Zavřít recenzi

Peugeot 206 1.6 16V XS

“”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 1587 ccm 
  • Stav km při koupi: 50 000 km 
  • Stav km nyní: 75 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 22 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7,7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.8
Z nadpisu této recenze je zřetelné, že se Vám pokusím přiblížit mé dojmy, pocity a především zkušenosti z dvouletého provozu vozu značky Peugeot modelu 206.
Když jsem v březnu roku 2008 zvažoval koupi novějšího vozidla nikdy předtím by mě nenapadlo, že nakonec skončím u často pomlouvaného francouzkého vozidla se znakem lva na kapotě :-).
Musím se přiznat, že i já patřil do skupiny těchto lidí a vždy jsem preferoval vozidla německé výroby.
K takto "razantnímu" kroku mě donudilo mé předchozí vozidlo Škoda Fabia 1.9 TDi, r.v.2000, které spoustu času trávilo v servise ( zřejmě sem koupil špatný kus ) :-(.
Nové vozidlo muselo splňovat tyto kritéria:

1. Stáří vozidlo max. 5 let
2. Nehavarované, vedená servisní kniha, nejlépe po 1. majiteli
3. Svižnější benzinový motor s rozumnou spotřebou ( do 10l/100 km )
4. Solidně vybavený

Na základě těchto kritérií jsem začal hledat v tištěných a elektronických inzerátech případného kandidáta na koupi. V té době jsem ještě neměl v hlavě srovnáno jakou značku vozidla chci, ale s Fábií jsem se dál trápit nehodlal. Při zadání výše uvedených kritérií se mi objevily zajímavé inzeráty nabízející 206-ky v motorizacích 1.4 16V, 1.6 8V, 1.6 16V a tak jsem začal "lovit" ve vodách značky Peugeot modelu 206.
Především jsem si zjišťoval, která motorizace by pro mě byla ta pravá a jednoznačným vítězem se stala motorizace 1.6 16V dosahující výkonu 110 koňských sil a výrobcem udánavou kombinovanou spotřebou 6.4 l/100km.
Začal jsem tedy hledat, ale trvalo to jeden měsíc než jsem konečně objevil ten správný inzerát - mé budoucí vozidlo. Prodejce nabízel Peugeot 206 1.6 16V ve sportovní verzi XS, roku výroby 2005, se servisní knihou, po 1. majiteli, nehavarované a tachometrem ukazujícím něco kolem 50.000 km. Dlouho jsem neotálel a na vozidlo se jel podívat. Když jsem ho poprvé spatřil okamžitě jsem se zamiloval :-). Verze XS vypadá nádherně oproti sériovce má přední sportovní nárazník, chromovou koncovku výfuku, originál 15 ALU Sirocco a sportovnější charakter podtrhává i třídvéřová karoserie. Procházím vozidlo kolem dokola a na exteriéru nenacházím žádné nedostatky. Požádám prodejce tedy o možnost otevření vozidla. Interiér, podvozek a motorový prostor vypadé taktéž perfektně a nic nezbývá než si vozidlo "pořádně" projet. No nebudu to protahovat vozidlo mě nadchlo natolik, že jsem jej okamžitě koupil.

Mé dojmy:

Exteriér: Velice se mi líbí verze XS, která má sportovní přední i zadní nárazník. Chromovou koncovku výfuku, nárazníky, kliky a zrcátka v barvě karoserie, originál 15 ALU kola. Design 206 je dle mého názoru perfektní a pořád mi vozidlo připadá atraktivní.

Interiér: Perfektně se sedí ve sportovních sedadlech, které mají výrazné boční vedení jenž Vás znamenitě drží v sedadle při průjezdu zatáčkou. Tříramenný kůží obšití volant taktéž podtrhuje sportovnější charakter vozidla.Totéž platí o kůží obšité hlavici řadicí páky s chromovým číselníkem rychlostí. Bohatá výbava zahrnující: 6 x ABG, ABS, ESP - vypínatelné, digitální AC, el. okna a zrcátka, světelný a dešťový senzor, dálkový centrál, CD changer atd. :-). Interiér je útulný a pro dvě osoby pohodlný. Ovšem jako rodinný vůz si jej nepředstavuji ani v pětidvéřovém provedení. Abych jen nechválil musím uvést důležité nedostatky. Volant lze nastavit pouze výškově s přitažením ála VW zapomeňte. Kvalita použitých plastů v interiéru je podprůměrná a často některý z nich zavrzá. Ovšem vše je snadno rozebratelné a tak není obtížné problémy s vrzajícími plasty odstranit - což byla jedna z prvních úprav, kterou jsem učinil. Další nedostatky jsem v interiéru neobjevil :-).

Podvozek: U verze XS je tvrdší, ale na naše cesty i tak pohodlný a na pneumatikách o rozměru 195/55 perfektně drží na vozovce a prudší průjezd zatáčkou celkem dobře zvládá.

Brzdy: Znamenité! Motorizace 1.6 16V má už kutouče na zadní nápravě a oproti Fábii zastaví na "fleku". Jen mě občas štve pomocný brzdový systém EVA, který při prudkém sešlápnutí brzdového pedálu automaticky spustí výstražná světla.

Převodovka: Bolest 206 :-(! Řazení je nepřesné a má dlouhé dráhy, zde 206 pokulhává. Na řazení si, ale velice rychle zvyknete a po pár ujetých kilometrech to jistě dostanete takříkajíc "do ruky".

Motor: Na ten obsah senzace! Motor táhne již od nízkých otáček a jelikož je to 16V, tak svou sílu ukáže za hranicí 4 tis. otáček. Točit jej můžete do 6.5 tis. a pak zasáhne omezovač. Akcelerace je výborná, kdy z 0 - 100 dosáhnete v rozmezí 9.5 - 9.8 s. Maximální dosažená rychlost 220 km/h. 185 km/h jede kopec nekopec. Průměrná spotřeba při využití výkonu dosahuje krásných 7.7 l/100km.

Závěr:
S vozidlem jsem po dvou letech provozu maximálně spokojený a motorizaci 1.6 16V vřele doporučuji.

Závady a opravy na autě

Ne.
Za dva roky provozu byla provedena pouze výměna brzdových destiček, filtrů, svíček a doplnění provozních kapalin. Obecně lze tyto výměny zařadit mezi běžné provozní.
<
Přejít na standardní verzi stránky »