Hodnocení a zkušenosti s autem
"Pašíka" jsme s otcem koupili od mého bratrance, je to rodinný miláček. Super auto, se super motorem a vynikajícími jízdními vlastnostmi i při hodně ostřejší jízdě.
Při cca 120 000 km vzalo Turbo za své. Projevy byly celkem jednoznačné - při nutné akceleraci se (bez výkonu) za autem "vyvalil" bílý mrak kouře a i zápach byl velmi charakteristický - něco jako když se střílí z CZ 75. Opravy jsem se hodně obával, nicméně repasované turbo (staré šlo na protiúčet a na repas záruka 2 roky!!!) vyšlo včetně výměny váhy vzduchu i s prací na nějakých 13 000 kč, což vzhledem k vyhlídkám, jaké byly, není nejhorší. Horší byly následky jízd s touto závadou - turbo začne spotřebovávat olej, ten se "upraží" v kanálcích a je potřeba toto vyčistit! (otázka dalších 10 000kč - nicméně včetně výměny rozvodů).
Mimo tenhle nedostatek, který se prostě může stát, auto nemělo absolutně žádný problém. Pokud se časově rozvrhne údržba a výměna běžných funkčních částí (destičky, náplně, ramena, klouby, baterka... - pokaždé vč. výměny oleje a cena tak kolem 3500 - což zhruba jednou za 3/4 roku není problém), je auto naprosto spolehlivé, razantní, komfortní a věřte nebo ne i vhodné pro sportovní jízdu. Spotřeba město 9,4 - 10,0 ; dálnice - 7,9 - 8,2 ; kombi 8,9 - 9,3 , což při motoru o tomhle výkonu není žádná hrůza a výkonostně se vyrovná šestiválci BMW 328 (vlastní zkušenost - společná jízda)!!!
V současnosti má najeto nějakých 156 000 km (servisní knížka) a asi bude nutné vyměnit zadní tlumiče, protože se místy houpe.
"Pašík" bez problémů zvládnul cestu na jih Francie, v létě na Ukrajinu a na Ukrajinu se taky v létě 2010 vrátí na návštěvu. Cesty tam jsou MNOHEM horší než česká D1 a i tak nebyl žádný problém.
Toto auto s tímto motorem mohu doporučit.