Hodnocení a zkušenosti s autem
Když jsem prodával Octavii, chtěl jsem, aby naše dvě děti měly vzadu dost místa, aby mne nekopaly při cestách do zad a aby viděly ven. Rozhodoval jsem se mezi vozy C-Max, Xsara Picasso a Roomster. Vím, že tímto asi popudím některé lidi, ale Xsara Picasso je snad ještě ošklivější (dle mého soudu) než Roomster, avšak je tam více místa, ovšem je to Frantík a tam nevěřím v kvalitu, C-Max byl pro mne nedostupný z hlediska pořizovací hodnoty a následných splátek. Roomster jsem si zvolil, protože si myslím, že pro děti je to vzadu dobré, kufr není také tak malý a je zde velká variabilita uspořádání,ale to se od malých či velkých MPV dá čekat.
Vzhled - subjektivní dojem. Moje paní při prvním obhlédnutí řekla, že je hnusný. Pak se posadila i se svojí menší postavou za volant a zjistila, že se jí tam dobře sedí. Pak si sedla dozadu a zjistila výhodu té nepochopitelné linie zadních oken.
Místo a zavazadelník - pokud chcete vozit dva lidi vzadu a dva vepředu, je to super. Možnost posunování zadních sedadel je dobrý nápad, "kino-efekt" zadní řady sedaček je pro menší postavy skvělý, co se týče nastupování a vystupování, není problém, stejně jako u ostatních MPV, protože se člověk nemusí ohybat a sedat si k silnici.Do kufru dám, co potřebuji. Ale pravidlo všech rodin s dětmi - totiž že kufr bude větší a množství zavazadel se zvýší, je hluboká pravda. Přešel jsem z Oct I., kde byl kufr gigantický, všechna čest, ale ani u Rooma to není zlé. Samozřejmě bych za zadními koly přidal ještě alespoň 15 cm.
Interiér a výbava - jde o výbavu Sport, tedy vše v elektrice, pal PC, maxiDOT, manuální klima, anatomické sedačky - mimochodem příjemně tuhé (nemám rád měkké pohovky a la Francouzi), hagusy, park.senzory, kožený paket, zatmavená zadní skla, kola z lehkých slitin..atd., to je na všech autech ve vyšším stupni výbavy. Interiér je dost oplastovaný, nicméně nic zatím nevrže (ještě aby) a plasty jsou černé, za což děkuji hlavně vzhledem k dětem - být to kombinace se světlým spodkem dveří, no nevím. Samozřejmě existují auta v této cenové relaci i lépe vybavená, ale já nechci všude světýlka, displeje a příliš elektronických vychytávek, protože se něco rozbije a je to v háji.
Motor - jde o 1,4 16V, čili střed nabídky, která v roce nákupu byla. Byl jsem varován i prodejcem a následně i nezávisle na sobě několika lidmi, kteří měli tu čest s 1,6 16V,že to žere i trávu u cesty. Tak mám to, co jsem napsal. A teď - jízda s ním je při dodržování všech limitů úplně OK. Pochopitelně (a nevím proč to neudělali) se z tohoto objemu dá dostat více, a nějakého koně navíc bych uvítal při předjíždění, nicméně si myslím, že se s tímto autem dá jezdit úplně normálně za 6 - 6,2 l/100km, už máme za sebou 2x Chorvatsko a dluhodobě jezdím za 6,0, okamžitá spotřeba se dá udělat i 5,8. Asi to tak bude, neboť loni po ujetí 840 km jsem dotankoval do plna v Chorvatsku 45 litrů. Nejsem závodník a vozím rodinu. Jen se musí držet nad 2,700 ot/min, a trochu častěji řadit, pokud chci rychle předjet.Pokud držím na 5.p.st. 3200 ot/min. jedu 120 - 130,a to stačí.
Podvozek - tuhý, žádný komfort, ale auto sedí v zatáčkách, snad tomu napomáhají i 205 gumy. Při bočním větru se naklání, ale to je asi u aut s vyšším bočním profilem normální. Prověřená přední náprava z Fabie a zadek z Oct I. jsou jednoduché, ale plní svůj účel. K tomu snad nic dalšího.
Tohle není reklama, jen píši své dojmy. Jasně, že v současné době, kdy se výrobci přetahují o každou duši, pořídíte v cenové hladině okolo 300 000,- i lepší vozy, větší vozy, lépe vybavené. Ale já si vybral Roomstra - i částečně proto, že se takový exot jen tak nevidí. Ano, jsem spokojený, ale to je asi každý, kdo si koupí auto, které si zvolil. Poslední poznámka na konec - v bazarech Roomstry moc nejsou- buď je lidé tolik nekupují, anebo je koupí, ale nechtějí je dát. Přeji všem majitelům všech typů mnoho kilometrů bez nehod, ať už máte 126 nebo Q7.