Zavřít recenzi

Suzuki Ignis 1,3 GL, 69 kW

“Spolehlivé a zábavné, ale ne tak praktické a ovladatelné, jak by člověk čekal.”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 1328 cm3 benzin 
  • Stav km při koupi: 61 000 km 
  • Stav km nyní: 65 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.2
SUZUKI IGNIS 1,3 GL – r.v. 2005, 69 kW, ABS, servo, klima, orig. CD-rádio, 5 místné, 5 dveří, benzín

Klady:
- vysoké sezení, pohodlné nastupování, po otevření dveří vpadne vždy trochu sněhu na sedačku
- na zadních sedadlech je výborný výhled, sedadla jsou ještě výše než přední
- dostatečný výkon pro předjíždění s podřazením, výborná akcelerace za jízdy
- má rozvodový řetěz – a to údajně bez nutnosti výměny po celou dobu životnosti
- zvuk motoru i při dost vyšších otáčkách – ačkoliv je pak slyšet – není nepříjemný, zní špíše jako elektromotor
- rychle si zvyknete jezdit rychleji, než byste čekali, pocit ve voze je asi o 20 km nižší rychlost, než jedete (do 80 km/hod)
- bez problémů startuje i v -18 stupních C po celonočním stání, dveře a jejich zámky nezamrzají (vyjma zámku nádrže)
- do 100 km/hod. velmi tichý chod
- dobrá antikorozní ochrana, nereznou ani trochu okleplá místa, ani podvozek
- velmi účinné brzdy, (avšak na sněhu zapíná ABS dost brzy – viz zápory)
- celkové příjemný dojem v kabině, velkorysý rozhled dopředu a do stran (ačkliv nic moc výhled při couvání – viz zápory)
- kvalitní plasty nárazníků – hodně vydrží (žádný kelímek od fogurtu na molitanu), prasklinu lze svařit
- příjemné sedačky
- vysoko položená karoserie od silnice, nepoškodí se od obrubníků
- přes svou výšku a vysoké sezení překvapivě dobře sedí v zatáčkách (nikoliv v zimě)
- výborně a rychle topí
- do vozu nezatéká ani při mytí tlakovou vodou
- originální vzhled, vypadá zvenku větší, než ve skutečnosti je
- dostatečný prostor pro všechny cestující
- není ještě tak vysoké, aby se nedalo něco upevnit na střechu, ale je dost vysoké, aby bylo dobře k nalezení na parkovišti
- ukazatel okamžité spotřeby naučí člověka správně řadit – zpravidla řadím o 1 stupeň výše, než bych dříve jinak jel, po rovině i do mírného stoupání v cca 50 kmh jednoznačně na čtyřku, v 80 kmh tam dáte pětku a ve stovce hledáte marně šestku. Samozřejmě u dynamické jízdy nebo plného auta je to o stupeň níže.
- ani v zimě se neozývají žádné pazvuky a vrzání
- má hezký znak, který je dokonce kovový (oproti třeba Chevroletu, který má znak přímo nechutný a kýčovitý)
- auto má nepochybně svoje kouzlo a i přes řadu svých záporů ho prostě chcete a baví vás s ním jezdit, je to fešák a sympaťák

Zápory (předem upozorňuji, že jsem nespokojený prakticky s každým výrobkem):
- nijak zvlášť dobrý výhled pro couvání, což podporují i matoucí šikmé dolní hrany oken (nepoznáte, zda jste rovnoběžně se sousedem), nic moc velká zrcátka, doporučuji zevnitř na páté dveře nalepit do horního pravého rohu pamoramatické zrcátko – uvidíte za vůz
- slabý motor v nízkých otáčkách – když se rozjíždíte, tak má sílu asi tak 40 kW, jako malý osobáček, pořádně táhne až od 3000 ot/min., ale i tak frnknete ze semaforů ostatním autům jako nic, chce to nebát se jet a mít podřazeno.
- dost lehký předek, takže výkon motoru moc při rozjezdu nevyužijete – i za cenu hoblování spojky – protože přední kola velice snadno začnou prokluzovat na vozovce, asi je motor moc lehký. To se pak projeví negativně i na rozbředlém sněhu ap.
- při silném mrazu má něco v motoru divný zvuk po nastartování – asi jen půl minuty, trochu jako zapnutý vysavač (asi nějaká řemenice nebo tak)
- plyn je krátký – reaguje poněkud jankovitě a je třeba si na to zvyknout
- pokaždé jiné otáčky na neutrál – motor si řídí otáčky nautrálu s ohledem na kvalitu spalin, proto když zastavíte, drží se někdy otáčky motoru třeba 15 vteřin na 1500 ot., jindy jsou normálně na 700 ot. - což vzhledem k tichosti motoru nepoznáte a potom je obtížné odhadovat, jak přidat pro měkký pomalý rozjezd plyn, rozjezdy jsou trochu problém, ale dá se na to zvyknout
- posilovač řízení působí trochu nepřirozeně, jakoby se s námi někdo tahal o volant a chtěl jet jen rovně, ženská to při couvání jednou rukou těžko utočí (volant se hned jakoby vrací), když necháte volant v půli zatáčky vracet proklouznutím v rukou, tak se vrátí na moje gusto až moc rychle, celé auto nepadne až tak rychle „do ruky“, jak by jeho menší rozměry napovídaly, ze začátku máte pocit, že za váš řídí někdo jiný a vy ho točením volantu jen tak tak doháníte, ale je to také tím, že při jízdě nepoznáte skutečnou rychlost - sedmdesátku budete považovat za padesátku.
- rejd předních kol je spíše průměrný., tam kde se jiné auto otočí jako nic, tam se Ignis otáčí na dvakrát, asi jako stará škodovka 120.
- na sněhu se auto poněkud lehké – kdo si chce koupit Ignis do hor v zimě, tak jedině 4x4, a to nemám na mysli nějaké ježdění po polních cestách, ale po normálních silnicích (kde by stará škodovka jela jako nic, tam Ignis poletuje jako koza na ledě), a to mám zimní gumy s hlubokým vzorkem 8 mm a jsem zvyklý jezdit každý den za jakéhokoliv počasí
- na sněhu brzy zapne ABS – výrobce uvádí, že pod 7 km/hod. nezapne, jenomže ono zapne třeba v 10 km/hod. a pak se drží až do nuly. Vzhledem k lehkosti auta zapíná na moje gusto dost často a brzdná dráha je pak minimálně o 1/3 delší, což při jízdě v koloně může mít velmi nepříjemné následky. Přivítal bych vypínač ABS, případně lze vyjmout jeho pojistku a je pokoj – myslím, že ABS je užitečné třeba v mokru na dálnici, ale v břečce po městě akorát znepříjemňuje život.
- absence 6. rychlostního stupně – to ale vadí až nad 100 km/hod., protože začne stoupat spotřeba a hlučnost, nad 120 km(hod už je to hodně nehospodárné auto
- řazení zpátečky je velmi nepřesné (asi nejhorší vada) a je vhodné provést bezprostředně po sešlápnutí pedálu spojky, jinak často nezapadne a dochází k česání zubů, pokud se tohle pravidlo nedodrží, tak se to stane asi tak 2x z 10 pokusů, to je hodně, takže při podélném parkování, kdy se zajíždí sem-tam pořád raději mačkáte spojku, až jste z toho celí popletení a nevíte čí jste, zejména si člověk není tak zcela jist, zda je tam právě neutrál, řekl bych nic pohodlného
- kraťoučký chod řadící páky – dlouho trvá, než člověk pohmatem či pohledem zjistí, kde je neutrál, což vede dlouho k nejistotě při couvání a rozjíždění (páka je totiž na 1a 3 kolmo k podlaze, na neutrál mírně šikmo dozadu a na 2 a 4 trošku více šikmo dozadu)
- chybí vpředu otevřený odkládací prostor (třeba na nějaké dokumenty ap.), zavírací schránka je docela malá, schánky ve dveřích jsou docela na nic, leda tak na hadr a škrabku
- prostory na láhve ve dveřích jsou malé – normální PET láhev se tam nevejde, jen láhve menších průměrů, kapsa ve dveřích je vůbec tak leda na dětské pitíčko
- reproduktory nesnesou moc basů ani třeba zvučnějších středních tónů – hned křapou (a to i při malé hlasitosti), musí to být potichu, lepšího zvuku lze dosáhnout zvýhodněním zadních reproduktorů, prostě nic moc, ale stačí to, tedy normálním lidem.
- osvětlení nad krytem kufru je k ničemu, ale dá se to řešit diodovým osvětlením na baterie přilípnutým zdola na kryt suchým zipem
- počítač ukazuje při neutrálu jakousi neidentifikovatelnou hodnotu 4,1 litru, a to ať jedete z kopce stovkou, nebo třeba dvackou, tenhle údaj jsem vůbec nepochopil, ledaže by to byla spotřeba 4,1 litru za hodinu běhu motoru na neutrál? To by byla hodně velká spotřeba.
- spotřeba není kdovíjak malá – při mírné jízdě po městě (záleží na kopcovitosti) v zimě kolem 7,5 až 8,5 l/100 km při poloprázdném autě, v létě to bude tak o 1 litr méně, na dálnici jsem s tím delší štreku ještě nejel, ale odhaduji tak kolem 6,5 l/100 km při rychlosti kolem 100 km/hod.
- absence kontrolky na potkávací světla – to dost vadí, ačkoliv je to vidět dle polohy otočného spínače, jenže tam se člověk při jízdě nekouká, dále vadí, že tím pádem zapomenete, když sedíte ve voze a vypnete motor, puštěná světla – dost často. Naproti tomu kontrolka dálkových světel je dost nepříjemně oslnivá.
- světla mají jen průměrný výkon, žádná sláva, ale stačí to
- nelze poslouchat rádio po vytažení klíčků (třeba, když někdo na vás čeká ve voze)
- cyklovač stěračů je jen jednorychlostní – nelze měnit interval, ale většinou to stačí, avšak jsou případy, kdy to vadí
- háčky pro šňůrky na zvedání zadního plata (zaklesnuté na 5. dveřích) se lehce ztratí, moc tam nedrží (háček stojí asi 50 Kč)
- tlačítka klaksonů na dvou ze tří paprsků volantů – pokud nejste chronický troubič – zaručeně tlačítko netrefíte v krizové situaci a prostě nezatroubíte (je třeba si je označit nálepkou, jinak mačkáte 3. sloupek bez tlačítka ap.), nebo při točení volantem nemáte šanci, tohle považuji za dost vážnou závadu (hned vedle zpátečky), měli udělat tlačítko uprostřed volantu nebo na páškách blinkrů, popř. na středním panelu ap. Naproti tomu, když usedáte do vozu a nebo když točíte volantem a jste otočeni na couvání – tak zatroubíte předloktím nechtěně velice často.
- při ostříknutí skla se hned současně rozjede stěrač, lepší by bylo, aby šlo ostříknout samostatně i bez stěračů, protože takhle se stěrače rozjedou vlastně ještě po suchém skle
- hrozně lítá bláto na boky auta, instalací zástěrek se to snížilo asi o 50 %
- chybí ukazatel hladiny v ostřikovači, nepoznáte, kolik zda dolít
- měřící sonda na hladinu oleje v motoru je takový tenký proužek plíšku, když ho vytáhnete, tak je nepříjemné ho tam vracet – je dlouhý, musíte ho rukou (bez ohledu na olej) navést do otvoru
- pro někoho se může zdát podvozek dost tvrdý a hopsavý, škodovka 120 je v tomhle ohledu komfortnější (např. na příčných prahách), asi je to také příliš lehounkým zadkem auta, výhodou za to je, že se ani při své výšce moc nenaklání v zatáčkách
- jenom jedno světlo zpátečky, není od něho zase tak moc vidět, což zase tak nevadí, protože stejně za vůz nedohlédnete, pokud si nedoplníte zevnitř pátých dveří vhodné panoramatické zrcátko (do horního pravého rohu na sklo).
- prostor pro nářadí je pod podlážkou kufru, a tedy když potřebujete nějakou prkoť z nářadí, musíte někam vyložit celý náklad kufru (to je ale i u většiny ostatních aut)
- víčko nádrže zamrzá – pokud je trvale pod nulou, nejezděte k pumpě bez rozmrazovače, zámek víčka jinak prostě neodemknete
- pevnost vnitřku kufru – kufr je značně křehký, je to dobré tak na nákup, spacáky a peřiny, podlážka je tvořena tenkým papndeklem, který naštěstí podpírá rezerva, ale po obvodu je dekl položen na umělohmotném rantlu (šíře asi 1,5 cm) bočních plastových obloženích, která jsou na karoserii chycena jen několika plastovými hřeby. Sedačky mají také lehce poškoditelná záda z papndeklu. Prostě ocelový radiátor si tam odvezete jen pokud celý prostor vyložíte molitanem síly 10 cm ap., jinak si takovým převozem interiér kufru prostě rozmlátíte, odřete a tak. Nic moc, ačkoliv jiná auta na tom asi nebudou lépe.
- v kufru chybí na bočnicích nějaké vhodné kapsy, také chybí nějaká oka, aby bylo možno něco přivázat (ale není kam kotvy přidělat), jsou tam jen oka na zádech sedaček (myslím, že pro uchycení dětských sedaček – asi) a o jejich pevnosti nemohu nic říct
- velikost kufru nic moc – na pohled sice dost velký, ale spíše na výšku, což není tak výhodné. Je sice možné mírně odklonit zadní opěráky do kolma, ale to pak vznikne mezera mezi platem a opěráky a do kufru je vidět, lepší kryt než plato by byla žaluzie
- na zadní plato se nemá nic odkládat – to je škoda, chápu, že to pak letí dopředu na hlavy cestujících, ale ono i docela křehké, tak leda na čepici, rukavice a šálu
- v zimě před dolní hranou 5. dveří někdy namrzne krusta ledu nad zadním nárazníkem a dveře jen tak neotevřete
- obtížná výměna parkovací žárovičky v předním levém reflektoru (ostatní nevím) – je to jen pro speciální tvar ruky a dost značnou odolnost prstů, ženy si s tím neporadí, chce to ruku úzkou, ale vymakanou.
- na ovládací prvky klimatizace a topení není za jizdy až tak pohodlné se podívat, představuje to kompletní ztrátu očního konkatku s provozem a silnicí
- koncovky zadních pasů klepají někdy o bočnici-sloupek (při jízdě po hrbolech) a nepomůže ani zaháknutí pasů pod držák
- není stavitelný volant – to může někomu vadit, menším postavám asi ne, vyšší nedokážu posoudit, sedačka se dá zdvihat dostatečně.

ZKUŠENOST SE ZÁVADOU:
Asi dva měsíce jsem jezdil s pocitem, že jsem začátečník a neumím se rozjíždět, ani pomalu couvat. Auto buď vyrazilo jako splašené (za současného hoblování spojky), někdy až podhráblo, nebo naopak při pokusu o jemný rozjezd kliďánko chcípnul motor. V servisu mi nejdříve řekli, že se jim zdá spojka v pořádku. Ale pak naštěstí při sešlápnutí spojky něco ruplo a pedál se propadl – prasklo uchycení (taková ocelová hrazdička) na konci bowdenu). Tím pádem mi tam dali nový komplet, německé výroby (určený pro tento vůz) – a ejhle – najednou jsou rozjezdy naprosto v pořádku, jako u každého jiného auta (materiál stál kolem 1000,- Kč a práce 400,- Kč). Kdo má tenhle problém – doporučuji nechat si vyměnit tuto původní součástku.

ZÁVĚR:
Do Suzuki iGNIS bych klidně šel zase, jenomže spíše do čtyřkolky, ale pro ženy bych doporučil raději auto, které má delší plyn a hlavně motor s lepším rozložením výkonu směrem k nižším otáčkám pro rozjíždění. Ze zpátečky docela zblbnete (neustále sešlapávání spojky – aby zapadla) a občas to při tom nechtěně „chcípnete“, což vás jako zkušené řidiče překvapí. Naproti tomu při jízdě mimo město si budete labužit výhled, tichost, dost slušnou akceleraci pro předjíždění. Ovšem na dálnici už zase nic moc. Pro časté jezdění na sněhu to však chce jedině Ignis čtyřkolku. Ačkoliv se i dvojkolka tváří docela terénně, tak na blátivé polní cestu nebo na sněhu, budete překvapeni, jak se bude vůz sesouvat do všech nepředpokládaných směrů. Jinak lze dále ocenit topení, pocit z volantu a vnější vzhled vozu a odolnost vnějších spojlerových plastů a jejich opravitelnost. Celý vůz budí dojem vysoké provozní spolehlivosti, malé poruchovosti a nadprůměrné antikorozní ochrany. Obecně bych ale řekl, že tyto vozy jsou v bazarech trošku předražené, dle mého názoru tak o 20 tisíc. Po určité době člověk zjistí, že je celé auto jen taková křehulinká splašená skořápka, ne až tak poslušná i když příjemná a docela hezká, ovšem nijak extrovně hospodárná na palivo. Jediná závada za 3 měsíce – lanko spojkového pedálu, ale to se stává (zejména když ho musíte pořád šlapat kvůli zpátečce). Podotýkám, že nemám moc zkušeností s jinými moderními vozy, dost možná bych došel ke stejnému problematickému závěru i u jiných vozů (předtím jsem jezdil ve Škodovce, které se nyní musím zpětně omluvit, nebylo to tak špatné auto – až na mizerné topení a zamrzání dveří a chabou akceleraci a korozi a .....). Ignis vám poskytne iluzi, že jedete v něčem, v čem ve skutečnosti nejedete, přesto je jízda docela zábavná, i když občas poněkud nevypočitatelná.

Závady a opravy na autě

Asi dva měsíce jsem jezdil s pocitem, že jsem začátečník a neumím se rozjíždět, ani pomalu couvat. Auto buď vyrazilo jako splašené (za současného hoblování spojky), někdy až podhráblo, nebo naopak při pokusu o jemný rozjezd kliďánko chcípnul motor. V servisu mi nejdříve řekli, že se jim zdá spojka v pořádku. Ale pak naštěstí při sešlápnutí spojky něco ruplo a pedál se propadl – prasklo uchycení (taková ocelová hrazdička) na konci bowdenu). Tím pádem mi tam dali nový komplet, německé výroby (určený pro tento vůz) – a ejhle – najednou jsou rozjezdy naprosto v pořádku, jako u každého jiného auta (materiál stál kolem 1000,- Kč a práce 400,- Kč). Kdo má tenhle problém – doporučuji nechat si vyměnit tuto původní součástku.
<
Přejít na standardní verzi stránky »