Zavřít recenzi

Ford Escort Combi 1.8D 44kW

“dostačující”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 1.8D 
  • Stav km při koupi: 196 000 km 
  • Stav km nyní: 237 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6.5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 7.2
Tak jsem po dvouletém užívání prodal svou němou tvář(můj bývalý Escort) a je načase abych zhodnotil soužití s tímto vozem.
Před dvěma lety jsem hledal levný, přiměřeně prostorný a hlavně funkční vůz. Vybíral sem mezi mercedesem 190D z roku 86 a Fordem Escortem combi 1.8D z roku 96. Nakonec po zralé úvaze zvítězil Escort,hlavně kvůli karoserii kombi a roku výroby.Dal sem za něj 45000kč a vyrazil vstříct uživatelským přednostem.
Vůz byl diesel bez turba,bez klimatizace a víceméně spartánský až chudý. Na druhou stranu co v autě není, nemůže se pokazit. A to musím potvrdit, že ačkoli se mnoho lidí podle recenzí s elektrikou ve fordech potýká, já sem neměnil ani prasklou žárovku.Když nepočítám rozbité přední světlo o hroudu zmrzlého sněhu.
Jiná kategorie je karoserie. Po důkladnějším prozkoumání sem zjistil, že od Fiatů a škodovek jsem žádný výrazný posun neučinil a jako u obou předchozích Fiatů jsem se po hlavě vrhl do vyvařování podlahy zde spestřené o části prahů a nosníky zadní nápravy. Měl už sem v tom tedy docela praxi a po týdnu odstrojování prskání a nastrojování, jsem byl spokojen. Karoserie(u forda nevídáno) jako nová.
Víceméně provozní věci jako přední ramena,ruční brzda,destičky,žhaviče a pak nějaký ten olej a filtry jsem svépomocí pořídil opravdu za slušné ceny. Tím chci pochválit skvělou dostupnost a ceny náhradních dílů.
Po těchto opravách a údržbách jsem vůz využíval každodenně bez závažnějších pochybení, jen při prvních mrazech jsem zjistil, že pokud baterka neni 100%, je to stejné jako by nebyla vůbec. Ale když sem si hlídal stav nabití akumulátoru,nepřekvapilo mně ani -27stupňů celsia,které nám zde na vysočině minulý rok zima nadělila.
Pokud tedy pominu tragický výkon motoru,který ovšem přesto nezaostává silným zvukovým projevem(kultivovanost je pro něj sprostý slovo) a slabší výbavu, pro nenáročného uživatele je tento vůz dostatečný, ba někteří dobrodruzi, kteří jezdí jen na vsi kolem kostelní věže by ho mohli považovat i za plně vyhovující.
Takový jest závěr a chtěl bych tímto oponovat zarputilím odpůrcům a vyvracet tak heslo, že vše od F je FUJ (Fiat,Ford a fšechny francouzký auta).

Závady a opravy na autě

Prasklá hadička přepadu nafty.
<
Přejít na standardní verzi stránky »