Zavřít recenzi

Suzuki Baleno 1.8 GT

“Nedoceněný sportovně laděný sedan”
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 1.8 16V 
  • Stav km při koupi: 89 000 km 
  • Stav km nyní: 105 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7,5-8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.4
Japonec na první pohled. Exterier je z výroby opatřen spoilery, které autu dodávají sportovnější vzhled. Vzadu možná překvapí docela velká zadní světla, ale aspoň jste vidět a autu sluší. Také okna jsou z výroby lehce tónovaná. Celkově bych auto hodnotil jako líbivé.

Interiér potěší sportovními sedačkami s dobrým bočním vedením, loketní opěrkou, el. zrcátky a všemi el. okny. Dále jsou zde 2 airbagy, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, klima a na středovém tunelu, vedle ruční brzdy, ovládání SSCS podvozku. Všechny ovládací prvky jsou dobře po ruce. Dobrý dojem kazí jen volant. V lehce sportovním autě bych čekal trochu menší se silnějším věncem.

Motor má objem 1.8 a dává slušný výkon 89 kw. Celé auto váží cca 1010 kg, takže s ním dovede pěkně zacvičit. Díky řetězovému rozvodu je trochu hlučnější, ale není to nic hrozného. Ve vyšších otáčkách má příjemný ostrý zvuk. Jako u každého japonce má příval výkonu za hranicí 4000ot./min. Dlouhodobá spotřeba se pohybuje kolem 7,5l/100.

Největší přednost tohoto auta jsou tlumiče SSCS umožňující změnu tuhosti podvozku a to plynule i během jízdy. Po přepnutí na sport se celé auto přitvrdí a získává sportovní jízdní vlastnosti. Jistě drží v zatáčkách a téměř se nenaklání. V kombinaci s nízkou hmotností a "silným" motorem je to krásná a zábavná kombinace. V normálním režimu je auto dost měkké aby se s ním dalo pohodlně jezdit po Praze i českých silnicích. Nemá však v lásce příčné nerovnosti.

Celkově je Baleno povedené a pěkné, ale trochu nedoceněné auto. Dostupnost dílů je dobrá a ani ceny nejsou nejhorší. Taky nezájem zlodějů a nenechavců není na škodu. Auto bych doporučil každému, kdo hledá netradiční vůz s bohatou výbavou za hodně přijatelnou cenu.

Závěrem něco o provedených úpravách. Jako většina mladých jsem si i já auto trochu "vytunil". V létě stojí na 16" alu kolech, pod zadním nárazníkem je nový tlumič výfuku s decentně hlubším zvukem a pod předním nárazníkem je plastové lízátko z Renaultu Megane. Přední oranžové blikače byly vyměněny za chromové. Budíky byly opatřeny alu rámečky a celé auto decentně sníženo...

Závady a opravy na autě

Letošní zimu nepřežil chladič - sůl si na něm pochutnávala 13 let - nový cca 6000,-. Zároveň vyměněno pravé přední rameno - cca 2500,-. Dále klasické spotřební položky jako olej, filtry,... Jinak auto neprosto bez závad.
<
Přejít na standardní verzi stránky »