Zavřít recenzi

BMW 320 td Compact

“Rychlá kára, která servisem stála jako ještě ryclejší:):):)”
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: 1995 
  • Stav km při koupi: 132 000 km 
  • Stav km nyní: 151 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.0
Svého prvního Compacta jsem recenzoval na tomto serveru 4.5.2009, takže pořád platí co jem napsal. O měsíc později jsem dobře prodal a pořídil si ještě jednoho - lépe vybaveného - pro mě hezčího.

Bohužel jsem nevěděl, že to bude problematický kousek. Ze začátku se mi z něj při pohledu do zpětného zrcátka kouřilo (viditelné pouze večer pokud za mnou jelo svítíci auto) předchozí Compact to dělal taky tak jsem doufal, že je to OK, nicméně po ostřejší jízdě se auto přeplo do bezpečnostního módu a po 5 km se rozsvítila žlutá kontrolka oleje, za 1 km jízdy dolito 2l oleje. pokračoval jsem dál asi 5km a znova. Následovalo vypnutí motoru a odtahovka. V servise nové turbo za 28000:( plus práce a nová hadice intercooleru + filtry odvětrání klíkovky tj: 35000kč sakum prásk s prací. auto jelo parádně, ale pořád kouřilo, což mš lehce znepokojovalo, neboť jsem kouřivost připisoval unavenému turbu, ale s novým to dělalo pořád... Čekal jsem co se objeví a průser na sebe nenechal dlouho čekat.

Vibrace motoru na volnoběh, diagnostika, přepady a byly z toho nové dva vstřiky - 19000kč

Celý natěšený, že autičko bude již v pořádku jsem se těšil na noční projižďku, kde k mému zděšení asutíčko po sešlápnutí zakouřilo jako prpek námořník:(

Dle diagnostiky vše OK, výkon taky v pohodě, neškube, neklepe, necuká... jenom si pod plynem ve většich otáčkách zakouří. Bohužel nerad, ale budu muset nadále čekat co se "vysere" neboť si říkám, když jsem již nasypal 54000 do oprav, byl by velice neekonomický prodej....

tak držte palce ať to jezdí nadále bez problému a pokud někdo má zkušenosti s tímhle problémém, rád si poslechnu jeho názor.

suma sumárum:
Trefil jsem třeba na špatný kousek, o který se předchozí majitel (mimochodem nechtěl se mimosoudní cestou žádným způsobem podílet na opravách, takže z toho ještě bude dohra) příliž nestaral, byť auto má řádně vyplněnou servisku BMW a zprostředkovatelem prodeje byl autorizovaný servis BMW. Nicméně bacha všeobecně na diesely - jejich opravy jsou drahé a komentáře typu "starší diesel se nikdy nevyplatí" již neberu na lehkou váhu. Konkrétně motor z 320td mě zatím docela zklamal a aní jeho 110kw/330Nm a zrychlení z 0-100 za 8.7s mi asi nevyváží nejistotu, kterou mi auto zprostředkovává.
Přeci jenom BMW má být pro radost z jízdy...

Závady a opravy na autě

-po 4000km odešlo turbo po dlouhé rychlé jízdě (+/-200km/h cca 2hodiny)
-po dalších 4000km odešly 2 vstřiky
- divné zvuky ze zadní nápravy (velice těžko diagnostikovatelné - neoravitelné)
<
Přejít na standardní verzi stránky »