Zavřít recenzi

Wartburg 353 tourist

“Levný, spolehlivý, praktický.”
  • Rok výroby: 1984 
  • Typ motoru: 992 
  • Stav km při koupi: 38 000 km 
  • Stav km nyní: 45 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 7.7
Stali jsme se šťastnými majiteli trošičku letitého W 353 tourist, pro šedobílou barvu dostal jméno Moby Dick - opravdová velryba, pokud se bavíme o "kufru".

Mimochodem : Už od začátku výroby, tj. konce 60 -tých let, má "MODUBOARD" teď znovuobjevený u Citroenu C3 - dvoupatrový zavazadelník.

Výkony si W 353W příliš nezadá s Favoritem nebo Felicií, dvoutakt je příjemně živý a lehce dosahuje rychlosti přes 140 km/h. I potom zůstává příjemně stabilní a ovladatelný. Brzdy ( vpředu kotouče a čtyřpístkové třmeny ) sice nemají posilovač, ale bohatě stačí pro razantní zpomalení. Světlá výška vozidla dovoluje bezproblémové výlety do terénu. Wartburg dojede kamkoli, odveze cokoli, chytá i v mrazu na křivý pohled, snadno se řídí, samozřejmě není to žádný sporťák. S volnoběžkou bumbá tak něco mezi 7-8 l/100km, jezdím na speciál s olejem Mogul TS v poměru 1 : 50-55. Současně díky volnoběžce není problém podřazovat bez spojky ( volnoběžka ji nahrazuje ) a vypínat motor na křižovatkách.

Interiér je velmi prostorný, pohodlný, a to nejsem zrovna drobeček ( 180 cm ). Vzadu se ani čahouni nemusí krčit.

Náhradních dílů je dost, originálních i z druhovýroby v Polsku a Maďarsku. Stojí pár šestáků a vydrží. Něco pasuje ze Škodovek.

Shrnutí : vadí mi pouze to, že se W 353 už nevyrábí - jinak bych si koupil nový a byl určitě dlouhé roky spokojený.

Závady a opravy na autě

Občas ulomený drát, prasklá žárovka, zatuhlé relé, strávená hadička či těsnění, trocha špíny nebo rezu.

Protože všechno je v pohodlném dosahu a nesmírně promyšleně navrženo, většina oprav se omezí na :

rozeber - zahoď - dej nové za pár kaček - smontuj a jdi od toho.
<
Přejít na standardní verzi stránky »