké kroucení i při plném naložení (spíš bych to narovinu nazval přetížení) v zatáčkách či na nerovnostech je něco neznámého.
Interiér: je vcelku solidní,avšak poměrně strohý - ale vše je tam kde má být - tedy kromě teploměru, nechápu jak může v autě za takové peníze chybět taková naprosto základní věc za pár korun.Po proběhu přes třicet tisíc kilometrů nic uvnitř neskřípe a nevrže, nic se nerozpadá, volant padne velice dobře do ruky, najít si optimální polohu za volantem není problém a ani delší cesty alespoň mě nečiní žádné potíže. Výbava je řekl bych dnešní standard - klima, okýnka v elektrice, samozřejmě servo, rádio, pytle atd... Co se prostoru pro cestují týká, tak bez námitek, prostor pro náklad byl pro nás trochu problém, protože my občas potřebujeme naložit europaletu s pár metráky a tomu zcela bránila povinná přepážka, kterou jsme již tedy letos hodili do kopřiv. Při nakládce je občas problém s výklopnými dveřmi kufru (klasické otvírání do stran ála pickup by bylo pro nás lepší) a musel se vyřešit schod v kufru, respektive hrana nad úrovní podlahy...Každopádně tyto situace jsou velice ojedinělé, protože firma zakoupila v témže roce ještě vyloženě dodávkový automobil, takže Roomster zastává skutečně funkci přepravy osob a "drobnějších" nákladů (to ale neznamená lehkých) Motor: je 16 ventil 1600ccm ale s tímto autem má těch 77kW opravdu co dělat - opravdu by mne zajímalo, jak tohle těžké a kredenciózní auto jezdí s tříhrnkovým vynálezem HTP. Prvních 5000 km to byla dokonce tragédie a skoro jsme uvažovali o tom, že tomu něco musí být a bude nutno to reklamovat. Postupem času se však motor rozhýbal a nyní jede velice dobře. I tak však má stále na výkon přes sto koní poměrně vlažný zátah odspoda a velice jadrný zvuk skoro závodního motoru ve vysokých otáčkách, který bohužel poměrně silně až nepříjemně proniká i do kabiny. Jedna taková maličkost - když se motor vytočí do vyšších otáček třeba řekněme na dvojku a řadíte trojku, tak po sešlápnutí spojky a samozřejmě uvolnění plynu při samotném aktu řazení má ŘJ jednotka asi nějakou jinou práci a motor ještě tak 1s přidává, čili si zaječí a to je trapné...Dělá nám to všem, co s tím autem jezdíme. Spotřeba dle palubního počítače činí 6.9l/100km, což mne poněkud udivuje při tom režimu, jak se s tím autem zachází, když ale auto vyrazí, tak je to třeba 200 km na jeden zátah, čili žádné skoky po městě.
Převodovka: řazení je velmi přesné a rychlosti velice dobře zapadají. Vzhledem k hlučnosti motoru ve vysokých otáčkách by mohla být snad trochu delší, ruku v ruce s posílením kroutícího momentu motoru v otáčkách nízkých.
Podvozek:je velice dobrý, auto výborně drží stopu. Zadní náprava z OI dává autu možná větší stabilitu než se mi jeví ve Fabii II, to je ale jenom můj pocit a nikomu ho nevnucuji.
Brzdy jedním slovem :výborné.
Závěr: no když hodnotím klady a zápory Škody Roomster, tak to uzavřu tím, že asi naštvu všechny nepřátele značky i když vím, že na tomto serveru je jich mnoho: To auto sice není žádný výkřik designu, není to žádný výkřik techniky - to taky není posláním značky Škoda v rámci kocernu - co si budeme namlouvat, každopádně je to ale solidní a spolehlivý vůz, který za dva roky života v podmínkách, kdy s ním jezdí kdekdo v režimu velice nešetrného zacházení ani jednou nepotřeboval servis kromě povinného - troufám si tvrdit že proběh 30tis. v tomto režimu odpovídá trojnásobku kilometrů u civilního auta. Domnívám se, že třeba pro rodinu, která se k vozu bude chovat asi poněkud jinak než firemní zaměstnanci je to auto, které může sloužit bez problému třeba 15 let. Zkrátka je to dobré auto a nemyslím si, že je to špatná volba, když pominu totálně podmotorované verze 1.2 , na druhou stranu nepopírám, že neexistují i jiná auta, která se někomu mohou jevit jako lepší volba.

Závady a opravy na autě

Nemělo, během provozu se měnila jenom žárovka v předním světlometu.
<
Přejít na standardní verzi stránky »