Zavřít recenzi

Peugeot 407 407 SW 2.0HDI

“”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: čtyřválec, 2.0l 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

0
 

Jízdní vlastnosti

0
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

0
 
Hodnocení celkem 0.0
Na dlouhodobý test se mi do rukou dostal Peugeot 407 SW.

Varianta, kterou jsem dostal k testováni je komb, podle francouzů označované SW neboli super wagon 2.0HDI.

Zprvu jsem nebyl moc nadšený z toho, že budu muset trávit spoustu času za volantem tohoto francouze. Ale jak jsem záhy zjistil, nebylo to tak hrozné, jak jsem myslel. Ba naopak, bylo to dobré, velmi dobré. Při pomyšlení na jeho předchůdce, Peugeot 406, se mi totiž roztřásla kolena hrůzou. Vzpoměl jsem si na jeho dílenské zpracování a kvalitu celkově, která byla horší než uspokojivá. Ale čtyřistasedmička je něco naprosto odlišného. Designově je tento vůz velice povedený, i když například zadní světla jakoby měla evokovat krabicovitý design, který však není tomuto vozu vlastní. Vše na Peugeotu je hezky uhlazené a velmi elegantní. Hned na první pohled jsem měl pocit, že přede mnou stojí dospělé auto. A opravdu tomu tak je.

Interiéru dominuje středová konzola se změtí tlačítek. Snad každá funkce má svoje vlastní tlačitko, což je praktické ale velice nepřehledné. Například nastavování klimatizace odvádí pozornost od dění kolem vozu víc, než je zdrávo. Nepraktický držák na nápoje ve středové konzoli použitelný pouze v základní poloze loketní opěrky, také nepotěší. Naopak přijemným detailem jsou ručičky budíků vyvedené v bílé barvě. Celkově je přístrojový štít velice pohledný a kvalitně zpracovaný. Velice jsem ocenil i přední sedačky, jenž jsou v tomto nabytém segmentu nižší střední třídy jedny z nejlepších. Připadal jsem si v nich jako doma na gauči a ani po delší cestě mě z nich nebolela záda. Avšak boční vedení dává jasně najevo, že nejde o žádný sportovní vůz, ale o rodinné kombi. Zadní sedačky na tom jsou podobně jako ty přední, jak pohodlím, tak i absolutní absencí bočnic. Dostatek odkládacích prostor snad ani nemusím zmiňovat, protože v této třídě je to automatické. Testovaný vůz byl vybaven prosklenou střechou, která prosvětlila celý vnitřek vozu. Ale slunce procházející touto střechou velice zahřivá interier a navíc ničí display palubního počítače, který postupně ztrácí jas. No snad je to vada jenom námi testovaného vozu.

Kufr je dostatečně objemný pro potřeby čtyřčlenné rodiny, ale žádný stěhovák to není. Základní objem 448 litrů se sice po sklopenízadních sedadel více než ztrojnásobí na konečných 1365 litrů, ale vznikne nepříjrmný schod který se inženýři u peugetu snažili vykompenzovat sklopným sedadlem spolujezdce, které tak usnandňuje přepravu delších předmětů.

O bezpečnost se v tomto voze stará mnoho airbagů, systém ABS a hysterické ESP. Při jakémkoli i sebemenším prokluzu kol ESP ubere výkon a je po legraci, je zde nastaveno velice citlivě. Vůz disponuje také Economic systémem. Automaticky, jakmile tento systém zjistí při vypnutém motoru snížení kapacity baterie, vypne veškerou elektřinu ve voze, což je velice otravné. Například když na někoho čekáte, tak si ani neposlechnete rádio. Musíte znovu nastartovat, aby jste ho dali zase do chodu. Výborným trhákem je naopak ochrana chodců, na kterou se u Peugeotu velice soustředili. Přední kapota má takový sklon, aby při případné srážce s chodcem, chodci posloužila jak postel a tím snížila riziko jeho poranění.

Na silnici se chová tento kombík jako typický francouz. Velice pohodný avšak bez jakékoli zábavy. Zvolenou stopu drží, i přes tupé řízení postrádající jakýkoli cit, velmi dobře, ale velké náklony karoserie v zatáčkách vám nedovolí projíždět je příliš rychle. Celkové nastavení podvozku je velmi měkké a komfortní. Nerovnosti zvládá 407 velmi dobře, avšak příčné nerovnosti občas způsobují nejenom cuknutí volantu, ale i ránu na dorazu tlumičů, jež je slyšet hlavně v interiéru. Elektronika vám nedovolí moc si hrát, protože jakékoliv výstřednosti okamžitě ukončuje rázným zásahem ESP, které však lze vypnout. Ale i s vypnutým ESP to není žádná velká zábava.

Náše kombi bylo vybaveno vznětovým motorem o objemu 2.0 litru produkující bohatě dostačujících 100 kw ve 4000 ot/min a 320 Nm ve 2000ot/min. Motor pěkně táhne už od volnoběhu po 2500 ot/min. Víc nemá smysl ho točit. Tento agregát je velice pružný a agilní. Už po nastartování jsem byl přijemně překvapen dobrým utlumením vibrací a hluku. Spotřeba je také velice dobrá. Není problém jezdit v průměru za 6,5 l/100km a i se sportovními ambicemi se spotřeba nevyhoupla nad 7,8l/100km.

Peugeot 407 je velký kliďas, je to takový taťka, který hlídá aby jste po cestě byli jako v bavlnce a v co největším bezpečí. Až čas ukáže, jak je na tom se spolehlivostí, protože podle testů TUV je to 15. nejnespolehlivější auto na trhu. Takže o něm určitě nepíšu naposledy.

Závady a opravy na autě

.
<
Přejít na standardní verzi stránky »