Zavřít recenzi

Dacia Logan

“Skvělé velké levné auto.”
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: 1,4 MPi 
  • Stav km při koupi: 4 km 
  • Stav km nyní: 34 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.0
V listopadu 2008 jsem koupil (po dvou měsíčním čekání v pořadníku) logana 1,4 MPi v tzv. sociální verzi, čili bez výbavy (pouze ABS + AFU asistent). Auto jsem koupil za hotové za 179.900,- (záloha směšných 10.000).Po předchozích zkušenostech s ojetinami jsem už nechtěl starší auto ani vidět.
Moje nejhorší zkušenost byl Fiat Punto 1,7 TD za 100.000,- r.v. 1994, kupovaný v roce 2000. Nejen, že jsem na nevýhodné půjčce přeplatil tehdy skoro 60.000,-, ale během dvou let jsem proservisoval 75.000,-Kč (např. za jízdy upadl ventil a skoro zničil celý motor - 27.000,-).
Do Logana jsem přesedal z felicie a bylo to příjemné přesedání. Kritizovaná palubní deska z tvrdého plastu (mám Logana II. verze, takže interiér je použitý ze Sandera) se mi celkem líbí a opravdu, ale opravdu NEVRŽE. Auto je prostorné a do kufru 510l naložím všechno co potřebuji. Jízda přes rozbité české silnice je pohodlná a spotřebu držím kolem 6,5 l. Max. spotřeba, které jsem dosáhl přes zimu (opravdu hodně sněhu - Liberecko, jízda většinou po městě, krtáké trasy) byla 7,7 l. Pro srovnání kamarád s fabií 1,4 kombi jezdí přes zimu skoro za 9 l. Oproti zmíněné fabii je Logan při jízdě méně agresivní a celkově línější. Vynahrazuje to ale při plné zátěži, kdy fabie s výkonem dost klesá, kdežto naložený Logan jede skoro stejně jako prázdný. Je to zkrátka auto pro praktické využití, na závodění ho opravdu nevyužijete. Bohužel se to týká i předjíždění , kdy zrychlení opravdu chvilku trvá. Velkou výhodou opět oproti fabii je prostor na zadních sedalech (je nesrovnatelný).
Co se týká hlučnosti, motor je odhlučněný dobře, při volnoběhu prakticky není slyšet vůbec. Při vyšších otáčkách je slyšet spíše hluk od výfuku, než motor. Problém při rychlostech nad 130km/h je spíše aerodynamický hluk a hluk od kol. Při rychlosti nad 150km/h už je hluk opravdu značný.
Jinak hodnotím Logan jako levný, spolehlivý vůz s nízkými provozními náklady a skvělým praktickým využitím. Cenou za to je horší zpracování (slícování plastů), horší materiály a starší (na druhou stranu ale prověřené) technologie.
Je to obyčejné auto pro obyčejné lidi, za neobyčejné peníze,které Vás určitě nezklame.

Závady a opravy na autě

Dosud bez poruchy 34.000km.

Bohužel když jsem konečně koupil nové auto, přišly jiné pohromy.

- Před půl rokem kompletně ohlodané zapalovací kabely - od kuny.

- Před měsícem vypáčený zámek dveří - od idiota.
<
Přejít na standardní verzi stránky »