Hodnocení a zkušenosti s autem
Tak i já se pochlubím se svou zkušeností, s Hyundaiem i 30. Koupi nového vozu jsem plánoval asi tak půl roku a když jsem letos dal dohromady potřebný peníz, abych mohl auto zaplatit kešem, řešil jsem konkrétně, jakou značku a typ koupím. Po Hyundaii i30 jsem pokukoval už delší dobu a na první pohled mě docela zaujal designem. Není to sice nic převratného, ale holka se vám taky musí na první pohled líbit, aby jste měly důvod jí oslovit. No a mě se "íčko" líbí a tak jsem šel k dealerovi a začal jsem zjišťovat, co to všechno umí. Kdyby mi někdo před dvěma lety naznačil, že budu jezdit v Hyundaii, tak ho škrtnu ze seznamu kamarádů, ale podle mě, od té doby, co Hyundai začal dělat modelovou řadu označenou "i" , tak udělali největší skok v kvalitě a celkově v prestiži značky, jako takové. Při rozhodování byla pro mě důležitá cena, ale nebylo to vážně to nejdůležitější měřítko. Jinak bych asi šel do Dacie Logan, Renaultu Thalie, nebo jiného shitu, co si troufale říkají auta. Auto mám necelé 3 měsíce a najeto 4300km a zatím naprostá spokojenost. Jen si tak nějak nemůžu stále zvyknout na ten chrochtavý zvuk dieselu, při volnoběžných otáčkách, i když je auto velmi tiché. Před tím jsem měl jen samá benzinová auta a tak to je pro mě vážně nezvyk. Dealer mi půjčil auto domů na víkend, abych si ho mohl ošahat a rozhodnout se, jestli se značkou Hyundai budu trávit nějaký ten čas na silnicích. Původně jsem chtěl benzinovou verzy 1,6i CVVT ,ale tam jsem měl pocit, že už při rychlosti kolem 100km/h, je motor poměrně slyšet. Slabší verzy 1,4 jsem zamítl ouplně, motor se musí víc točit, aby to nějak rozumně jelo a do důchodu mám ještě daleko. Nakonec jsem tedy zvolil dieselovou verzy 1,6 CRDi - 85kW. Naprostá, naprostá spokojenost. Motor vážně táhne už od nižších otáček, zrychlení velmi slušné a pro mě není důležité, jestli maximálka je 188km/h., nebo 192/kmh. Pro mě je priorita, když potřebuju předjet nějakej truck a nemám na to čas 2 minuty a v protisměru 3 kilometry volno, tak aby auto na trojáka nebo čtveráka vystřelilo a něco se v motoru dělo. A tenhle motor to umí. Když se snažím jet volněji a nešlapat tomu na krk, tak jedu baj voko za nějakých 4,9 - 5,2l/100km. Ale nejedná se o brzdu provozu a kochání se krajinou. Jen prostě přidávám fuel s citem a piánko. No a když poslouchám fajn muziku, třeba AC/DC a trochu mu naložím, tak je spotřeba 5,3 - 5,6l/100km. Ale i tak to jde. Papat mu dávám jen to nejlepší, co se u nás od Aše, až po Třinec dá sehnat - Benzina Verva Diesel. Už to bylo řečeno několikrát. Neexistuje nejspolehlivější značka auta, ani tak nejméně spolehlivá. Auto se skládá ze stovek dílů a někdy někdo má prostě smůlu a auto má poruch a závad víc, než je zdrávo. Já celkově ale hodnotím to, co mi u Hyundaie nabídly. Každého, koho jsem v Hyundai i30 svezl a jel v této značce prvně, tak nevěřil, jakým pocitem při jízdě na něj auto působí. Na nějaké podrobnější hodnocení je ještě čas, uvidíme po dvou až třech letech a najetí cca. 50 - 80000 kilometrů, ale podle mě už Hyundai nepatří mezi druhořadé či dokonce ještě podřadnější značky aut. Ještě jsem pokukoval po Renaultu Megane Grandtour (vím, Francouz, ale na první pohled se mi líbil), ale ouplně mě odrovnal prodejce u Renaulta v Praze na Zličíně. Na otázku, po kolika km se mění olej, mi odpověděl, že mě to ani tak moc nemusí zajímat, páč než nastane interval na výměnu oleje, tak si stejně ten olej vyměním sám, v průběhu neustálého dolévání a obměny. Poněvadž tam prej budu muset každých cca. 5000km štrejchnout 1 litr oleje. Né že by snad olej tekl, ale prostě to papá olej. Tak nevím, já jsem se s takovouhle stupiditou setkal prvně. Přeju každému, ať je se svým autem naprosto spokojený a ať se mu nemalá investice do auta vyplatí. Já jsem v tuto chvíly hrdý a pyšný (samozřejmě nadneseně) majtel vozu Hyundai i30, barva modrá metla Vivid Blue, provedení Comfort, tmavé folie na sklech Sun Tek a naštěstí mám již novou, faceliftovou verzy, která je na trhu od 06/2010. Jezdí se mi s ním báječně, jsem spokojený a snad budu mít stejný názor i po letech.