Hodnocení a zkušenosti s autem
Zkušenosti s Cuprou R jsou více než kladné.
Vůz je naddimenzovaný, tudíž žádné problémy s budoucím navýšením výkonu. Nicméně od nuly.
Vůz jsem zakoupil ve velice udržovaném stavu, který i nadále hlídám. Výbava Cupry R jako takové, je vzhledem k výkonu velice slušná obzvláště co se týká podvozku. Leon je sám o sobě přetáčivý typ vozu, ačkoliv jde o předokolku s motorem vpředu. Avšak tento "nedostatek" je vyvážen či spíše odstraněn integorvaným systémem jízdní stability ESP současně s brzdovým asistentem EBA. Protikluzový systém TCS je má dost práce na první dvě rychlosti, kdy ani pneumatiky o rozměru 225/40/R18 nestačí k tomu, aby udrželi přilnavost k vozovce bez proklouznutí pneu při plném plynu (suchá vozovka). Na třetí rychlostní stupeň se kola mají snahu protáčet pouze na zvlněných vozovkách. 4ka táhne již bezproblému s proklouznutím (suchá vozovka) a další rychlosti též. Převodovka je ideálně zpřevodovaná, jelikož i šestka tlačí do sedaček od otáček sepnutí turba. Nejvíce si ji však vychutnávám od 200km/h kdy nekompromisně tlačí do sedaček a ručička lehce dále stoupá. Do 220ti km/h vůz tlačí, od 220ti již táhne až do cca 245 km/h, sice se dá vůz rozpohybovat do tachometrových 260, avšak hodnou chvíli to již trvá.
Brzdy se 4 pístkovými třmeny značky Brembo a kotouče o průměru 323mm vykonávají svou práci odpovědně a bezproblémově.
Díky dvojitému intercooleru, který je však na sání nevím z jakého důvodu dost ošizen, se dá snadno povýšit výkon právě úpravou zvětšení přísunu vzduchu.
S vozem jsem naprosto spokojen.
- Jízdní vlastnosti -
0-100km/h 6.7s
0-200km/h 25s
- Parametry motoru -
1.8 20V turbo
krouťák: 280NM
výkon: 165kW
dop. palivo : Natural 98