Zavřít recenzi

Mercedes-Benz 190 E 2.5-16V

“”
  • Rok výroby: 1990 
  • Typ motoru: 2.5-16v 
  • Stav km při koupi: 199 000 km 
  • Stav km nyní: 225 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Průměrná spotřeba: prům. 9,8/min. 7,5 /max.16 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.7
Klady:

Exkluzivní model E190 2.5-16v se vyráběl pouze v malosériové edici, jeho proporce, provoz a povaha této exkluzivitě odpovídá.

Předimenzovaný čtyřválec 195PS/235Nm je na 1300kg vůz opravdu silný agregát, takže libovolnost předjíždění a jistota mohutného záběru přenášená na zadní nápravu a zakusující se do asfaltu na šestnáctipalcových ráfcích s nízkoprofilovými pneu vás nutí s vozem neustále "dovádět".

Sportovní podvozek (ještě tvrdší než Sportline) je na táhlé kvalitní silnici a zatáčkách opravdovou lahůdkou. Je třeba si stále uvědomovat, že vůz, i když je to sedan, je ryze sportovní záležitostí (od výrobce je originální úprava obsahující snížení, rozšíření, laděné svody, interiér v kůži se čtyřmi anatomy, ve kterých se "nehnete") a proto spíš sedně těm, kdo mají rodinu a kufry, ale chtějí sporťák.

Model 2,5-16
má už sériově tak velkou výbavu, že uspokojí i náročné (vše v el., centrál, kůže, PC,ASD, ABS, servo a dostatečně silné brzdy).

Co napsat víc? Vůz je jako dnešní modely AMG - vysoký výkon, optická úprava, alu.kola - zkrátka pro ty, co chtějí z třídy E190 maximum luxusu a síly.

Zápory:

Na nekvalitní vozovce jsou tuhý sportovní podvozek a šestnáctipalcová kola (225-45 ZR16)spíše nevýhodou a auto poskakuje - bohužel v ČR je taková většina komunikací.

Na delších trasách (cesta na dovolenou) má člověk "vydrncaná záda" - v autě je znát snad i přejetí desetníku :-) Zprvu jsem si na auto musel zvykat a měl jsem z něj strach (vysoký výkon v poměru k "lehoučké" váze).

Tento model není moc vhodný na zimu i při sebelepším obutí, (těžký čumák a lehký hnaný zadek) i s asistenci ASD velmi často smýká - na ledovce ani nemluvím - proto jsem s ním v zimních měsících vůbec nejezdil.

Provozní náklady a údržba jsou vyšší - na druhou stranu je to přeci dravec a za exkluzivitu se platí. Některé díly jsou kvůli limitované sérii výroby velmi těžko sehnatelné, když, tak nesmyslně drahé - ale většina dílů je shodná s klasickou E190.

Vůz je jako ojetina těžko sehnatelný.

Závady a opravy na autě

Auto mám dva roky, za celou dobu byla porucha jen na alternátoru (výměna 3200,- Kč) a běžný servis (destičky,oleje,filtry,atd. ročně asi 10.000,- Kč).
<
Přejít na standardní verzi stránky »