Zavřít recenzi

BMW 325 E46 LPG

“BMW nedělá auta, BMW dělá radost”
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: 2496 
  • Stav km při koupi: 197 000 km 
  • Stav km nyní: 209 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 11,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

4
 
Hodnocení celkem 8.0
Více je toto auto rozepsáno na mém vedlejším článku BMW 325i, který ale není označen LPG, proto jsem vytvořil tento článek.
Abych to shrnul.
Auto: BMW e46 325i benzin, rv. 2002 192 PS, max. výbava, garážované, se 197tis. km, koupeno 10/2009 v SRN.

Celkové náklady: před STK, která je nutná pro registraci v ČR byl vyměněn olej, filtry = celkem zaplaceno 3600,-
poté nové zadní brzdové kotouče a destičky = 6300 vč. práce

Při 199000 auto přestavěno v AGW Brno na LPG - systém Tartarini za 36500,-

Při 206.000 km vyměněny silentbloky nápravy + tyč řízení + následná geometrie obou náprav = 3450,-

Při 208.000 nesvítil jeden xenon (musí se měnit obě), cena za pár + výměna = 2.100,-

Při 209. 000 jsem nechal vyměnit filtry na plyn, a rovnou i svíčky--- 6 x svíčky NGK = 3100,-!!! + výměna svíček a filtrů dalších 1.500,- a za 900,- vydentisifikovat a překontrolovat tlaky v klimatizaci.


To je zatím vše. S autem ujeto 12000km během 5-ti měsíců, náklady na servis okolo 20.000,-, je však nutno vzít v potaz, že brzdy teď vydrží tak 40.000 km, to samé i svíčky, náprava by tak 30.000 km měla být také v klidu.
Všechny výše uvedné věci až na brzdy a xenony nebylo nutno řešit, auto jezdilo absolutně bez problémů - měnil jsem je, protože nebyly záznamy v serv. knížce a chtěl jsem mít jistotu. O svá auta se vždy starám. - jen ty svíčky mně tedy dostaly.

Provoz na LPG.
S autem nyní ujeto 10.000 km na LPG.
Náklady na plyn zatím kromě pořizovací ceny byly 800,- za filtry včetně výměny. Jinak nic.

Jízda na LPG, sednete do auta, nastartujete a jedete. Auto se nejdříve rozjede na plyn a jakmile se motor zahřeje na 45 stupňů, automaticky se přepně na plyn. nejde nic poznat, skutečně nic - až se tomu člověk diví. poté prostě jedete a když dojedete prostě vypnete motor a zamknete. LPG systém sám odsaje zpět z trubek LPG, abyste znovu mohli nastartovat na benzín.Vše se děje automaticky, řidič nemusí nic navíc mačkat, nebo přepínat. Na benzín se však rozjedete i když je motor zahřáty, minimálně 30 vteřin motor jede opět na benzín a pak se automaticky přepně na LPG - z čehož plyne důležitý fakt. Když Vám dojde LPG, auto se přepně benzín a také ráno odjedete. když budete mít plnou LPG ale benzín žádný nebo tak málo, že se motor nestačí zahřát - máte smůlu. LPG dojít může, benzín nesmí.

Co se týče spotřeby, ve městě mám spotřebu 12,4 litru LPG, na dálnici při 130km/h je spotřeba 9,5, de facto tak při polovičním cenám LPG oproti 100 oktanovému benzínu jezdím za 6,2 ve městě za 4,8 na dálnici, což na 6-ti válec je pohoda. A ticho.

Když to tak shrnu, z auta jsem po jízdních vlastnostech nadšený, člověk jen musí mít v případě koupě ojetého auta připravané nějaké peníze na to, aby mu auto jezdilo a né aby se něj jen díval před domem protože nemá na opravu , nebo preventivní servis, peníze. BMW je rozhodně dražší auto, můj předchozí GOLF 3 rv. 1997 byl rozhodně o dost levnější, ale radost z jízdy je u BMW skutečně někde jinde.
A co se týče provozu na LPG, jsem nadmíru spokojený. Přemýšlel jsem mezi BMW 320D a 325i a jezdím teď s šestiválcem se spotřebou nižší než u dieselu. O rozdílu v tichu a kultiovanosti a výhodou absence turba ani nemluvě.

A info nakonec: LPG pro auta je kvůli mazacím schopnostem navíc obohaceno o grafit, aby měl podobné vlastnosti jako benzín, protože je jako palivo sušší.
A i zde je třeba dávat pozor kde se tankuje. Ale to platí například i pro naftu.

Kdyby měl někdo jakékoliv otázky napiště mi zde, a nebo na můj výše uvedený email.

Závady a opravy na autě

Poruchou byla jen nefunkční ruční brzda, což se spravilo kompletní novou sadou kotoučů a destiček celkem za 6300,-
<
Přejít na standardní verzi stránky »