Zavřít recenzi

Ford Sierra kombi

“Elegantní, spolehlivý a prostorný vůz za rozumné peníze. ”
  • Rok výroby: 1990 
  • Typ motoru: 2.0 DOHC 88kW 
  • Stav km při koupi: 180 000 km 
  • Stav km nyní: 220 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 8 let
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 9.2
Jízdní a užitné vlastnosti své Sierry kombi mohu posat pouze v superlativech. Ohromný prostor vzadu i vpředu. Jízda jako v korábu, který proplouvá zmatkem na silnici s přezíravou elegancí. Fantastická rezerva výkonu, umožňující rychlé předjetí nebo bezproblémové ježdění v rakouských Alpách. Kromě případu s benzínovou hadičkou jsem nikdy nezůstal stát, nikdy mě nemuseli odtáhnout. V autě jsem se 2x stěhoval a odvezl s ním při jedné jízdě objem nákladu, který by se vešel tak do Š 1203 nebo podobné dodávky. Na dálnici v pohodě 160km/h, 180-190 bylo už maximum. Spotřeba taky rozumná. Design Sierry v provedení kombi je navíc krásný i po čtvrt století od uvedení do výroby. Na auto se už ovšem musí shánět náhradní díly většinou po bazarech a protože nejsem žádný kutil ani automechanik, budu se s ním muset rozloučit, i když ještě znovu prošlo tech. kontrolou. Bude mi ale chybět a váhám, co si pořídím po něm. Bude to zase ojetina, ale nevím, kde hledat tu kombinaci spolehlivosti, výkonu, prostoru a elegance za tak malé peníze. Sierru jsem kupoval za 60 000 Kč a během 8 dalších let jsem do ní investoval na opravách cca dalších 60 000. To není málo, ale byly to peníze rozložené v čase, nemusel jsem je zaplatit hned při koupi. Takže sečteno a podtrženo - Sierra si získala natrvalo mé srdce. Pokud si po ní nekoupím škodovku, bude to asi zase nějaký Ford.

Závady a opravy na autě

V průběhu let se vyskytly nějaké ty starobní nemoci - byl jsem 4. majitel a auto jsem koupil v českém bazaru jako 12leté. Ale prvních 5 let prožilo ve Švýcarsku s pravidelným servisem, u auta je dodnes originální servisní knížka. Musely se dát nové obě výztuhy pod kufrem (koroze), vyměnit spojka, střední a koncový díl výfuku. Po letech se zkratovalo zadní světlo - propálily se tam kanálky, kterými vedou vodiče. Výsledkem bylo, že zmatkovaly různě směrovky. Opravil jsem si to sám tím, že jsem v tom plastovém dílu vše vyčistil a vybrousil. Začal téct chladič - nalil jsem tam chemickou směs koupenou na pumpě a už 5 let to dokonale drží. Musel se udělat ochranný nástřik spodku proti korozi a vyměnit lem zadního blatníku. Pak ještě myslím měnili nějaká péra u předních kol. Jednou se urvala jakási hadička, kterou teče benzín z nádrže. Auto jsem musel zastavit, shodou okolností 100 m od non stop autoservisu - neuvěřitelné :-) Co se týká motoru, neměl za 8 let mého vlastnictví sebemenší závadu, běžel jako hodinky.
<
Přejít na standardní verzi stránky »