Hodnocení a zkušenosti s autem
Ahoj, tento vůz jsem si vybral po delším vybírání co dalšího za auto. Bohužel jsem se nechal zmást vzhledem, i když mi plno lidí radilo ať Lagunu II neberu.
Udělal jsem si co jsem chtěl a vůz zakoupil. Byl jsem druhý majitel. Vybral jsem si hatchback v šedé metalíze a ve výbavě Expression. Auto bylo velmi pohodlné a byl jsem z něj naprosto unešený.
Po fábce SDi to bylo letadlo s opravdu krásnou výbavou. První zklamání nastalo u spotřeby. Pod 6,5L jsem se nedostal téměř vůbec a to jsem auto šetřil, brzdil a přidával s rozmyslem a navíc auto mělo i šestku. Pokud jsem jezdil tak nějak normálně, byl jsem na 7L nafty a to myslím okresky a z malé části město.
Další zklamání následovalo po výměně oleje a sledování jeho úbytku, kdy jsem každých cca 1000 km doléval tak 2-3dcl oleje. Vrtulka v turbu měla hodně velké vůle ve všech směrech. Další věc byl cd přehrávač, který občas cd vysunul a pak ne a ne. Další byl ten kastlík co skrývá autorádio. Pár zavření a otevření a už zůstal trvale otevřen:(
Později začlo v motorovém prostoru něch chrastit, jakoby od turba. Zaslepil jsem EGR ventil, vše vyčistil a zvuk ne a ne přestat. Aby toho nebylo málo, stalo se mi v práci, že jsem už i nenastartoval:( Svítila kontrolka imobilizéru. Druhý den již ok. Do týdne se závada opakovala a mě bylo jasné, že auto už nechci. Není na něj spoleh!!! Auto jsem odvezl do Renaultu, provedli diagnostiku a prý mi odešla karta, čtečka karty a zámek volantu. Za diagnostiku jsem zaplatil 2000,- a kupodivu auto zase nastartovalo. Karta a i čtečka byla v pořádku, tím jsem si byl jist. Oddekloval jsem kryt pod volantem, kam nebylo leta sáhnuta, demontoval "šikovný" elektronický zámek volantu a zjistil jsem, že na tyči volantu se nachází zapadlá podložka, která je na štorc. Podložku jsem vyrval ven a zámek začal fungovat a vše už bylo ok a auto jezdilo tak jak mělo. Další závada byla šesti stupňová převodovka, která již z výroby není moc domyšlená a občas zlobí synchrony. Nesvítící panel klimatizace už je jen drobnůstka, která se dá opravit svépomocí pomocí pájky a znovupřepájení tištěných spojů - je tam studený spoj.
Bohužel jsem auto raději prodal, neměl jsem už na něj nervy.
3 měsíce mi stačily a za sebe toto auto nikomu nedoporučuji.
Po delší době jsem volal novému majiteli a do měsíce se mu vysypala komplet spojka, odešlo turbo a již zmiňované chrastění u motoru byl vysypaný katalyzátor a aby toho nebylo málo, musel měnit zadní kotouče s ložisky, což je docela slušná pálka:(
Jsem rád, že se mi vůz podařilo prodat a už nikdy nic od Renaulta!!!