Zavřít recenzi

Ford Mondeo 2.0 TDCi 85kW

“Ford Mondeo MKIII s motory TDCi je perfektní dokud se neobjeví závada na motoru, nedoporučuji těm kteří hledají úsporný vůz.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru: 2.0/TDCi 
  • Stav km při koupi: 105 000 km 
  • Stav km nyní: 130 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

4
 
Hodnocení celkem 6.0
Zakoupil jsem tento vůz osobně v SRN po 1 majiteli se servisní historií a na 1. pohled vůz vypadal velmi zachovale. Z počátku jsem byl s vozem velmi spokojený hlavně díky perfektnímu podvozku a objemnému zavazadlovému prostoru, kde se dalo spát při sklopení zadních opěradel.

Po krátké chvíli užívání vozu se začaly objevovat problémy. Sporadicky začala blikat kontrolka žhavení a zároveň radikální pokles výkonu motoru. Po 3 diagnostikách bylo potvrzené vadné turbo (konkrétně elektronický regulátor). Při 1. diagnostice za 400,-Kč u firmy BOSCH v Mladé Boleslavi mi bylo technikem sděleno, že hlásí blíže neurčitelnou závadu a je tedy potřeba zajet do autorizovaného servisu. V autorizovaném servise mi po 2.5h za 890,-Kč sdělili že diagnostika hlásí nějaký blíže nespecifikovaný problém kolem turba a že pro bližší diagnózu se budu muset objednat na podrobnější kontrolu, která bude stát zhruba 2000,-Kč !!!! Diletanti!! Zavolal jsem do servisu Ford v Praze a dohodl si tam termín na 2. den kde mi opět za 890,- Kč s jistotou sdělili, že mám vadné turbo a hned nabídli výměnu za nové za cenu 45 000,- Kč ! V neautorizovaném servisu za to samé chteli o 10tis. méně. Velmi nepříjemná zkušenost :-(

V zimě byly problémy s chodem motoru, při větších mrazech kolem -20C problikávala opět kontrolka žhavení, motor vynechával a občas se i zcela zastavil.

Průměrná spotřeba kolem 7L/100km mi na dieselový motor o výkonu 85kW přijde poměrně hodně.

Závady a opravy na autě

Po ujetí cca 5000km vypověděl službu elektronický regulátor turbodmychadla (bohužel nejde koupit jako samostatný díl a je nutné vyměnit celé turbo) Oprava za cca 35tis. vč. montáže. :-/

Při 120tis. km začala klepat řemenice klikové hřídele . Zakoupli jsem novou zn. FEBI, která se po ujeti 6000km zcela rozpadla!

Přestal fungovat zámek kapoty (při oprave je nutné zničit masku chladiče aby se dalo dostat k samotnému zámku)
<
Přejít na standardní verzi stránky »