Zavřít recenzi

Volvo V50 Kinetic

“Volvo je prostě Volvo, je to více než auto.”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 2.0D 
  • Stav km při koupi: 90 000 km 
  • Stav km nyní: 130 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6.5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.8
Požaduji od automobilu hlavně funkčnost, spolehlivost a na delší cesty, kterých absolvuji poměrně dost i pohodlí. Původně jsem nechtěl diesel a sháněl jsem Octavii II, nicméně pak jsem objevil srovnatelné (km/r.v.)Volvo 2.0D za srovnatelné ceny a s výbavou víceméně v základní verzi, o které se Octavii II může za tu cenu nechat jenom zdát. Automobily Volvo mě vždy přitahovaly, nicméně ceny odrazovaly. Teď tomu bylo jinak a tak jsem si své první Volvo přivezl ze Španělska s ověřeným počtem najetých kilometrů a ověřenou historií a původem vozu. Co se týče spolehlivosti a funkčnosti, tak zatím nic nenasvědčuje tomu, že by bylo něco v nepořádku. Pouze mě trochu vystrašil hlučenější a delší start při zimách kolem -20°C, nicméně v servisu mi řekli, že to je standartní a že doporučují používat aditiva. Od té doby co aditiva používám je po problému. Je to můj první diesel, takže dobrá zkušenost. Co se týče výkonu, je auto perfektně dynamické a i při větší zátěži není problém se zrychlením. Po pár jízdách jsem si původně nechtěný diesel s cca 100kW fakt oblíbil, o spotřebě nemluvě. Navíc je to velmi pohodlné auto, ovládací prvky má přehledné a dostupné, ve výbavě Kinetic je v základu zónová automatická klimatizace, el. ovládání všech oken a kvalitní materiály sedadel, palubní desky i výplně dveří. Navíc pokud si pustíte v autě hudbu, je opravdu kvalitní. Značka Bose, která dodává Volvu zvukový systém, nemá v tomto směru chybu. Pokud to srovnám s původně chtěnou Octavií II, tak komfort, pocit bezpečí díky masivním výztuhám a 8mi airbagům a místo pro řidiče a spolujezdce je nesrovnatelný, jízdní vlastnosti taktéž. Objem zavazadelníku a místo na zadních sedadlech je při srovnatelné velikosti vozu menší. Nicméně děti zatím se ženou nemáme a kufr je pro nás i na zimní výpravy na lyže dostatečný. Až budu potřebovat větší auto, sáhnu asi po V70-ce. Moje původní představy o kvalitě, bezpečnosti, sportovním duchu i samotné hrdosti této značky mě plně nasytili. Když řídím, tak si to vychutnávám. Pokud noví majitelé značky Volva budou dál dělat auta v tomto duchu, asi značce zůstanu věrný. Volvo je prostě Volvo..:)

Závady a opravy na autě

Auto nemělo dosud žádné zásadní poruchy, kromě prasklé žárovky předního světlometu. Je pravda, že pro výměnu žárovky se musí vyndat světlo ven, ale je to poměrně dobře přístupné a není s tím větší problém. Občas mi zlobil ostřikovač zadního skla, nicméně nějak se to samo napravilo. Možná byla někde skříplá přívodní hadička. S autem jsem srazil srnku, což trochu poškodilo přední část vozu (nárazník, blatník, světlomet, přední mřížku, atd...). Nic velkého, nicméně cena opravy byla cca 80000Kč, proto doporučuji mít auto pojištěné. Já ho na štěstí pojištěné mám.
<
Přejít na standardní verzi stránky »