Hodnocení a zkušenosti s autem
Vůz pohledný, motor rozhodně není pro sportovní jízdu, ale relativně úsporný, kultivovaný a pro padesátníka s maminou bez problému k dopravě na chalupu a zpět. Uvažoval jsem původně počkat na Fluence, ale praktické zkušenosti s pátými dveřmi rozhodly, byť jsem názoru, že Fluence je designově ještě povedenější a kombíky se také povedly.
Diskutabilní jsou vložené "podlahy" v kufru, rozhodně by pomohlo alespoň nějaké upevnění. Koberce z materiálu, který se hůře "luxuje", ale i to se dá zvládnout. Kdysi jsem měl služební R Safrane a nehledě na rozdíl třídy je Mégane III rozhodně na "francouze" tvrdší v odpružení než bychom čekali.
Po cca 15 tis. km se začíná při rychlosti kolem 130 km/h projevovat hlučně výfuk, chystám se na něj podívat /viz recenzce francouzských různých webových stránek, kde se poukazuje na problémy s výfukovým potubím/.
Majitelků ropných verzí doporučuji některé tyto stránky navštívit, je tam mnoho postřehů k problematice "děr" v tahu 1,5 TDCi aj.
Spotřeba se pohybuje kolem 6,7 lt/100 km s tím, že v průměru 25% jízd absolvuji s "courákem" a 10% v mětském provozu.
Výrobce na krytu plnění nádrže uvádí možnost jezdit na oct. č. 95 nebo 98. Zkusil jsem na plnou nádrž 98, není zásadní rozdíl. Je to spíše úlitba postupnému přechodu západní Evropy na standard 98 oct.?
Po mizerných zkušenostech s pneu Continental na své býv. Octavii jsem měl ze stejného "obutí" strach na Méganu, ale je to o něčem jiném. Na zimu mám sadu pneu Kléber, také OK.
Je třeba si připustit, že s krátkým HB Mégane III vyráběný ve Španělsku (?) se tak trošililinku včacíme do doby nedávné, tj. "dodo" (dodělej si doma). Tedy kdo má běžnou dílnu na chalupě či doma a trpělivost si věci /hlavně doporučuji plastové podběhy/ zkontrolovat na novém autě a ev. dotáhnout, nebo koho to dokonce baví - má zde svoji rozumnou příležitost.
Na závěr poznámky:
- byl jsem postižen krupobitím v Praze. Vše přežilo bez vady jenom přední kapota (patrně z důvodu bezpečí při nárazu) utrpěla několik ďolíčků. A tak technik (až se k němu konečně dostanu) rozhodne zda se bude měnit "haupna" či vytláčet. Překvapivě vydržela střecha, která při mytí rukou a přitlačením na ní pod rukou pruží a máte pocit že je z "papíru";
- za akční cenu kdy jsem vozík v průběhu krize pořídil je to dobrá volba. Pochopitelně že neobdržíte pozinkovanou karoserii a úplně špičkovou "finition", nicméně výbava je i na základní model (příplatek jenom barva, rádio a tažné zařízení) dost dobrá;
- v době kdy se stále více vyžaduje plnění všelikých limitů je jistě dobré splňovat EURO 5