Zavřít recenzi

Nissan Micra K11 1.0 16V

“Výborný vůz pro nenáročného řidiče.”
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 998 
  • Stav km při koupi: 130 000 km 
  • Stav km nyní: 150 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 9 měs.
  • Průměrná spotřeba: 4,7 - 11 (7,5) l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.2
Testovaný model je z roku 1996, co se týče výbavy – servo, airbag řidiče, no a to je vše.

Motor? Čtyřválcový 16 – ti ventil o obsahu 998 ccm a o výkonu 54 koní při 6000 ot. min., takže vysokootáčkový! Krouťák 79 NM při 4000 ot. min., takže rozjezdy do kopce s plně obsazenýn vozem hrůza. Jestli chcete být někde rychlejší než tohle auto, pořiďte si koně osedlejte ho a vezměte to přes louky, lesy, cesty, pole. Už jenom to zrychlení 16,5 s., když se snažíte 15,5, když je plné auto přestane Vás bavit nějaké počítání zrychlení. Na řadě, pružné zrychlení, nebudeme se o tom bavit, žádné není. Maximální rychlost 150 km/h – v praxi 170 dle tachometru z kopce (už víckrát ne).
Ptáte se proč? Micra je velmi lehký automobil, a co s ním dělá boční vítr v provozu je vyloženě o hubu.

Ještě se vrátím k tomu krouťáku, zkuste jet do kopce, podřadit sešlápnout plyn na podlahu, znovu podřadit sešlápnout plyn na podlahu, znovu pod… nebaví mě to, nikdy se nic dít nebude, žádná reakce prostě nic. Takže kam se motoricky micra hodí? Do města. Tam bude fungovat perfektně, a to díky podvozku, a tomuto motoru, motor není špatný, neznám lepší litr, může konkurovat i 1,2 – 1,3 kám. Ale nějaké sportovní ambice od něho nečekejte, proto ani nebyl zkonstruován, takže ještě jednou ve městě bude hodně živý, ale jinde po překročení 100 km/h se už auto nikam nežene, ještě k těm 120 km/h to jde, ale pak už nikoli.

Ve vozidle jsem najel kolem 20 tisíc kilometrů, a za tu dobu jsem měl průměrnou spotřebu kolem 7,5 litru. Minimální jsem měl 4,7 maximální 11! Za 11 litrů bych se představoval úplně jinou jízdu a za 4,7 taky jinou, radši půjdu pěšky než jet za 4,7 – vyjde to na stejno. Ještě poslední věc k motoru, v téhle kubatuře, lepší neseženete, vážně by jste chtěly mít litra co má 100 koní, tak dobře kupte si DAIHATSU CHARADE GTTI.

Podvozek? Má to zadní víceprvkovou zadní nápravu, sakra kdo tohle má v téhle třídě? Je to úžasný, podvozek je prostě úžasný – přeháním. Na naše silnice je dost tvrdý, cítíte každou nerovnost a díry? Vypadnou Vám všechny zuby. Ovšem micra se hodně naklání, ale podvozek se mi líbí. Do města dobrý, a když máte dobré pneu, dá se i na okrskách projíždět pěkně zatáčky.

Brzdy? Dobré, sice rychle vadnou, a v pěti lidech moc auto nebrzdí, ale dobré, auto není na závody ale na pohodu!

Micra se hodí pro mladý pár, či začátečníka, a nejlépe do města a nebo pohodové cesty okrskami. Když pojedete na nákup nezapomínejte na to, že máte micru, na co narážím na 206 l zavazadlový prostor, vážně se tam toho moc nevejde.

Závady a opravy na autě

Homokinetický kloub
Problémy s elektrikou
Ložisko
Stabilizátor
Brzdové destičky
<
Přejít na standardní verzi stránky »