Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je služební a mám ho k trvalému užívání.
Abych začal nějak hezky, tak musím říct že vzhledově je auto docela povedené. Co se týká podvozku ten je velmi příjemný a pohodlný. Na to, jak je auto relativně malé, tak se tam vejde poměrně dost. Dokonce i jízda ve čtyřech lidech není uplně úmorná přetlačovaná. Bohužel tím všechny klady končí.
Dnes už má po necelém roce najeto cca 61300 km. Od začátku se řeší problém s cukáním a dušení motoru při ranních startech a to i v létě. Dále sedadlo řidiče je výškově stavitelné, jenže nastavené vydrží tak maximálně jeden den. Rano když sednu do auta tak sedím doslova na podlaze a zase musím zvedat. Občas musím zvedat i v průběhu dne. Podotýkám že sedadlo komplet vyměnili v necelých 10000 km
O opravu motoru se už pokoušely několikrát, ale zatím marně. Vyměnili všechno možné. Začalo to řídící jednotkou, a pak to pokračovalo komfortní jednotkou, modulem zapalování a čidlem teploty. Přesně ve 30000 km, kdy druhý den ráno mělo jít auto na garanční prohlídku "umřelo".
Shodou okolností to bylo v den, kdy jsme ráno letěly rodit do porodnice a odpoledne už jsem odtamtud neodjel. Následoval odvoz odtahovkou do servisu. Předal jsem jim seznam všech zmiňovaných závad a začaly to řešit. Po týdnu se mi vrátilo auto, které sice jelo, ale rozhodně to nebylo super. Krom toho mi značkový servis poškodil gps přihlašování do knihy jízd. Prostě utrhaly dráty od čtečky a bylo jim to jedno. Při předání vozu jsem si toho všiml protože nešla načíst jízda. Majitel servisu mi v 17:00 oznámil že vzhledem k tomu že už tam nikoho nemá, tak ať s tím přijedu v pondělí. To je prosím chování autorizovaného servisu. Dále bylo celé auto docela pěkně zamazané od oleje a maziv. Sedačky mírně, ale volant a podlaha to stálo za to. V životě mě ten servis už neuvidí i kdybych to měl v případě nepojízdnosti odtlačit za hranice města. Dále se v dalším průběhu kilometrů opět začal projevovat problém s čidlem teploty. Občas to na display psalo F, občas třeba - 40 stupňů. Nejhorší to bylo v těch vedrech v létě, kdy kvůli tomu nejela klimatizace a ještě to foukalo do vozu ohřátý vzduch. Když jsem čidlo z nárazníku sundal a odpojil rozsvítilo se na displey obligátní F a klima jela. Bohužel při deštích, či ranní rose se teplota stejně nesmyslně ukazovala. S blížícím se 60000 km proběhem začal motor vydávat podivné zvuky, nejčastěji kolem 2500 a 3500 ot/min - podobný zvuk vydávala felicie když jí chrastil řetěz
Na závěr bych řekl, že dnešní vozidla nejsou stavěná na vůbec žádnou výdrž. Neumím si představit že toto auto bude muset být v provozu ještě 2 roky. Je to hrozná olejnička, kdy olej teče kolem všeho možného, žere to snad i trávu kolem silnice a pořád v tom něco drnčí.