Zavřít recenzi

Saab 9-3 1,9 TID

“Naprosto úchvatné a bezpečné auto”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 1,9 TID 
  • Stav km při koupi: 159 000 km 
  • Stav km nyní: 160 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 8.6
Po najetých 1000 km mohu jen pět ódy chvály na toto auto. Uchvátilo mne hned na začátku, jeho vzhled - velmi elegantní a reprezentativvní auto. Už při usednutí do tohoto auta člověk cítí něco vyjímečného, naprosto ojedinělého. Dýchá na vás noblesou a šarmem. Přístrojová deska se sice více konzervativní - žádné divoké experimenty, ale to mi naopak vyhovuje - tím se dost odlišuje od jiných značek. Výhodou je zabudované rádio s MP3 přehrávačem přímo v palubním panelu ( pro zloděje špatná zpráva :-), naprosto vyjímečná funkce NIGHTPANEL, kterou SAAB předběhl svou konkurenci, kterou lze vypnout všechna světýlka a kontrolky celé palubní desky, a zůstává osvícena pouze ta část budíku s ukazatelem rychlosti - vše ostatní zhasne a nebolí tak z toho oči při delší jízdě právě v noci. Uchvátila mne také možnost nastavení si střední části opěradla řidiče i spolujezdce v oblasti bederní páteře, s čím jsem se ještě doposud nesetkal u žádného jiného vozu. Auto "sedí" výborně na cestě, motor je velice tichý ( na rozdíl od Octávie, se kterou jsem chvíli také jezdil a připadal jsem si, že sedím v traktoru ). Nadchla mne dvouzónová klimatizace ( zvlášť u řidiče a zvlášť u spolujezdce ), a co je naprosto unikátní u této značky je místo zapalování, kdy klíček ke startéru není umístěn jako u naprosté většiny ( ne-li všech ) značek u volantu nebo v jeho blízkosti, ale zcela nečekaně u panelu vedle řadící páky. To dává tomuto autu punc ještě větší bezpečnosti, kdy konstruktéři mysleli i na to, že v případě havárie si tak člověk nepoškodí koleno o klíče nebo se mu přinejmenším " nemotá " u nohou a je tam více prostoru na nohy. Jedinečné - dokonalé - nemám slov. Také velice málo značek má po otevření kapoty takový prostor k motoru - kapota se otevře s velkým zorným úhlem a navíc má pružinu, kdy stačí jen volně chytnout za kapotu a ta vyjede samočinně nahoru a je fixována automaticky, aniž by člověk ji musel nějak zajišťovat. Jsou to sice drobnosti, ale potěší. Už jen to vám dává pocítit, že jste ve vyjímečném autě. Co oceňuji je to, že tento motor vyhovuje i pro jízdu po městě s dodržováním nižších rychlostí, kdy na 50 km/h lze klidně jet i na 4.rychlostní stupeň. U Peugeota 407 jsem musel jet už na 2.rychlostní stupeň ve stejné třídě a podobném obsahu. Spotřeba se pohybuje kolem 6,8 l. Servis je opravdu dražší než u jiných značek, v porovnání s Opelem je o 150 kč na hodinu dražší, sazba udávaná tabulkově za práci je 1000 kč/hod. Přesto všechno ten komfort za to stojí. Je to srdeční záležitost a tak k tomu ten, koho SAAB osloví, musí přistupovat.

Závady a opravy na autě

Po 159000 km volné spojovací tyče řízení a nutná výměna rozvodů motoru. Rozvody se ale u SAABA běžně mění při 150 tisích km i dle tabulek určených výrobcem. Žádné další poruchy nezjištěny, motor v naprosto perfektním stavu.
<
Přejít na standardní verzi stránky »