Hodnocení a zkušenosti s autem
S rodinkou jsme se rozhodli pořídit si větší a bezpečnější auto než byla Octavia. Po dlouhém rozhodování jsem se rozhodl pro novou Lagunu, která mě dostala svým vzhledem. Hodně známých servisáků mě však od koupi Renaultu odrazovalo - poruchovější značka, drahé opravy...no nenechal jsem se přesvědčit a měl jsem svou hlavu. Bohužel musím uznat, že kamarádi měli pravdu a dodnes se mně u píva v hospodě smějí.
Nicméně rozhodnutí padlo a zbývalo jen doladit "drobnosti". Motor jsem vybral 1.9 DCI, výkon 88 KW.
Po třech měsících čekání mně volali že autko je připravené. Vyrazil jsem pro něj, vyplnil papírové záležitosti a nadšen z krásného a voňavého auta jsem vyjel domů - asi 120 km. Jízdu jsem si vychutnával, motor byl ještě hodně syrový, ale i tak bylo poznat, že ta síla tam bude. Před příjezdem domů se mně na palubce rozsvítila kontrolka - dle manuálu jsem zjistil, že se jednalo o kontrolku airbegů. Po týdnu návštěva servisu, závada odstraněna s ujištěním, že se nebude opakovat.
Další překvapení přišlo po kontrole oleje - olej byl asi 1 cm nad ryskou MAX. V manuálu napsáno: motor olejem nikdy nepřeplňte nad horní rysku! Bravo mechanici.
Po necelém roce a najetých 18 tisících první vážná závada - výlet do Prahy, odjezd domů a ...startovací karta nic. Bylo 10 večer a těžko shánět pomoc. Přespání v Praze, zajištění servisu, oprava trvala tři dny. Odjezd domů busem, za tři dny busem zpět Praha pro Lagunu.
Nějaký čas pokoj, ve 30 tisících uhnila zadní část výfuku - hodně brzo bych řekl...asi kvalitní materiál.
Po opravě se opět rozzářila kontrolka airbegů.
Drobnosti - padající zadní okýnko, cvrčci v palubce, poruchy zámků...to ani nezmiňuji.
Asi 50 tisíc a další rána - při jízdě na dálnici se rozsvítila kontrolka tlaku oleje - okamžitě jsem zastavil a volal do servisu. Takže asistenční služba, odtahovka do servisu v Brně. Zjištěno, že selhala pouze kontrolka. ovšem kdo to může vědět...
Zvlněné brzdové kotouče. Výměna. Také trochu brzo.
Opět parkovací karta, opět servis a obět používání MHD.
Systém varovných světel, které se po prudkém brzdění sám aktivuje, ale už to nešlo vypnout. Takže 100 kiláků jsem jel domů se "všemi čtyřmi".
Palubní počítač ukazuje opačně - při volné jízdě spotřeba 40 litrů, čím víc auto točím, spotřeba klesá. Kéž by to tak bylo ve skutečnosti...dojezd na nádrž ukazuje 68000km - nejúspornější na světě.
Porucha automatické ruční brzdy- po zastavení se aktivovala, ovšem po nastartování druhý den se nedeaktivovala. Možná příště. Odtahovka do servisu.
Opět kontrolka airbegů. Už jsem na ni nereagoval.
Devadesát tisíc - problémy se startováním - repase startéru.
Nefunguje tempomat, klima vydává podivné zvuky.
Auta se chci zbavit, protože už do něj nehodlám dát ani korunu. Byl to největší omyl mého života a Renault už nikdy více. Zlatá Octavia.
laguna je elegantní a pohodlné auto s dobrým motorem a výbavou, ovšem ta elektronika a spolehlivost - to je katastrofa. Auto pro hodně bohaté lidi se smyslem pro dobrodružství.