Hodnocení a zkušenosti s autem
Klady:
Exkluzivní model E190 2.5-16v se vyráběl pouze v malosériové edici, jeho proporce, provoz a povaha této exkluzivitě odpovídá.
Předimenzovaný čtyřválec 195PS/235Nm je na 1300kg vůz opravdu silný agregát, takže libovolnost předjíždění a jistota mohutného záběru přenášená na zadní nápravu a zakusující se do asfaltu na šestnáctipalcových ráfcích s nízkoprofilovými pneu vás nutí s vozem neustále "dovádět".
Sportovní podvozek (ještě tvrdší než Sportline) je na táhlé kvalitní silnici a zatáčkách opravdovou lahůdkou. Je třeba si stále uvědomovat, že vůz, i když je to sedan, je ryze sportovní záležitostí (od výrobce je originální úprava obsahující snížení, rozšíření, laděné svody, interiér v kůži se čtyřmi anatomy, ve kterých se "nehnete") a proto spíš sedně těm, kdo mají rodinu a kufry, ale chtějí sporťák.
Model 2,5-16
má už sériově tak velkou výbavu, že uspokojí i náročné (vše v el., centrál, kůže, PC,ASD, ABS, servo a dostatečně silné brzdy).
Co napsat víc? Vůz je jako dnešní modely AMG - vysoký výkon, optická úprava, alu.kola - zkrátka pro ty, co chtějí z třídy E190 maximum luxusu a síly.
Zápory:
Na nekvalitní vozovce jsou tuhý sportovní podvozek a šestnáctipalcová kola (225-45 ZR16)spíše nevýhodou a auto poskakuje - bohužel v ČR je taková většina komunikací.
Na delších trasách (cesta na dovolenou) má člověk "vydrncaná záda" - v autě je znát snad i přejetí desetníku :-) Zprvu jsem si na auto musel zvykat a měl jsem z něj strach (vysoký výkon v poměru k "lehoučké" váze).
Tento model není moc vhodný na zimu i při sebelepším obutí, (těžký čumák a lehký hnaný zadek) i s asistenci ASD velmi často smýká - na ledovce ani nemluvím - proto jsem s ním v zimních měsících vůbec nejezdil.
Provozní náklady a údržba jsou vyšší - na druhou stranu je to přeci dravec a za exkluzivitu se platí. Některé díly jsou kvůli limitované sérii výroby velmi těžko sehnatelné, když, tak nesmyslně drahé - ale většina dílů je shodná s klasickou E190.
Vůz je jako ojetina těžko sehnatelný.