Zavřít recenzi

Škoda Fabia II Combi 1,2 HTP 51kW Elegance

“Na nic si nehraje, svou práci odvede dobře.”
  • Rok výroby: 2009 
  • Typ motoru: 1,2 l HTP 3 válce 
  • Stav km při koupi: 10 km 
  • Stav km nyní: 4 950 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.8
Rozhodoval jsem se dle finančního limitu (300 000,.) a užitných vlastností.Prošel jsem velké množství nabídek různých značek, ale nějakým záhadným :-) způsobem jsem vždy skončil u Škody Fabia. Požadavky nebyly nijak nesplnitelné - velký zavazadlový prostor, dostatečný prostor pro posádku, klimatizace, minimálně čtyři airbagy, výkon minimálně 50 kW jako u předchozího auta.Převážně městský provoz. Měl jsem štěstí a sehnal skladový kus za cenu 275 000,- , což se mi zdá jako velmi slušné a v teto ceně vzhledem k výbavě neexistovala konkurence. Aspoň mi se žádnou nepodařilo objevit. Výbava Elegance zahrnuje několik příjemných věcí jako parkovací senzory, vyhřívaná a výškově seřiditelná přední sedadla, loketní opěrka, tempomat, vše v elektrice, klimatizace je ve verzi Climatronic, 15" litá kola a přehledný MaxiDot.

Auto má velmi dobré jízdní vlastnosti, vzhledem k malému a lehkému motoru je i chování v zatáčkách poměrně neutrální.
Pro městský provoz je výkon absolutně dostačující a odstupňování převodovky vyhovující. To už se ovšem nedá tvrdit o dálničním provozu. Motor se při dodržení limitu 130 km/hod. točí v poměrně vysokých otáčkách a převodovce evidentně chybí 6-tý stupeň. To je ale jen můj subjektivní pocit. Je otázkou, zda by to motor s tímto výkonem ještě rozumně zvládal. To mě ale netrápí, auto používám hlavně ve městě.
Spotřeba na dálnici 7 až 8 litrů, městský a příměstský provoz 5 - 6 litrů na 100 km. Spotřeba je hodně závislá na způsobu jízdy. Palubní počítač vyloženě ,,nutí,, k ekonomické jízdě.

Vyhovuje mi zpracování a kvalita interiéru a jeho design. Nemám rád opticky roztříštěné a barevně vyčnívající plochy.
Přední sedadla by mohly mít trochu větší sedák. Na rozdíl od mnoha jiných i větších aut si pohodlně sednu na zadní sedadla ( mám 187 cm ) a nemám hlavu vraženou v polstrování střechy. Velikost kufru - 480 litrů - je excelentní a vejde se tam skoro vše na co si člověk vzpomene.

Vnější design je trochu rozporuplný, to je pravda, ale po roce používání jsem si asi zvykl a už se mi dokonce i líbí.:-) Rozhodně je auto uvnitř větší, než vypadá zvenku a danému účelu naprosto vyhovuje. K ideálu mu chybí jen 10 kW a 5 cm do šířky navíc.

Je to rozhodně povedené a logicky navržené auto bez zbytečných designových výstřelků a jsem s ním plně spokojený.

Závady a opravy na autě

Žádné závady se zatím neprojevily.

Doplnění recenze ze dne 07.11.2011

Po roce a půl provozu bych si dovolil přidat pár poznatků. Auto má najeto cca 20000 km převážně v krátkých městských vzdálenostech do 10 km denně. Spotřeba se drží v rozumné hladině. Při ,, vyhlídkové,, jízdě se dá jet i za 4,5 l na 100 km. Vyzkoušeno na trase Opava - Ostrava. V rozmezí 5 až 5,5 l bez problémů v příměstském provoze bez nějaké eko jízdy. Při cestě do Chorvatska jsem naměřil průměrnou spotřebu 6,5 l na 100 km při obsazení třemi osobami a plném kufru. V autě vše funguje bez problémů, pouze bylo nutné vyměnit hadičku klimatizace v motorovém prostoru, prosakovala z ní kapalina. Líbí se mi rychle fungující topení, po ujetí jednoho km už začíná pěkně topit. V zimě jsem několikrát ocenil vyhřívaná sedadla, bylo to opravdu moc příjemné. Originální 15" kola jsou super, auto pěkně drží na cestě, ale veškeré rázy se přenáší do kabiny. Při použití zimních 14" pneu s velkým profilovým číslem je jízda mnohem komfortnější, ale člověk si zase nemůže v zatáčkách moc ,,vyskakovat,, . Stále si myslím, že Fabie je dobré auto, přesně plnící to, k čemu bylo určeno. A nezmění to ani velmi fundované názory rádoby odborníků na diskuzních fórech, kteří s tímto autem nikdy nejeli nebo mají své nároky úplně někde jinde. Dnes je již situace na trhu odlišná, nabídka v dané cenové kategorii je širší a je z čeho vybírat. V době psaní recenze neměla Fabie konkurenci.

Doplnění recenze ze dne 01.11.2014

Stav km nyní: 43 000 km

Uběhlo pár let a tak jsem se rozhodl přidat pár zkušeností. Auto bude mít za chvíli 6 let a má najeto 43000 km převážně v městském a příměstském provozu. Za celou dobu se neprojevila žádná další závada a vše funguje tak, jak má. Jediné náklady jsou na pravidelný servis a pojistky. Spotřeba se drží kolem 5,5 l/100 km. Auto krmím prémiovým benzínem z Globusu. Zdá se mi, že se s ním pocitově motor víc kamarádí. Je pružnější a ochotnější ke spolupráci. Z Karlovy studánky v Jeseníkách se mi podařilo bez potíží zajet do Opavy za 3,9 l, ale je pravda, že nebyl žádný provoz a rozhodně jsem nebyl brzdou provozu. Zdá se mi, že motor je živější a má víc než těch slibovaných 51KW. Pěkně se rozjíždí i z nízkých otáček na 4. stupeň od cca 40 km/hod. Pravda, není to žádné velké zrychlení, ale je plynulé bez cukání, motor to v pohodě zvládá. Dálnicím se poctivě vyhýbám, tam to auto nepatří :-). Tam ty koníky chybí, ale po městě super, bohatě stačí. Tempomat se pro mne stal silně návykový. Používám ho všude, kde je to použitelné. Hlavně v obci, alespoň si nemusím hlídat své bodové konto, tempomat to dělá za mne. Dále jsem zjistil, že parkovací senzory jsou fajn, ale začal jsem se na ně hodně spoléhat a kdyby selhaly, asi bych ,,ťuknul,, :-(. Jsou to příjemné vychytávky, ale člověk s nimi tak nějak otupí svou pozornost. Jelikož mají dnešní auta dobrou antikorozní ochranu, věřím, že spolu budeme ještě hodně dlouho.

Doplnění recenze ze dne 20.01.2017

Stav km nyní: 60 500 km

Tak jsem tady zase. Uběhl opět nějaký čas a já se chci podělit o další dojmy se soužití s ,,Fabkou,,. Současný stav tachometru je 60500 km. Auto stále funguje jak má. Neobjevily se žádné závady mimo běžná opotřebení ( stěrače, pneumatiky ...) Spotřeba se stále drží na dlouhodobém průměru pod 6 litrů. Auto jezdí krátké trasy, město a blízké okolí. Loni jsem byl vděčný za tuto kombi verzi. Ač je to relativně malé auto, odvezlo na dovolenou dvě horská kola, kufry a další vybavení a to vše vevnitř bez použití nosičů a jiných pomocníků. Jeli jsme samozřejmě ve dvou. Zatím nemám důvod měnit za jiné, mým potřebám stále plně dostačuje.

Doplnění recenze ze dne 02.05.2023

Stav km nyní: 108 000 km

Dalších 6 let je za námi a ,,fabka,, mi stále dělá společnost. Jezdí stále stejně spolehlivě a ničím nemilým mě zatím nepřekvapila. Musím říct, že i po těch mnoha letech a technickém pokroku je pro mne její výbava absolutně dostatečná. Samozřejmě došlo i na nějaké opravy, ale to jsou většinou drobnosti nebo jim vypršela životnost. Baterka už to měla za sebou (první) a tak šla loni do důchodu. Jediná trochu nákladnější oprava byla výměna ventilátoru větrání a klimatizace. Odporoučel se do věčných lovišť. Jinak se mění jen spotřební materiál jako pneumatiky, ramínka stěračů atd. Po čtrnácti letech se začíná objevovat první náznak koroze - spoj blatníku a prahu za levým předním kolem a koroze vnějšího pláště zadního tlumiče výfuku. Servis je prováděn pravidelně v souladu se servisní knížkou. Vzhledem k tomu, že je auto využíváno převážně na městský a příměstský provoz, očekávám ještě spolupráci minimálně po celou následující pětiletku. :-)

<
Přejít na standardní verzi stránky »