Zavřít recenzi

Škoda Fabia 1.9 SDI

“Vynikající auto pro klidné a šetrné řidiče.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 1.9 SDI 
  • Stav km při koupi: 92 000 km 
  • Stav km nyní: 111 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.8
Automobil jsem koupil v jednom autobazaru v Ostravě jako vůz z operativního leasingu. Mám model combi s motorem 1.9 SDI a výbavou Elegance. Ve výbavě jsou pro Fabii netypické prvky jako například 4x airbag, klimatizace, el. přední okna, el. zrcátka, ABS, tempomat, PP, originální litá kola, centrál s DO a sklopnými klíči atd.

Co se týká interiéru, je povedený, mám kožený packet, takže uvnitř vypadá Fabie lépe než její kolegyně v nižších výbavách. Interiér je funkční, přehledný a snadno se dá zorientovat. Horší je to s dílenským zpracováním. Zejména v zimě pracují plasty palubní desky a v zatáčkách lze slyšet různé pazvuky. Už jsem si ale zvykl, v létě není slyšet nic.

Oceňuji nejrůznější čidla, například na docházející kapalinu v ostřikovači skla, chladící kapalinu nebo na prasklou žárovku ve světlometu.

Motor je klasický archaický diesel s rotačním čerpadlem, ač se dle diskusí na webu dá jezdit na cokoli, já tankuji zásadně aditivovaná paliva, v zimě na tyto směsi motor naskočí ihned a je klidnější. Dynamika vozu není tak špatná, jak se na diskusích na webu dočtete. Řekl bych, že je na úrovni HTP, do města ideální. Motor si kromě oleje a dražších rozvodů nevyžádá nějaké složitější opravy, životnost by měla být v řádech 500.000+ km. Spotřebu mám v létě kolem 4.5 - 5.0 litrů, v zimě o litr vyšší. Pravdou je, že jezdím hlavně po městě a kratší trasy.

Jistou nevýhodou je, že se motor skutečně pomalu zahřívá a vytopit zmrzlé auto chce ujet alespoň 10km jízdy. S automobilem jsem byl na dovolené v Itálii (celkem 3000 km) a vše proběhlo naprosto bez problémů.

Automobil doporučím, chci jej využívat ještě nejméně 4 roky, následně jej přenechám do rodiny, nikdo by při prodeji nedocenil ekonomické vlastnosti tohoto vozu.

Auto bych charakterizoval jako pracovitého držáka pro klidné řidiče, kteří hledí provozní náklady, které jsou co do nafty i servisu nicotné.

Závady a opravy na autě

Od koupi vozu mě zatím nepotkaly žádné závažné poruchy, auto mám rok a prozatím jsem provedl tento servis:

- výměna rozvodů a vodní pumpy + olej (ihned po koupi)
- výměna brzdových desek
- výměna ložisek kol (2ks)
- výměna silentbloků přední nápravy
- výměna spínače el. okna u spolujezdce

Vše proběhlo v rámci úvodního servisu.
<
Přejít na standardní verzi stránky »