Hodnocení a zkušenosti s autem
Mazdu 626 jsem si koupil v květnu 2009 a nyní po 3/4 roce mohu tvrdit, že jsem zatím spokojen.
Nepatřím mezi závodníky a proto jsem hledal značku, která se vyznačuje relativní spolehlivostí a motor, který poskytne dostatek výkonu ke klidné jízdě a vezme si za to odpovídající množství paliva. Benzínové motory jsou možná výrazně kultivovanější než mnou vybraný 2.0 DITD, ale jelikož jezdím spíše delší trasy mimo města, je každý decilitr uspořeného paliva v konečném součtu výrazný.
Motor:
Je vidět, že Mazda v roce 2000 ještě diesely příliš neuměla. Motor je, ve srovnání s koncernovými TDI, hlučný a studený zní opravdu jako traktor. Nicméně nejedná se o žádný uširvoucí rachot, jen je v interiéru slyšet o něco víc než u zmíněných TDI. Disponuje 66-ti kW výkonu, což se sice může zdát málo, avšak pro běžnou jízdu tento výkon bohatě dostačuje. Např. "mohelničák" nebo kopec u Březové nad Svitavou vyjede Mazda se dvěma lidmi bezproblémů na 5-ku s lechtáním plynu.
Podvozek:
K němu nemám co vytknout. Drží spolehlivě v zatáčkách a statečně zvádá i tankodrom D1.
Interiér:
Hodnocení interiéru je značně subjektivní, ale co mě potešilo byla regulace jasu podsvětlení přístrojové desky a spolehlivě fungující automatika klimatizace. Občas sice něco někde vrzne, ale nemohu čekat od 10 let starého auta stav nového. Sedačky jsou pohodlné a narozdíl od Fordu Focusu mě ani po stovkách km nebolela záda.
Spotřeba:
Nádrž má cca 56 l. Na jednu nádrž dojela Mazda z Brna téměř do Říma. Na dálnici při průměrné rychlosti 110-120 km/h je spotřeba 4.9 l/100km, při běžném provozu v okolí Brna a Olomouce 5.5-5.9 l/100km. Nad 6l jsem se dostal jen jednou při dosti neslušné jízdě a na nejmenší 4.1 l/100km při jízdě Brno-Regensburg rychlostí 90 km/h (snížená viditelnost). Obecně nejklidnější jízda je okolo 2000 ot/min. Turbo začíná zabírat nad 2000 ot. kopancem výkonu, avšak využívám ho jen při předjíždění.