Zavřít recenzi

Fiat Croma 1.9Jtd M 150k

“Komfortní polykač kilometrů”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 1910 
  • Stav km při koupi: 205 000 km 
  • Stav km nyní: 250 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 6,7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.8
Auto je opravdu skvělý polykač kilometrů. Podvozek příjemně filtruje nerovnosti, takže není zdaleka zapotřebí vyhýbat se každé díře. Převodové stupně jsou opravdu dlouhé. Na 6-tý převodový stupeň jedete 170km při necelých 2500 ot/min(automat). Motor má v nižších otáčkách pozvolný nástup. Nepocítíte žádný "žduch" a pak "díra" v určitých otáčkách jak jsem byl zvyklý u motorů Tdi. Prostě okolo třech tisíc to začne pořádně gradovat a pak s lehkostí třeba až do 4500 ot/min. To však není zapotřebí, protože do 4000 tisíc vůz projevuje dostatečnou dynamiku.

Obdobný motor je použit i v Opel Vectra B(facelift) se kterým jsem projel celý balkán. Croma II má i hodně společných podvozkových dílů s tímto vozem. Myslím si, že oba vozy jsou velmi zdařilé. Croma je pro ty co mají rádi vyšší posed, kdežto Vectra je spíše takový ležák. Obrovskou devizou obou vozů je motor a převodovka. Pravda automat je spíš "Ala Americana" a za DSG kapánek pokulhává, ale řazení a délka převodů nemá chybu. Zatímco s Passatem 2.0Tdi se vůz s problémy drží kolem 200km/h a pedál je přitom na podlaze, tak s Vectrou není problém i s nákladem došlápnout pedál a posunout ručičku z 200 na 230km/h (tachometrových). Croma je kapánek měkčeji naladěna a taky je podstatně vyšší než Vectra, tudíž jsem s ní s větším naložením maxima nezkoušel. (vyšší rychlosti testovány na Německých dálnicích). Českou 130-tku vybublává zhruba na 1500 ot/min.

Po spoustě ujetých kilometrů je řada dílů původních a neprojevují rozdílů oproti méně jetému kusu (kamarád vlatní kus s polovičním počtem ujetých km). Nedávno jsem vjel do opravdu velké díry a už jsem myslel, že tam nechám kolo a ono nic. Někomu možná bude vadit lehčí posilovač řízení. Mě se však zdá řízení dostatečně komunikativní s dobrým odfiltrováním od vibrací. Každý kdo si mou Cromu zkusil, byl mile překvapen. Jeden majitel Passatu mi řekl, na dálnici je jako z praku vystřelená a že ujel Q7, která ho chtěla vyblikat (rošťák jeden). To je na rodinný "MPV kombík" ve tvaru bochníku chleba dobrý výkon.

Croma by se měla srovnávat s vozy jako je Passat a Vectra. Oba konkurenti mají o něco lepší dílenské zpracování interiéru. Passat má lepší spotřebu, to je bez debat. Ten rozdíl je však pro mnohé zanedbatelný. Croma má v tomto případě navrch co se motorizace a komfortu týče. Motoru VW 2.0Tdi se vyhýbám velkým obloukem. Co mi však u Fiatu chybí je prestiž, což je škoda. To auto oslní opravdu málo koho. Líbí se páru fandům a mojí matce. Na druhou stranu se nemusíte bát, že by jej někdo zcizil.

A nakonec nějaké ty náhradní díly.
Zadní silenblok 130Kč (celkem 2ks)
Zadní/přední tlumič Monroe 1200/1500Kč
Zadní/přední kotouč 1100/1500Kč
EGR repas 4000Kč (který vám automaticky dají v autorizovaném servisu jako přímou volbu)
EGR orig 8000Kč
Alternátor 3500Kč
Komplet rozvody 6000Kč (vč. práce)
Ceny dílů ve Fiatu jsou s obrovskou marží. Nepočítejte, že tam koupíte tlumič za výše uvedené ceny. Na místo 1100 dáte 3500 a více korun! Ve většině případů vám na voze operuje "skoro učeň", takže po čase jsem se poohlédnul po šikovném mistrovi v pěkně zřízeném servise.

Auta bych se podruhé nebál. Netrpí žádnými neduhy. Dokonce ani elektrika nezlobí. Vše funguje tak jak má! Nežere olej, nezadírá se. Už jsem viděl ten samý motor v Alfě, kde na "budíku" bylo napsáno 478000km. Já se teď rozhoduji co dalšího si koupím. Ale rád bych na našich silnicích viděl více Fiatů Croma. Auto je nedoceněné a ojetiny budou pomalu za hubičku.

Závady a opravy na autě

Auto jsem koupil s vysokým počtem kilometrů, ale zároveň se značnou slevou, takže jsem věděl do čeho jdu. Došlo na výměnu EGR ventilu, který dosloužil. Jinak takové věci jako jsou tlumiče, brzdy a silenbloky se prostě mění standardně, když se opotřebí. Po pár tisících rozvody, náplně a filtry. S odstupem času mohu říct, že je to spolehlivý vůz.
<
Přejít na standardní verzi stránky »