Hodnocení a zkušenosti s autem
Vůz jsem koupil jako 7-let starý a kdyby mi v něm nechyběla klimatizace, jezdil bych s ním dosud. Dostatek prostoru (v provedení kombi skvělý kufr) a dobrý podvozek (na francouze velmi tvrdý) z něj dělají dobrého partnera. Koncepčně starší vůz byl ve skvělém stavu (koupil jsem ho od bratra), takže jedna radost. Interiér je samozřejmě vzhledově poplatný své době zniku, ale pohodlé bylo skvělé.
K pozitivům řadím následující vlastnosti:
Relativně nízká spotřeba (na starý 55 kW motor a jen 5-stupňovou převodovku...)
Velmi prostorný interiér a kufr
Levné náhradní díly
Nezájem zlodějů
Skvělé jízdní vlastnosti
V posledním faceliftu a tmavém laku pořád pěkný vzhled
Spolehlivost - opravdu žádná nepříjemná překvapení.
Ach: Poté, co jsem přesedlal na Fiat Stilo si vybavuji jeden podstatný detail: P306 má spoustu místa okolo světlometů - výměna žárovky je bezproblémová - narozdíl od novějších vozů.
Na dobu svého vzniku měl vůz dobrou výbavu - el. okna, abs, servo, centrál na dálku, dešťový senzor, mlhovky... Škoda, že ten vůj neměl klimatizaci...
Spotřeba: na prostorný kombík to bylo opravdu dobré - jezdil jsem pořád do 7 l/100 km (a to jsem na dálnici docela i spěchal - v rámci možností 1400 ccm, samozřejmě).
Příjemný detail: kapota motoru na plynových vzpěrách.
Negativa:
Na dálnici hlučný motor.
Starý 8-ventiový motor je spolehlivý a takřka nezničitelný (má také dost nízký výkon), ale svým charakterem se blíží dieselu... Vytáčení nad 4000 ot./min. nemá smysl, motor řve a nepředvádí vůbec nic. O to lepší je to ale v nízkách otáčkách. Prostě stará klasika...
Proto byl na na dálnici taky nepříjemně hlučný... To mi docela vadilo.
Mám-li to shrnout, rád na P306 vzpomínám. Asi jsem měl výjimečně zachovalý kus, protože opravdu neměl žádnou vážnější závadu....
Pokud si jej dnes někdo koupí a bude mít stejně štěstí jako já, myslím, že udělá skvělou službu...