Hodnocení a zkušenosti s autem
Jedná se o sedan, vozidlo střední třídy, délka 4226 mm, hmotnost 1050 kg. Vůz má klasickou koncepci (motor vpředu, pohon zadní nápravy).
Motor měl dva filtry oleje (klasický + odstředivý), životnost kolem 250 000km. Motor byl poměrně spolehlivý
Spojka suchá, třecí jednokotoučová.
Převodovka čtyřstupňová, později pětistupňová.
Rozvodovka s diferenciálem (kuželovým se dvěma satelity).
Pětimístná karoserie, čtyřdvéřová.
Výhody: - spolehlivý motor, dlouhá životnost
- jízdní pohodlí (na svou dobu)
- poměrně tichý chod motoru
- prostornost (šířka 137 cm ve výši loktů vzadu)
- prostorný zavazadlový prostor (385 l)
- výbava
- kotoučové brzdy na všech 4 kolech s posilovačem
a s omezovačem brzdného tlaku na zadní nápravě
- klasická koncepce pohonu
- účinné topení
Nevýhody: - vysoká spotřeba paliva (10 litrů/100 km při
při spořivém stylu jízdy, na dlouhé trasy
průměr 7,3, v zimě kolem 15 l/100 km)
- řízení jde ztuha (řízení šnekové s kladkou)
- při větším zatížení drhnutí zástěrkami o silnici
- vysoké náklony v zatáčkách
- mělký zavazadlový prostor (30 - 35 cm na výšku)
- horší průchodnost terénem
Maximální rychlost byla 145 km/h při plném zatížení.
Zrychlení z 0 na 100 km/h bylo za 18 s.
Perlička na konec - "Poláček" překonal v roce 1973 tři světové rekordy (na 25 000 km, 50 000 km a 25 000 mil). Tento vůz jsme vlastnili zhruba 10 let, procestovali jsme s ním pořádný kus naší země, nikdy nás neodtáhli na laně, pouze jednou jsme zůstali stát a to kvůli špatnému benzínu.
I přes značný výčet poruch mám stále toto auto rád.
Ve své době to bylo podle mého názoru dobré auto.
Ještě na vysvětlení toho zavazadlového prostoru pro případně šťouraly - prostorný byl, ale byl mělký, kvůli rezervnímu kolu umístěnému pod jeho dnem.