Zavřít recenzi

Citroën C1 1.0 VVTi SX

“Kvalitní, spolehlivé a úsporné, přesto rychlé a výkonné”
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru: 1.0 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 85 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 5,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.2
Protože všechna moje předchozí lehce ojetá auta mi začala vždy po určité době lézt do peněz a bylo na nich potřeba to či ono měnit, rozhodl jsem se koupit konečně vůz nový. Po zkušenostech, že zavazadlový prostor jsem nijak zvlášť nevyužíval, padlo rozhodnutí opět na malé auto. Mělo být sice malé, ale pokud možno prostorné pro pasažéry, úsporné, ale přesto výkonné (nemám rád slabá auta bez rezervy výkonu, která se leknou každého kopce), a také aspoň trochu kvalitní. Známý mě vzal do salonu Citroen, kde měli den otevřených dveří a ukázal mi C jedničku. Jeho design na mě působil roztomile, až dětsky. Nějak se mi do něho nechtělo, říkal jsem si, že se mi bude kdekdo posmívat, že je to auto pro holky. Potom mě ale posadili dovnitř (za volant) a technik mě pobídl k jízdě. První co mě překvapilo, bylo, že mě nic nepřekáželo u kolen. Nastavil jsem si volant a sedačku a připadal jsem si jako v autě o třídu vyšším. Měřím 178 cm, vážím 82 kg. Po nastartování jsem vyrazil vpřed. Auto mě překvapilo tahem odspodu a nečekanou živostí a chutí jít za plynem do otáček. Trochu mě vyvedly z míry převody, jsou nezvyklé, když jsme jeli mezi 60-90 tak jsem neustále koukal na řadící páku, co tam vlastně mám zařazeno. Motor má kultivovaný zvuk, v otáčkách nekvílí, ale má syrový sporťácký zvuk, a v nízkých otáčkách zase bručí. Pocity z jízdy jsem měl velmi dobré, autíčko sedí jako přibité, nenaklání se, brzdy jsou dostré ale mají jemný nástup. Jen podvozek se mi zdál příliš tvrdý. Sedačky jsou i přes svou jednoduchost pohodlné. Auto jsem koupil a dnes nelituji. Splnilo a vlastně i předčilo má očekávání. Je bezporuchové, spolehlivé, velice úsporné (zezačátku jsem se snažil, jako s jinými vozy, jezdit úsporným stylem, později jsem zjistil, že je to zbytečné) Spotřeba se pohybuje v létě okolo 4,8 a v zimně do 6 litrů (jízdy v mrazech po městě), nebo 5,2 v mrazech mimo město. Jaké bylo moje překvapení, když jsem poprvé vyjel na dálnici! Po zařazení pětky C1 lehce nabírá rychlost a při překročení 130km/h má tu největší chuť zrychlovat! Takže jízda na limitu je o neustálém ubírání plynu a hlídání tacho, pokud prostě nechám sešlápnutý plyn asi na 1/3 - 1/2 tak se rychlost ustálí na 150ti a jedu tak téměř pořád. Ani při opravdu rychlé jízdě (rozuměj s tímto litrovým motorem - 160-170) nikdy spotřeba nepřesáhla 6 litrů. Další plus je oboustranně pozinkovaná a fosfátovaná karoserie, a hlavně výbava SX (od základní výbavy mě odradil známý). Autíčko je natolik vitální a uvnitř prostorné, ža se z něho stalo hlavní vozidlo v rodině. Používáme ho na cesty po republice, i do zahraničí a na dovolené. Preventivně jsme si pořídili střešní nosič, ale použili jsme ho jen dvakrát :-)) Ceny servisních prací jsou v normě, a navíc do auta mimo pravidelný servis opravdu nic neinvestuji. Koupil jsem pouze nové letní pneu originál Michelin Energy Saver za 1000 Kč/kus, a to se vyplatí. Na fabii tytéž gumy stojí 1700.
Design interiéru je osobitý, někomu se líbí, jinému připadá ošklivý. Každopádně nic neskřípe ani nevrže, a to ani po Praze, po kočičích hlavách.
Tažné zařízení na vůz nejde, ale to neřeším, nepotřebuji ho.
Dovolím si říci, že toto auto, ač ho často používají ženy, není nákupní taškou. Je to solidní a dobře zpracované malé, ale výkonné, hbité a pružné auto schopné dlouhých cest ekonomicky a hravě. Dělá mi radost. Je u nás dost podceňované, zřejmě také proto, že nepodtrhuje majitelovo ego a postavení. Ale k tomu auto nepotřebuji.

Závady a opravy na autě

Nemělo žádné.
<
Přejít na standardní verzi stránky »