Zavřít recenzi

Renault Megane Megane III HB, 1,6 (100 ks)

“Za tu cenu dobrá volba”
  • Rok výroby: 2009 
  • Typ motoru: 1,6 (16V, 100 ks) 
  • Stav km při koupi: 23 km 
  • Stav km nyní: 16 538 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 17 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.2
Vůz pohledný, motor rozhodně není pro sportovní jízdu, ale relativně úsporný, kultivovaný a pro padesátníka s maminou bez problému k dopravě na chalupu a zpět. Uvažoval jsem původně počkat na Fluence, ale praktické zkušenosti s pátými dveřmi rozhodly, byť jsem názoru, že Fluence je designově ještě povedenější a kombíky se také povedly.
Diskutabilní jsou vložené "podlahy" v kufru, rozhodně by pomohlo alespoň nějaké upevnění. Koberce z materiálu, který se hůře "luxuje", ale i to se dá zvládnout. Kdysi jsem měl služební R Safrane a nehledě na rozdíl třídy je Mégane III rozhodně na "francouze" tvrdší v odpružení než bychom čekali.
Po cca 15 tis. km se začíná při rychlosti kolem 130 km/h projevovat hlučně výfuk, chystám se na něj podívat /viz recenzce francouzských různých webových stránek, kde se poukazuje na problémy s výfukovým potubím/.
Majitelků ropných verzí doporučuji některé tyto stránky navštívit, je tam mnoho postřehů k problematice "děr" v tahu 1,5 TDCi aj.
Spotřeba se pohybuje kolem 6,7 lt/100 km s tím, že v průměru 25% jízd absolvuji s "courákem" a 10% v mětském provozu.
Výrobce na krytu plnění nádrže uvádí možnost jezdit na oct. č. 95 nebo 98. Zkusil jsem na plnou nádrž 98, není zásadní rozdíl. Je to spíše úlitba postupnému přechodu západní Evropy na standard 98 oct.?
Po mizerných zkušenostech s pneu Continental na své býv. Octavii jsem měl ze stejného "obutí" strach na Méganu, ale je to o něčem jiném. Na zimu mám sadu pneu Kléber, také OK.
Je třeba si připustit, že s krátkým HB Mégane III vyráběný ve Španělsku (?) se tak trošililinku včacíme do doby nedávné, tj. "dodo" (dodělej si doma). Tedy kdo má běžnou dílnu na chalupě či doma a trpělivost si věci /hlavně doporučuji plastové podběhy/ zkontrolovat na novém autě a ev. dotáhnout, nebo koho to dokonce baví - má zde svoji rozumnou příležitost.
Na závěr poznámky:
- byl jsem postižen krupobitím v Praze. Vše přežilo bez vady jenom přední kapota (patrně z důvodu bezpečí při nárazu) utrpěla několik ďolíčků. A tak technik (až se k němu konečně dostanu) rozhodne zda se bude měnit "haupna" či vytláčet. Překvapivě vydržela střecha, která při mytí rukou a přitlačením na ní pod rukou pruží a máte pocit že je z "papíru";
- za akční cenu kdy jsem vozík v průběhu krize pořídil je to dobrá volba. Pochopitelně že neobdržíte pozinkovanou karoserii a úplně špičkovou "finition", nicméně výbava je i na základní model (příplatek jenom barva, rádio a tažné zařízení) dost dobrá;
- v době kdy se stále více vyžaduje plnění všelikých limitů je jistě dobré splňovat EURO 5

Závady a opravy na autě

Zatékání do prostoru rezervního kola, chybějící lišta "okap" z plastu v motorovém prostoru, chybějící šroub připevnění tažného zařízení (český dodavatel), chybející a nedotažené plastové "matice" plastových podběhů kol, lehké poklesávání skel oken z. dveří po dlouhodobém ježdění na silnicích české "kvality", podivný systém regulace výšky opěrek hlavy (někdy potřeba mít 3 ruce). Z hlediska kvality provedení /nevadí funkčnosti/ udivující oreznutí předních náhonových os, které nejsou nijak lakovány, resp. ošetřeny. Odpadly obě pryžové "patičky" zadní vložené poličky za oknem, siloprén to "spravil". Konstrukčně chybně provedený odvod vody od stěračů pod oknem. Stačí směs pylu a vody a jsou "zalepené".
<
Přejít na standardní verzi stránky »