Zavřít recenzi

BMW 328 E46 Touring

“Skvělé prostě BMW”
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 2789cm Double Vanos 
  • Stav km při koupi: 180 000 km 
  • Stav km nyní: 210 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 9,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.6
Auto jsem si pořídil před rokem jako ojeté na základě zkušeností s modelem E36 318i se kterým jsem byl velmi spokojen a do dnes je velmi spolehlivý.

Jenže jsem chtěl model kombi kvůli praktičnosti (i když objem kufru není oslnující, tak vše dobře řeší prakticky sklápěné zadní sedačky, kdy vznikne uplná rovina v autě). Také jsem měl jasno v motorizaci, že chci jedine benzínové provedení a šestiválec místo předchozího 4 válce.

Po nějakém hledání se mi podařilo narazi na 328i čili objem motoru 2,8 šestiválec s dvojitým systémem časování ventilů Vanos. Auto se na inzerátu tvářilo dobře a bylo také prodáváno přímo na BMW klubu, čili jsem se jel podívat.

Tedˇ pár rad pro koupi a zkušeností - i když vím že už to tady někdo krásně popsal tak opakování je matka moudrosti...
Rozhodně si musíte hlavně auto prohlédnout ze spodu a to jsem také udělal.
U těchto modelů E46 se nejlépe pozná stav kilotru do 200 000 jednoduše tím, že převodovka je čistá bey kapičky oleje - pochopitelně pozor jestli již nebylo montováno nové těsnění, ale trochou pozornosti na opotřebení šroubů se to dá poznat. Opravdu je pravda že jakmile auto překročí 200tis tak převodovka začne být trochu špinavá od oleje... U mého vozu to samé, teď už začíná trochu prosakovat.

Musíte si také poslechnout Vanos, jak za studena tak pak pochopitelně jíydou a po zahřátí. Když je motor uplně studený tak po nastartování je hnedka hlučnější a více rachotí, ale to se musí do 4-5 vteřin uklidnit.... Poté je ok, Dále vytočte motor po zahřátí kolem 4tis držte a hnedka puste plyn, pozor nesmí nic cuknout nebo zarachotit, prostě otáčky musí krásně sednout...
Prokontrolujte si funkčnost všech zařízení, hlavně klima - i když auto kupujete v zimě tak musí klima zapnout a fachat, žádné nesmysly co jsem při koupi slyšel , že prej jak je pod 5 stupnu tak klima automaticky nezapne a bere si rovnou vzduch z venku - je to pochopitelně blbost!!!! musí prostě zapnout a také musí být potichu, žádné hrnčení z výdechů, prostě jen šelestění ventilátoru.
Dále pozor na korozi...přece jenom jsou to už starší kousky a už chytají, čili pozorně se podívejte i ze spod dveří a kufru, také kapota a motorový prostor.
Modely 2,8i jsou dokonalé motory a neberou ani kapku oleje od výměny do výměny, čili jestli Vám někdo bude tvrdit že to má nalítáno 200 a že to trošičku žere olej že je to normální u těchto km tak je to také blbost. Dále pořád dost lidí tvrdí že po 200tis km se již nemá používat olej 5W40 ale 10W40 i více kvůli cvakání hydroštelů a Vanosu..také naprostá blbost- pokuď je motor v dobrém stavu tak nic necvaká, jen šelestí proto je to šestiválec.
Pochopitelně při koupi také si zajistěte aby auto bylo na diagnostice, ta investice se určo vyplatí...

Tedˇ zkušenosti s autem.
Velmi komfortní, rychlé a praktické, ale tohle jsem také očekával. Naopak mě ještě mile překvapila spotřeba která se mi neustale pohzbuje kolem 9l na 100, což u 142Kw výkonu a motoru s tímto objemem je nádhera. Dále je docela zajímavé že když se snažím třeba o ecojízdu tak pod 8 nejdu... A když je člověk svižnější tak nad 9,5 také ne. Například cesta do Francouzských alp byla za 9,1 a dalnice německo jak to šlo, občas i blízko 200 a u nás těch 140.

Co se týká náhradních dílů na tento vůz úplně srovnatelné néli levnější než třeba na Octávii. Vůz i kdýž má nyní 11 let tak vše v interieru je velmi luxusní, krásné a nadčasové, mnohem lepší než kopa nových aut. Dále je vůz velmi tichý a prakticky v interieru nejde slyšet, což je i škoda někdy když ho člověk pustí na 4tis otáček, to se dijou věci a motor řve jako pila, nádherný sportovní zvuk.

Vřele tento vůz doporučuji a stojí za to, spotřeba není likvidační a vždy máte výkonovou rezervu na bezpečné předjetí. Krom toho na zimu se ho také nebojte, to že furt lítá je také blbost má sice zadní náhon ale i s vypnutým ASC je problém ho dostat do pořádného smyku, protože je vyvážen 50na 50 čili zadek moc neustřílí spíše se auto začné celé sunout ze zetáčky.

Zatím jsem poznal dva modely BMW a vím že je to naprostá špička a rád bych dle možností zůstal značce věrný a jednou si třeba pořídil u úplně nový model...

Závady a opravy na autě

Vůz měl od koupě nefunkční ventilátor chlazení (Oprava komplet za 4 tis.)

Nefunkční ventil výparníku klimatizace (oprava cca 5tis)
<
Přejít na standardní verzi stránky »