Zavřít recenzi

Polski Fiat Polski Fiat 125 p

“Pohodlí, prostor, vysoká spotřeba”
  • Rok výroby: 1977 
  • Typ motoru: 1300ccm 
  • Stav km při koupi: 52 000 km 
  • Stav km nyní: 114 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 let
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

2
 
Hodnocení celkem 4.2
Jedná se o sedan, vozidlo střední třídy, délka 4226 mm, hmotnost 1050 kg. Vůz má klasickou koncepci (motor vpředu, pohon zadní nápravy).

Motor měl dva filtry oleje (klasický + odstředivý), životnost kolem 250 000km. Motor byl poměrně spolehlivý

Spojka suchá, třecí jednokotoučová.

Převodovka čtyřstupňová, později pětistupňová.

Rozvodovka s diferenciálem (kuželovým se dvěma satelity).

Pětimístná karoserie, čtyřdvéřová.

Výhody: - spolehlivý motor, dlouhá životnost
- jízdní pohodlí (na svou dobu)
- poměrně tichý chod motoru
- prostornost (šířka 137 cm ve výši loktů vzadu)
- prostorný zavazadlový prostor (385 l)
- výbava
- kotoučové brzdy na všech 4 kolech s posilovačem
a s omezovačem brzdného tlaku na zadní nápravě
- klasická koncepce pohonu
- účinné topení

Nevýhody: - vysoká spotřeba paliva (10 litrů/100 km při
při spořivém stylu jízdy, na dlouhé trasy
průměr 7,3, v zimě kolem 15 l/100 km)
- řízení jde ztuha (řízení šnekové s kladkou)
- při větším zatížení drhnutí zástěrkami o silnici
- vysoké náklony v zatáčkách
- mělký zavazadlový prostor (30 - 35 cm na výšku)
- horší průchodnost terénem

Maximální rychlost byla 145 km/h při plném zatížení.
Zrychlení z 0 na 100 km/h bylo za 18 s.

Perlička na konec - "Poláček" překonal v roce 1973 tři světové rekordy (na 25 000 km, 50 000 km a 25 000 mil). Tento vůz jsme vlastnili zhruba 10 let, procestovali jsme s ním pořádný kus naší země, nikdy nás neodtáhli na laně, pouze jednou jsme zůstali stát a to kvůli špatnému benzínu.

I přes značný výčet poruch mám stále toto auto rád.

Ve své době to bylo podle mého názoru dobré auto.

Ještě na vysvětlení toho zavazadlového prostoru pro případně šťouraly - prostorný byl, ale byl mělký, kvůli rezervnímu kolu umístěnému pod jeho dnem.

Závady a opravy na autě

Typická porucha pro tento model - zatuhnuté pístky v brzdových třmenech kotoučových brzd - nutné rozebrání a vyčištění.

Běžné spotřební věci - výměna olejů, filtrů, zapalovacích kabelů, kulových čepů, pneumatik (pouze letní), klínového řemene alternátoru a větráku chladící soustavy, výměna spojky, seřízení zapalování, volnoběhu, ventilů, svíček, jejich výměna, výměna prasklých žárovek, akumulátoru, stíračů. Přestříkání, výměna tlumičů. Seřízení geometrie přední nápravy.

Promazání a seřízení mechanizmu ruční brzdy.

Výměna spínací skříňky.

Výměna převodky řízení.

Provedeno antikorozní opatření karoserie v podobě očištění a natření nátěrem jak podvozku tak blatníků a podběhů.

Oprava ovládání sytiče karburátoru.

Oprava uchycení spojovacího hřídele.

Výměna ostřikovače.

Zatékání do vozu.
<
Přejít na standardní verzi stránky »