Po roce a půl provozu bych si dovolil přidat pár poznatků. Auto má najeto cca 20000 km převážně v krátkých městských vzdálenostech do 10 km denně. Spotřeba se drží v rozumné hladině. Při ,, vyhlídkové,, jízdě se dá jet i za 4,5 l na 100 km. Vyzkoušeno na trase Opava - Ostrava. V rozmezí 5 až 5,5 l bez problémů v příměstském provoze bez nějaké eko jízdy. Při cestě do Chorvatska jsem naměřil průměrnou spotřebu 6,5 l na 100 km při obsazení třemi osobami a plném kufru. V autě vše funguje bez problémů, pouze bylo nutné vyměnit hadičku klimatizace v motorovém prostoru, prosakovala z ní kapalina. Líbí se mi rychle fungující topení, po ujetí jednoho km už začíná pěkně topit. V zimě jsem několikrát ocenil vyhřívaná sedadla, bylo to opravdu moc příjemné. Originální 15" kola jsou super, auto pěkně drží na cestě, ale veškeré rázy se přenáší do kabiny. Při použití zimních 14" pneu s velkým profilovým číslem je jízda mnohem komfortnější, ale člověk si zase nemůže v zatáčkách moc ,,vyskakovat,, . Stále si myslím, že Fabie je dobré auto, přesně plnící to, k čemu bylo určeno. A nezmění to ani velmi fundované názory rádoby odborníků na diskuzních fórech, kteří s tímto autem nikdy nejeli nebo mají své nároky úplně někde jinde. Dnes je již situace na trhu odlišná, nabídka v dané cenové kategorii je širší a je z čeho vybírat. V době psaní recenze neměla Fabie konkurenci.
Uběhlo pár let a tak jsem se rozhodl přidat pár zkušeností. Auto bude mít za chvíli 6 let a má najeto 43000 km převážně v městském a příměstském provozu. Za celou dobu se neprojevila žádná další závada a vše funguje tak, jak má. Jediné náklady jsou na pravidelný servis a pojistky. Spotřeba se drží kolem 5,5 l/100 km. Auto krmím prémiovým benzínem z Globusu. Zdá se mi, že se s ním pocitově motor víc kamarádí. Je pružnější a ochotnější ke spolupráci. Z Karlovy studánky v Jeseníkách se mi podařilo bez potíží zajet do Opavy za 3,9 l, ale je pravda, že nebyl žádný provoz a rozhodně jsem nebyl brzdou provozu. Zdá se mi, že motor je živější a má víc než těch slibovaných 51KW. Pěkně se rozjíždí i z nízkých otáček na 4. stupeň od cca 40 km/hod. Pravda, není to žádné velké zrychlení, ale je plynulé bez cukání, motor to v pohodě zvládá. Dálnicím se poctivě vyhýbám, tam to auto nepatří :-). Tam ty koníky chybí, ale po městě super, bohatě stačí. Tempomat se pro mne stal silně návykový. Používám ho všude, kde je to použitelné. Hlavně v obci, alespoň si nemusím hlídat své bodové konto, tempomat to dělá za mne. Dále jsem zjistil, že parkovací senzory jsou fajn, ale začal jsem se na ně hodně spoléhat a kdyby selhaly, asi bych ,,ťuknul,, :-(. Jsou to příjemné vychytávky, ale člověk s nimi tak nějak otupí svou pozornost. Jelikož mají dnešní auta dobrou antikorozní ochranu, věřím, že spolu budeme ještě hodně dlouho.
Tak jsem tady zase. Uběhl opět nějaký čas a já se chci podělit o další dojmy se soužití s ,,Fabkou,,. Současný stav tachometru je 60500 km. Auto stále funguje jak má. Neobjevily se žádné závady mimo běžná opotřebení ( stěrače, pneumatiky ...) Spotřeba se stále drží na dlouhodobém průměru pod 6 litrů. Auto jezdí krátké trasy, město a blízké okolí. Loni jsem byl vděčný za tuto kombi verzi. Ač je to relativně malé auto, odvezlo na dovolenou dvě horská kola, kufry a další vybavení a to vše vevnitř bez použití nosičů a jiných pomocníků. Jeli jsme samozřejmě ve dvou. Zatím nemám důvod měnit za jiné, mým potřebám stále plně dostačuje.
Dalších 6 let je za námi a ,,fabka,, mi stále dělá společnost. Jezdí stále stejně spolehlivě a ničím nemilým mě zatím nepřekvapila. Musím říct, že i po těch mnoha letech a technickém pokroku je pro mne její výbava absolutně dostatečná. Samozřejmě došlo i na nějaké opravy, ale to jsou většinou drobnosti nebo jim vypršela životnost. Baterka už to měla za sebou (první) a tak šla loni do důchodu. Jediná trochu nákladnější oprava byla výměna ventilátoru větrání a klimatizace. Odporoučel se do věčných lovišť. Jinak se mění jen spotřební materiál jako pneumatiky, ramínka stěračů atd. Po čtrnácti letech se začíná objevovat první náznak koroze - spoj blatníku a prahu za levým předním kolem a koroze vnějšího pláště zadního tlumiče výfuku. Servis je prováděn pravidelně v souladu se servisní knížkou. Vzhledem k tomu, že je auto využíváno převážně na městský a příměstský provoz, očekávám ještě spolupráci minimálně po celou následující pětiletku. :-)