Hodnocení a zkušenosti s autem
Přiznám se, že už jsem na tomto serveru dlouho nebyl a tak mne překvapil styl nyní přidávaných recenzí. Někdy před deseti lety sem přispívali lidé, kteří si s autem, které recenzovali , nejdřív něco najezdili a pak o tom ostatním sdělili to podstatné. Nyní je to, zdá se , jinak. V podstatě zde žádný popis není. Majitel jen napíše, co koupil, potupí nevybíravými slovy ostatní značky ( chrochtávie, italský šroty, bramboráky atd) a pak si s vyznavači potupených vozů vyměňuje impertinence do ztracena. Připadá mi to jako ztracený čas.
No nic, vrátím se k Previi. Moc se o ní na netu nedočtete. Já po tomhle autě pokukoval asi deset let, ale drželo si bohužel cenu moc vysoko, inu Toyota. Až poslední rok se ,zaplaťpámbůh pro obyčejné lidi, ceny ojetin zřítily na úroveň většího nákupu v Kauflandu a tak si člověk může občas dopřát i nějakou tu zajímavost pro radost. A že jí v tomhle případě je hodně! Do rukou se mi totiž dostal nějaký zajímavý model z roku 91, který je sice GL ( údajně vyšší výbava), avšak kromě el. oken totální holina, bez ledničky a klimy, ale s 8mi místy v techničáku, tedy mikrobus s tažným na 1600 kg. Co to znamená pro naši vodáckou partu nemusím snad ani dodávat.. je jasné, že všechy systémy fungují , okna jezdí, velký šíbr nepropouští a motor táhne jako šílený. Dcera si na poslední sedadla hned nastěhovala plyšáky a pokřtila Previi jménem Sněhurka ( je bílá ). Dodávám, že žena má pro změnu červený Peugeot 205 v automatu, který se zase jmenuje Karkulka.... inu děti.
Jízdní dojmy jsou zatím následující: auto je velké a prostorné, když se chci v sedadle o rozměrech ušáku protáhnout, nic mi nebrání. Po voze se lze s trochou nadsázky procházet i za jízdy a je z něj proti malým autům super přehled, což má na posouzení situace na silnici dost podstatný význam. Všechny ovládací prvky jsou jednoduché, logické a po ruce, jen si je třeba zvyknout na ručku vlevo od sedadla.
Motor je umístěn pod podlahou mezi řidičem a spolujezdcem a tak má Previa jízdní vlastnosti motokáry a to si nedělám legraci a už se těším na zimu.
Navzdory tomu,že auto má už občanku, startuje na cvrnknutí a motor má tak tichý volnoběh, že jsem po začátku musel pořád koukat na otáčkoměr, abych zjistil, jak na tom jsem. Nevím, jestli se to nepříčí nějakým přírodním zákonům,ale zdá se, že výfuk je ještě původní, nebo Němci ( vozidlo je z Deutschlandu) montují originální náhradní díly........ Co se týče spotřeby, tak mohu posloužit jen údaji ze srpna, tudíž žádné extrémní teploty a zimní gumy a spotřeba je necelých 9 litrů, takže na zimu počítám tak s dvanácti a to je, vzhledem k užitkovosti vozu, řekl bych bratelné. Dokonce se mi to zdá rozumější, než utrácet nesmysly za 1,9 common rail, rok se kochat spotřebou o 1,5 litru menší a pak vypláznout padesát litrů za nové vstřiky. Motor 2,4 multistřík a rozvod řetězem je prostě sázka na jistotu. Podvozek nemá slabá místa, všechno je bytelné a nejsou zde poddimenzované díly , ekonomicky převzaté z osobních aut menších rozměrů a váhy, které tak trpí v evropských VANech, ani tuhá zadní náprava, jako ve VANech amerických.
Závěr: jestli chcete získat za rozumný peníz ( v tomto případě i s ekodaní a přihlášením 35 000,-) dobře udělané a hlavně užitečné auto ( mimoto je , alespoň pro nás , krásné, i když má nějaké ty šrámy):o), nebojte se do Previe I. generace jít. Nechte si nějaké peníze stranou pro případ nutných investic, ale jestli minulý majitel nekašlal na údržbu, třeba je nakonec budete moci utratit za jen za benzín a za rozdíl mezi Previí a Multivanem si dopřát cestu kolem evropy. Pokud si tuhle vysloveně pochvalnou recenzi přečte i nějaký majitel Previe, nechť se mi z kolegiality ozve, informací není nikdy dost a předem díky....