Hodnocení a zkušenosti s autem
S Beruškou jsem absolvoval minulý měsíc přes 7000km (Švédsko, Lucembursko, Německo + nějaké popojíždky, když bylo potřeba). Ve štychu mě nenechalo, i když jsem kvůli zasekávajícímu se plynu musel několikrát stavět.
Motor: Velice pružný. Na svoji kubaturu velmi silný (40kW), s 950kg dokáže pěkně zahýbat. To ovšem končí v kopcích. Tam to nechci trápit, radši řadím dolů. Řekl bych, že na 5. rychlostní stupeň zrychluje celkem slušně až do 110km/h (na svou kubaturu). Potom už je znát odpor vzduchu. Poměrně krátce zpřevodovaný. 3000rpm má těsně pod 100km/h.
Podvozek: Poměrně dobře vyladěný. Lehce se naklání do zatáček (auto je na podvozek vysoké). Hezky filtruje příčné nerovnosti, ale nesnáší dlažební kostky (kočičí hlavy). Na nich si člověk připadá jak ve velkém vibrátoru. Pozor na díry v silnici. Drobné filtruje, do velkých skočí a auto rozhodí. Podvozek zvládá s přehledem rychlost do 120km/h. S autem jsem jel 150km/h (díky zaseklému plynu - potřeboval jsem se dostal včas do přístavu na trajekt) a rozhodně jsem neměl pocit, že by auto plavalo, nebo že by mi ujížděla kontrola.
Kastle: Nevím, jestli je to pozink, ale rezne minimálně. Pozor na hluboké škrábance. Já na samotné kastli prakticky nic nemám. Teď jsem opravoval začínající velmi lehkou korozi pod rezervou v kufru, pár flíčků 1x1cm na nádrži a prostor nad chladičem - ten dostává zabrat, pozor na to, rezne zespodu a pod plasty!
Prostor, místo atd.: Venitř je autí útulné, poměrně velké, na to, co je to za prcka. Na předních sedačkách je poměrně slušné místo. Gól pro auto byl, když jsem po 9 hodinách řízení s 2 10 minutovými přestávkami vystoupil v Sassnitzu naprosto čerstvý a o bolavých zádech jako bych nikdy neslyšel. Bohužel jsem nepochopil, k čemu je ta stupidní polička pod přihrádkou spolujezdce. Rapidně zmenšuje místo na nohy a nic se na ní nevejde (tak leda mobil a brýle). Další věc, co bych vytknul, je poloha 5. rychlostního stupně. Když vedle sedí partnerka, je to v pořádku, když si ale udělá pohodlí někdo jiný, diví se, že mu šmátrám po koleni. Neškodilo by celé řazení o pár stupňů pootočit směrem k řidiči. Jinak je řazení přesné. Další ergonomický nedostatek (z mého pohledu) je lítání všech možných papírků, bordelu a pokut za parkování při jízdě po otevření předních oken. Jakmile se překročí cca 60km/h a víc se otevřou okna, vše jimi vylítá ven.
Na zadních seslích je dost místa pro nohy, ovšem samotné sesle mají katastrofálně krátké sedáky, což dělá delší jízdu nepříjemnou. Rovněž absence opěrek hlavy v zadu je nemilá.
Kufr je na svoji třídu velmi velký a dobře vyřešený. Dozadu se vejde velký cestovní kufr a batožina. Po úplném sklopení zadních opěradel se dá auto přestavět na kombíka (odstěhovalo mě do Švédska, odvezlo 2 kufry, spoustu narvaných tašek, kolo, stan a dva spacáky).
Výbava: Viva = krom standartně nabízené výbavy Opel (sedačky, volant a autorádio) tohle autí dostalo ještě: stavitelné pásy, lepší rádio a repro, nastavení světel, přední okna v elektrice, dělené zadní opěradlo, posilovač řízení, airbag řidiče, display ukazující čas, datum, teplotu a RDS rádia a nějaké další drobnosti
Spotřeba: na 7000km (7% město, 93% dálky v rychlostech 90-110km/h): 4,71l/100km, 75% plně naložený (2 lidé a narváno až po okénka, 3 lidé + bagáž na 10 dnů)
Hodnocení: auto mám jako dopravní prostředek, ne k dokazování, že umím předjet škodovku ve stříbrný metle a na hlínách, takže Corsa vyhovuje. Motor je ale na dlouhé vzdálenosti slabý. Je to auto do města, nebo na dojetí 50km na chatu po okreskách. Ale mám Berušku rád, odvezla všude, problémy (krom plynu) nebyly, je to pracant. Označil bych ji za spolehlivé auto, taky se k ní chovám hezky, aby mi vydržela...