Hodnocení a zkušenosti s autem
Ačkoliv se v očích mnoha lidí může jednat o vůz, o kterém už není třeba diskutovat, pro mě je to stále dobrý sluha.
Felicia neoplývá výbavou, ale mi tam teda zatím nic nechybělo. Auto používám po přepravu rodiny, nikoliv k bydlení.
Opravy typu: Nový klínový řemen, nová autobaterie, nové tlumiče, apod. nepovažuji za poruchy. Navíc, vše vydrželo tak, jak uvádí výrobce a často i mnohem více.
Motor je 1,3 jednobodový přímý vstřik 50kw. Nebudu ho srovnávat s konkurencí. Jen uvedu poznatky.
Řídící jednotka si pamatuje styl jízdy. Já používám motor od 1800 do 4000 ot/min a vůz mi tam nabídne maximum. Když jsem vyjímečně překonal 4500 ot, motor dal najevo, že na to není zvyklý. Výkon tam velice klesal a začaly cinkat ventily.
Takže jsem si zvykl to nedělat a nechybí mi to. Když v kopci jedu na 3.rychl. stup a mám mírně nad 4000ot.min, zařadím 4. a je to pohoda. Přičemž to už musí být kopec, protože i plně naložený s rodinou se jen v serpentinách dostanu k řazení nížších stupňů, než 4.
Na zátah si nemohu stěžovat. Vždy za sebou nechám příbuzné s peugeotem 307 motor 1,4 55kw. Ti mě pak doženou, když jsme rozjetí. Felicia od 120km/h zrychluje už jen velmi skromně, kdežto peugeot 55kw se nechá vytáčet, má dokonce kratší 5ku, takže pohyb jeho ručičky na tachometru nad 120km/h je viditelnější o nějakou tu chvíli déle.
Spotřeba je různá. Když jsem jezdil sám do práce přes celou Ostravu rychl. 50 - 80km/h, měl jsem s naturalem 95 od LUKOIL spotřebu 5,3 - 5,7kmL/100km. Podotýkám, že jsem jezdil hlavně na spotřebu. Takže téměř stále zařazená 5ka. I při 50km/h. A myslím, že to bylo i benzínem. Když jsem tankoval jinde, spotřeba byla na stejné trase při stejné snaze o celý litr větší. Takže od té doby čerpám LUKoil.
Plně naložený na dlouhých cestách spotřeba 6,3 - 6,7. Po Ostravě pak 6,7 - 7,5l.
Vzhledem k tomu, jak mi auto přirostlo k srdci, trápí mě skrz na skrz prorezlé plechy na, pro tento vůz, známých místech. Prahy u zadních blatníků, lemy blatníků, vrchy předních blatníků. Zadní křídlo kupodivu naprosto bez známek koroze. Nebýt, toho, věřím, že mi poslouží dalších 15 let, protože motor šlape jako hodinky a to jen s olejem 15W-40 minerál.
Jízdní vlastnosti - k závodění to není, pokud si to neupravíte. Mi to stačí. Jízda je pro rodinný výlet pohodlná, houpavá. Náklon - no já zatáčky neřežu, takže na náklon si nemůžu stěžovat. Pro můj styl jízdy auto sedí a poslouchá. Má to ABS a při brzdění s ním mohu brzdit a přitom zatáčet i na sněhu. U tak lehkého vozu s ABS vítězím nad modernějšími auty. Horší je to s těmi, kdo jsou zrovna za mnou.
Světlá výška vozu je dost dobrá i na to, abych vystoupal v Beskydech po lesní cestě s vyjetými kolejemi a kořeny vysoko za příbuznými na chatu. Chlazení funguje jak má, takže stoupající teplotu při jízdě na 1. a 2. srazí pohotově ventilátor. Na přehřívání si nemohu stěžovat. Ani pomalá jízda městem v létě hned tak teplotu chladící kapaliny nezvedne.
Pro koupi stejného vozu jakožto následníka samozřejmě neuvažuji. A doporučit jej mohu hlavně začínajícím řidičům, protože felicia je naučí vnímat rychlost, jaká je, dá jim vědět, co se s autem děje, když jedou rachle zatáčkou. Moderní auta to maskují podvozkem a odhlučněním a mladí si pak nemumí udělat obrázek o silách, které na vůz skutečně působí. Také bych ho doporučil nenáročným mladým rodinám, které chtějí nenáročného sluhu.
Kdyby mi však někdo nabídl ročník 2000, 2001 málo jetý, asi bych neváhal a bral bych jej. Jinak chci do 5let přesedlat na Focus I Kombi. Ostatní novější modely Škodovek mě neoslovily.