Zavřít recenzi

Škoda Felicia Combi 1,3 GLXi

“Výborný, spolehlivý rodinný přítel”
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 1,3 i 50kW 
  • Stav km při koupi: 55 000 km 
  • Stav km nyní: 95 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.0
Ačkoliv se v očích mnoha lidí může jednat o vůz, o kterém už není třeba diskutovat, pro mě je to stále dobrý sluha.
Felicia neoplývá výbavou, ale mi tam teda zatím nic nechybělo. Auto používám po přepravu rodiny, nikoliv k bydlení.
Opravy typu: Nový klínový řemen, nová autobaterie, nové tlumiče, apod. nepovažuji za poruchy. Navíc, vše vydrželo tak, jak uvádí výrobce a často i mnohem více.
Motor je 1,3 jednobodový přímý vstřik 50kw. Nebudu ho srovnávat s konkurencí. Jen uvedu poznatky.
Řídící jednotka si pamatuje styl jízdy. Já používám motor od 1800 do 4000 ot/min a vůz mi tam nabídne maximum. Když jsem vyjímečně překonal 4500 ot, motor dal najevo, že na to není zvyklý. Výkon tam velice klesal a začaly cinkat ventily.
Takže jsem si zvykl to nedělat a nechybí mi to. Když v kopci jedu na 3.rychl. stup a mám mírně nad 4000ot.min, zařadím 4. a je to pohoda. Přičemž to už musí být kopec, protože i plně naložený s rodinou se jen v serpentinách dostanu k řazení nížších stupňů, než 4.
Na zátah si nemohu stěžovat. Vždy za sebou nechám příbuzné s peugeotem 307 motor 1,4 55kw. Ti mě pak doženou, když jsme rozjetí. Felicia od 120km/h zrychluje už jen velmi skromně, kdežto peugeot 55kw se nechá vytáčet, má dokonce kratší 5ku, takže pohyb jeho ručičky na tachometru nad 120km/h je viditelnější o nějakou tu chvíli déle.

Spotřeba je různá. Když jsem jezdil sám do práce přes celou Ostravu rychl. 50 - 80km/h, měl jsem s naturalem 95 od LUKOIL spotřebu 5,3 - 5,7kmL/100km. Podotýkám, že jsem jezdil hlavně na spotřebu. Takže téměř stále zařazená 5ka. I při 50km/h. A myslím, že to bylo i benzínem. Když jsem tankoval jinde, spotřeba byla na stejné trase při stejné snaze o celý litr větší. Takže od té doby čerpám LUKoil.
Plně naložený na dlouhých cestách spotřeba 6,3 - 6,7. Po Ostravě pak 6,7 - 7,5l.

Vzhledem k tomu, jak mi auto přirostlo k srdci, trápí mě skrz na skrz prorezlé plechy na, pro tento vůz, známých místech. Prahy u zadních blatníků, lemy blatníků, vrchy předních blatníků. Zadní křídlo kupodivu naprosto bez známek koroze. Nebýt, toho, věřím, že mi poslouží dalších 15 let, protože motor šlape jako hodinky a to jen s olejem 15W-40 minerál.

Jízdní vlastnosti - k závodění to není, pokud si to neupravíte. Mi to stačí. Jízda je pro rodinný výlet pohodlná, houpavá. Náklon - no já zatáčky neřežu, takže na náklon si nemůžu stěžovat. Pro můj styl jízdy auto sedí a poslouchá. Má to ABS a při brzdění s ním mohu brzdit a přitom zatáčet i na sněhu. U tak lehkého vozu s ABS vítězím nad modernějšími auty. Horší je to s těmi, kdo jsou zrovna za mnou.

Světlá výška vozu je dost dobrá i na to, abych vystoupal v Beskydech po lesní cestě s vyjetými kolejemi a kořeny vysoko za příbuznými na chatu. Chlazení funguje jak má, takže stoupající teplotu při jízdě na 1. a 2. srazí pohotově ventilátor. Na přehřívání si nemohu stěžovat. Ani pomalá jízda městem v létě hned tak teplotu chladící kapaliny nezvedne.

Pro koupi stejného vozu jakožto následníka samozřejmě neuvažuji. A doporučit jej mohu hlavně začínajícím řidičům, protože felicia je naučí vnímat rychlost, jaká je, dá jim vědět, co se s autem děje, když jedou rachle zatáčkou. Moderní auta to maskují podvozkem a odhlučněním a mladí si pak nemumí udělat obrázek o silách, které na vůz skutečně působí. Také bych ho doporučil nenáročným mladým rodinám, které chtějí nenáročného sluhu.
Kdyby mi však někdo nabídl ročník 2000, 2001 málo jetý, asi bych neváhal a bral bych jej. Jinak chci do 5let přesedlat na Focus I Kombi. Ostatní novější modely Škodovek mě neoslovily.

Závady a opravy na autě

Nic nečekaného, nic,než běžné opotřebení.
Opravoval jsem zatím těsnění olejové vany, měnil svíčky, tlumiče (to jsem nechal vyměnit rovnou vše kolem nich, když už to bylo rozebrané).
Občas něco přestane běžet, kvůli pojistce. Výměna trvá 1minutu.
Jen - koupil jsem to s problémem: Při sešlápnutí plynu vynechávání motoru v akceleraci.
Vyřešili to v neautorizovaném servisu za půl hodiny.
<
Přejít na standardní verzi stránky »