Zavřít recenzi

Ford Fiesta Fiesta 1,25, 16V, 55kw, Zetec, Ghia

“Výborná koupě za velmi dobrou cenu a ve své třídě a době nadstandartně až luxusně vybavený vůz.”
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 1224 
  • Stav km při koupi: 107 457 km 
  • Stav km nyní: 215 005 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 6,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.4
S Fiestou 1,25 jsem velmi spokojen. Zpočátku jsem příliš nevěřil, že tak malý obsah dokáže takové divy. Předtím jsem měl Fabii 1,4 16V 74 kw a byl jsem zvyklý honit motor ve vysokých otáčkách - Fabia od spoda nechtěla táhnout. S Fiestou jsem byl velmi mile překvapen, že dokáže tahat od malých otáček. Je to velmi živé autíčko s neuvěřitelným zrychlením. Druhé auto v rodině máme Felicii 1,6 55 kw a troufám si říci, že co se týče výkonu a akcelerace - jsou si obě autíčka naprosto rovna. S fiestou ušetřím na povinném ručení, ale přesto má nadbytek výkonu, který využiji k bezpečnému předjíždění. Spotřeba se pohybuje průměrně okolo 6,8 l na 100 km. Nikdy jsem se však nedostal pod 6,2 a naopak v zimě nebo pokud jedu sportovně jsem se nikdy nedostal přes 7,3 l. Již 2 x jsem s ní byl v Chorvatsku a jako plus mohu říci, že v plném zatížení (4 dospělé osoby a rakev na střeše) do kopců v Alpách (přes Rakousk a Slovinsko)pohodlně stačila dvoulitrům a bez problémů předjížděla auta jako je Peugeot 206, Fabia, Opel Corsa, ale i Opel Astra apod. Její slabinou jsou naopak brzdy - ty jsou znatelně slabší než např. u Fabie a z Alpských kopců i přes rychlost se mi od brzd kouřilo. Ve srovnání s auty, která jsem měl nebo měl možnost jízdy - je Fiesta naprostá jednička. Srovnání mám s Fabií 1,2, Fabií 1,4 16V 74 kw, Felicií 1,3 50 kw, Felicií 1,6 55 kw, Octavií 1,6, Peugeotem 206, Fiatem 126, Favoritem 135. Fiesta 1,25 16V má ve své podstatě shodný motor s Pumou, kde je jen obsah 1,4. Puma převzala podvozek od Fiesty - tedy mohu říci, že mám podvozek závodního vozu, který v zatáčkách sedí. S Fiestou jsem skutečně spokojen, protože je to takřka bezúdržbové a velmi spolehlivé auto.

Závady a opravy na autě

Když jsem Fiestu koupil, měla již najeto přes 100.000 km, ale přesto vypadala velmi pěkně. Byla s řádně vedenou servisní knížkou, od prvního majitele, dovežená z německa, nehavarovaná (vlastnil ji německý důchodce, který ji využíval jako druhé auto - automobil na nákupy). První co jsem udělal bylo to, že jsem vyměnil rozvody včetně kladek a klínového řemene. Dále jsem vyměnil olej, brzdovou kapalinu a svíčky. Přibližně okolo 150.000 km mi přestal fungovat ventilátor na polohu I., II. a III. Fungoval jen na polohu č. IV. Ve značkové prodejně Ford mi bylo řečeno, že odešel předřadný odpor, který mi samotný neprodají, ale pouze s montáží. Včetně montáže mi byla nabídnuta cena cca 5.000 Kč. Odmítl jsem a zasurfoval na internetu, kde jsem doplnil vědomosti a sám si předřadný odpor vymontoval. Odnesl jsem jej za známým opravářem televizorů, který na něj napájel nějaký vadný čip a odpor jsem zamontoval zpět. Oprava včetně práce a čipu stála neuvěřitelných 20 Kč. V současné době má Fiesta najeto již přes 200.000 km a zatím bez problémů.
<
Přejít na standardní verzi stránky »