Zavřít recenzi

Fiat Uno 75 1.5 SX

“Skrytý talent”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1987 
  • Typ motoru: 1.5 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 185 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

3
 
Hodnocení celkem 6.4
Auto jsem dostala k narozeninám, abych měla svoje vlastní autíčko, se kterým bych se naučila perfektně řídit. Trvalo sice půl roku, než ho táta zbavil všech děr, avšak auto je od té doby perfektní.
Vzhled:
Bohužel před faceliftem, a tak ho někdo může považovat za méně atraktivní.
Avšak stále bude patřit mezi malá dobře vypadající autíčka, u kterých byste jen málo čekali nějakou divokost.
Navíc pokud je v pětidvéřové verzi.

Interiér:
Sedačky jednoduché, nijak tvarované. Trošku problém s odmontováním opěrek hlavy. Aspoň já jsem musela nechat naříznout potah, abych mohla odstranit pojistku, která mi nedovolovala vysunout opěrku.

Palubovka prostorná, pro odklad menších věcí (kabelka, zabalené zákusky) dokonalá. V přihrádce už tolik místa není, ale i tak tam dostanete kryt od rádia, několik CD, škrabku na led, reflexní vestu i malou mapu.

Zadní sedadla se dají odklopit, čímž získáte větší prostor pro přepravu nadměrnějších zavazadel.

Pro mě je i velkou výhodou otevírání kufru pákou u sedadla řidiče.

A co se nedá přehlédnout???
Má digitální displej, na kterém najdete tachometr, otáčkoměr, stav benzínu (na sloupečku se pomocí čárek ukáže plnost nádrže), dále pak kontrolky od světel, mlhovek, vyhřívání, výstražného trojúhelníku, blinkrů atd.a hlavně malou podobiznu auta s kontrolkami ruční brzdy, baterie, oleje a zavřených dveří.

Motor:
Auto je ze speciální řady SX a hlavně s motorem 1.5.
Jezdíte tak za 6 litrů, ale jen při klidnějším stylu jízdy.
Živost tohoto autíčka vás ale nutí sešlápnout plyn o něco víc.

Má necelých 900 kg, za chvíli tedy pochopíte, že předjíždění je procházka růžovým sadem. A neztratíte se ani na dálnici mezi ostřílenými matadory v levém pruhu, na 140 km/h to držíte jen ze strachu před pokutou.

Jízdní vlastnosti:
Vzhledem k nízké hmotnosti to někdy na sněhu zlobí a autíčko si driftuje i bez vašeho přičinění. Týká se to ale jen neprohrnutých zatáček a neprohrnutých silnic, ze kterých jedete z kopečka.

I přes svou hmotnost však v zatáčkách drží (pokud znáte silnic mezi Ostopovicemi a Moravany, i v 80km/h nemá Uno problém).

Do táhlého kopce se stařeček při plném obsazení auta zadýchává, ale při jízdách sólo či ve dvou ho zas musíte trochu krotit.


Celkové hodnocení:
Měla jsem možnost porovnat své autíčko s kamarádčinou ,,měsíční" Mazdou 2 s benzínovým motorem 1.3. Moje 23letá ,,piksla" z toho vyšla jako vítěz. Zkrátka byla živější o něco víc než nová nadupaná kára. A to i na dálnici.

Tohle auto ke mně sedlo jako zadek na nočník.

Závady a opravy na autě

Velkou nevýhodou je koroze. Auto jsem dostala v docela ubohém stavu. Díry v podlaze, blatnících, ve dveřích... Zkrátka předešlý majitel nevěnoval autu dostatečnou pozornost, a to pak hravě trumflo i ementál.

Nejlépe po každé zimě rychle opravit všechny vzniklé bublinky a zajistit pořádnou vrstvou antirezinu.
V žádném případě ,,neoblbovat" kytem!!!

Pro někoho může být peklem vychozená řadící páka, ale já tvrdím, že pokud se s ní sžijete, tak není co řešit.

Docela důležité je měnit pravidelně olej. Auto ten starý docela ,,žere".

Největší problém jsem zaznamenala se startérem. Při zahřátí motoru jsem zkrátka už nenastartovala. V létě docela ,,mazec".
Stačilo vyměnit součástku ve startéru, která měla celý motor rozběhnout, ale nějak se zadrhovala.

Jinak na 23letého mazlíka je to frajer.
<
Přejít na standardní verzi stránky »